Ik hoop dat het je lukt alles erin te krijgen.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
tamary schreef:Verhuur:
http://www.anemone.nl/pages/nl/verhuur/ ... aarden.php
B rijbewijs en voorzien van trekhaak, dus aanhanger of trailer er achter en ruimte zat
DRESSAGEFAN schreef:Van iemand een trailer met plateau voor een koets lenen zou misschien nog een optie kunnen zijn?
speurneusc schreef:met een b rijbewijs mag je wel een zowat lege trailer of een aanhanger achter klein vrachtwagentje (ongebouwde busje) achter hangen
maar de allermooiste optie is toch die koetstrailer lenen/huren daar kan je wel 8 balen op kwijt zeker
en de meeste paarden die goed trailer mak zijn, maakt het helemaal niet uit wat voor trailer ze in gaan.
een koetstrailer is zelfs behoorlijk ruim van binnen ook
FlyAway schreef:speurneusc schreef:met een b rijbewijs mag je wel een zowat lege trailer of een aanhanger achter klein vrachtwagentje (ongebouwde busje) achter hangen
maar de allermooiste optie is toch die koetstrailer lenen/huren daar kan je wel 8 balen op kwijt zeker
en de meeste paarden die goed trailer mak zijn, maakt het helemaal niet uit wat voor trailer ze in gaan.
een koetstrailer is zelfs behoorlijk ruim van binnen ook
Even voor de duidelijkheid, het gaat mij er om dat je een trailer er niet achter mag hangen, ook niet als hij leeg is. Voor het B rijbewijs wordt namelijk gekeken naar het kentekengewicht van de trailer en de daarop vermelde maximale totale massa. En dan geldt dat de combinatie onder de 3500kg moet blijven.
Een licht aanhangertje (wat geen eigen kenteken heeft dus) dat niet meer mag wegen dan 750kg (maximale totale massa) mag er wel achter.
rommie schreef:Ik reageer toch ook niet op TS?FlyAway schreef:
Even voor de duidelijkheid, het gaat mij er om dat je een trailer er niet achter mag hangen, ook niet als hij leeg is. Voor het B rijbewijs wordt namelijk gekeken naar het kentekengewicht van de trailer en de daarop vermelde maximale totale massa. En dan geldt dat de combinatie onder de 3500kg moet blijven.
Een licht aanhangertje (wat geen eigen kenteken heeft dus) dat niet meer mag wegen dan 750kg (maximale totale massa) mag er wel achter.
Met alleen een B-rijbewijs mag je ook geen Dodge+tweepaards trailer rijden. Ik neem aan dat de TS een E-rijbewijs heeft
Het gaat mij in het algemeen om de opmerking van tamary die het heeft over B rijbewijs paardenvrachtwagentjes en een trailer er achter, daar reageerde ik in eerste instantie op. Overigens, ook met een BE rijbewijs mag je niet overbeladen en de kans is vrij groot op overbelading met zo`n paardenvrachtwagentje met twee paarden erin