polyester trailer wax? lak? vet?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elmars_Floor

Re: polyester trailer wax? lak? vet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 10:09

Een kennis van ons had een hele mooie polyester trailer totdat iemand besloot door de wasstraat te rijden met dat ding en met de hoge druk erop klooien.
Hele trailer zag er niet meer uit van de buitenkant.
Van de week kwamen ze erachter per toeval dat siliconen spray van de action de kleur helemaal terug haalde. Van die vage plekken en vlekken was niks meer te zien..
Tip probeer het eerst wel op een klein stukje van je trailer.. Maar hun trailer ziet er weer puntgaaf uit!

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-13 14:16

bedankt voor je tip! ik denk dat ik daar deze week misschien wel even om ga!
had hem namelijk helemaal opgepoetst, zag er super uit maar de vage plekken en vlekken komen iedere keer weer helemaal terug.. sommige stukken wel vaker gedaan maar het blijft terug keren...

ik zit er aan te denken om hem maar helemaal op nieuw te laten spuiten... iemand daar ervaringen mee?
ben een beetje radeloos nu :(

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 17:16

Ik zou eerst eens die lak proberen uit dat topic, een stuk goedkoper..
Dat meisje zei via pb dat het nu na jaren nog steeds mooi uitzag.

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 14:38

Bedankt voor de tips! Ik was vandaag toevallig in de action en zag de siliconen spray staan en dacht, waarom niet :) ga het gewoon proberen!
Dus strakjes zal ik op een slecht deel testen en uiteraard gaan jullie het resultaat zien :D

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 15:31

Heb al een stukje gedaan, heb er ook foto's van gemaakt maar kan ze nog niet op bokt zetten ivm telefoon maar man man man!!! Wat een verbluffend resultaat!!!
Maar nu is het busje leeg en ben ik al onderweg naar de action voor meer busjes maar moet ik dit zo laten drogen of moet het nog nagewreven worden??

Strakjes ga ik jullie het geweldige resultaat laten zien!!

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 15:35

gossa4ever schreef:
Heb al een stukje gedaan, heb er ook foto's van gemaakt maar kan ze nog niet op bokt zetten ivm telefoon maar man man man!!! Wat een verbluffend resultaat!!!
Maar nu is het busje leeg en ben ik al onderweg naar de action voor meer busjes maar moet ik dit zo laten drogen of moet het nog nagewreven worden??

Strakjes ga ik jullie het geweldige resultaat laten zien!!

Ben alleen bang als het een paar keer geregend heeft en als die echt in weer en wind staat dat je weer opnieuw kunt beginnen met die spray.
Proberen kan altijd.
Zou ook even opletten als je het uitpoetst dat het niet blijft afgeven.
Niet als je een keer met een hand tegen de trailer staat of met je kleren er tegen leunt dat je kleren vol zitten.
Heb dat ook wel eens gedaan voor zwarte kunststof bumpers maar het resultaat was niet blijvend -O-

En als je het niet uitpoetst/wrijft ben ik bang dat die binnen een paar dagen vol met stof en stuifmeel zit want dat gaat plakken
en aankoeken

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 16:08

Thanx voor je reactie!! We gaan het proberen! Kheb gelukkig net nieuwe uitpoetsdoeken gekocht :) dus we gaan weer aan de slag :)

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 18:50

Moet het even aan die kennis van mij vragen. Zij hebben de trailer nu vanaf 10 mei of zo ingespoten en het resultaat is er nog altijd ook na dat slechte weer wat we hebben gehad.
Ik geloof dat hun het wel opgepoetst hebben!
Edit: hun trailer staat ook altijd buiten dus tot zover heeft het gewerkt ;)

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 14:42

hoi allemaal!

nou ik heb gister middag hard er aan gewerkt en 1 kant is al helemaal klaar!!

ik wilde gister avond foto's plaatsen maar ik was helaas een beetje dom geweest, had vrolijk heel de middag lopen spuiten en oppoetsen maar was een mondkapje vergeten dus ben gister avond onwel geworden...
gaat al beter maar ik wacht even een paar dagen voor ik de andere kant ga doen..

wel ben ik meeegaa blij met dit resultaat! de verweerde plekken zijn er nog niet eens doorheen gekomen :)
hier de foto's :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

het glanst echt super! de glitters schitteren je tegemoed in de zon :D

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:56

Ziet er mooi uit, ben benieuwd of het houdt, hopelijk wel voor je!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:42

Ik wil je niet teveel teleurstellen maar die spray van de Action verdwijnt inderdaad na een paar regenbuien. Ik heb mijn trailer er ook een paar keer mee behandeld, het ziet er heel mooi uit maar dat is tijdelijk...

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 22:06

updatje :D

ondanks dat de trailer dag en nacht buiten in de zon en in de regen heeft gestaan, is het resultaat nog altijd het zelfde :D ben echt heel blij met het resultaat maar het dak mag denk ik nog 1 keer goed gereinigd worden en in de spray...

maar verder zit er alleen nog maar wat stof op de trailer :D dus ben dik tevreden :)

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 22:31

Super!! Bij mijn kennis is het ook nog altijd prachtig.. Mooi dat het zo simpel opgelost kan zijn.. Zal geheid over een tijdje weer een keer moeten maar voor die prijsjes kan het wel uit ;)

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 22:32

dat zeker! heb nog een aantal bussen in de aanslag liggen mocht het weer nodig zijn :j en uiteraard mondkapje gekocht :+ kwil niet weer het zelfde als de vorige keer :')

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 22:32

hahaha heel verstandig! ;)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 17:27

Oud topic. Ik ben benieuwd hoe het nu met de trailer is. Heb je die spray er zo op gesprayd zonder uit te vegen?

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 17:41

de spray had ik wel uitgepoetst!

maar helaas is bijna alle glans weer uit de trailer, en ben ik eigenlijk opzoek naar een nieuwe manier, en las over botenlak, iemand ervaring mee?

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 19:12

aah jammer dat het toch niet werkte. (bij kennis is de lak ook weer verdwenen inderdaad) Geen ervaringen met botenlak maar blijf wel met je meelezen ;)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 19:13

Oh jammer. Ik ga het denk ik eerst met spul van Seapower proberen.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 19:21

Zag dit topic voorbij komen.
Ik heb totaal geen ervaring met trailers, maar wij hebben een polyester boot en poetsen deze altijd met Seapower, werkt super! Gewoon met een doek en dan uitwrijven.
Eens in de paar jaar schilderen we hem wel helemaal opnieuw, maar ik weet niet precies met wat voor verf.

Wij gebruiken trouwens eens in de zoveel maanden de Seapower Cleaner and Wax en eens in het jaar na grondig schoonmaken de Seapower Super Poly Boat Wax.

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 21:10

ik overweeg zelfs bijna om hem opnieuw te laten spuiten, en dan in een andere kleur...

iemand daar ervaring mee? of iemand de de ong kosten weet?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 21:14

Ik hoorde vandaag iemand zeggen om het polyester echt weer 100% te krijgen dat het wel 700 a 800 euro kost.

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 21:47

En wat doen ze dan? Spuiten of?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 21:50

geen flauw idee wat ze dan doen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 23:21

Vandaag is mijn trailer goed onderhanden genomen. Ooit ook gedaan met zonnebloemolie maar dat resultaat is tijdelijk.

Botenwereld heeft trouwens wel legio polyester onderhoudsmiddelen.

Verweerde laklaag krijg je niet zomaar weer goed. Maar commandant polijsten met de machine, cleaner, uitpoetsen en vervolgens oke wax heeft hier goed resultaat geleverd. Trailer voelt ook weer glad En kleur is weer opgehaald. Vanwege wax hopelijk langer dan tijdelijk.

Als dit niks is, wordt alternatief nieuwe laklaag om glans weer op te halen. Incl. Primer enzo maar dan gaan we op vriend met boten polyester ervaring varen bij wijze van. Ik hoop dat de actie van vandaag met poetsen, cleanen, waxen ook al voorlopig aanhoudend resultaat houdt. trailer voelt nu goed glad, afstotend dus dat scheelt hoop ik al de helft :-)