Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
YvonnevanD schreef:Ik wil mijn paard niet doorverkopen of zoiets. Het is alleen zo dat ik dacht voor een paard te betalen van een bepaalde leeftijd en bloedlijn, terwijl beide gegevens volledig vervalst waren. Een correctie op de aanschafprijs achteraf zou dan op zijn plaats zijn en in mijn ogen ook excuses (als ze het echt niet geweten hebben).
YvonnevanD schreef:Als je heel lang hebt gespaard om een eigen paard te kopen en je gaat bewust naar een dressuurstal ipv een particulier, ga je er vanuit dat de informatie juist is. De stal beweerde het paard voor een kennis te verkopen. Daarna blijkt dus dat het paspoort vals is en de leeftijd niet kan kloppen volgens de da, dan zou je als stal ook excuses kunnen maken, maar als je dan totaal geen reactie geeft, ben je in mijn ogen een onbetrouwbare dressuurstal. Het zou misschien wel een goed idee zijn om een soort van kwaliteitskeurmerk voor handelsstallen in het leven te roepen, of bestaat zoiets al?
YvonnevanD schreef:Ik wil mijn paard niet doorverkopen of zoiets. Het is alleen zo dat ik dacht voor een paard te betalen van een bepaalde leeftijd en bloedlijn, terwijl beide gegevens volledig vervalst waren. Een correctie op de aanschafprijs achteraf zou dan op zijn plaats zijn en in mijn ogen ook excuses (als ze het echt niet geweten hebben).
YvonnevanD schreef:Ik heb mijn paard wel degelijk laten keuren, alleen ben ik te goeder trouw geweest. *** heeft de keuring verzorgd. Mijn paard is dan ook klinisch goedgekeurd door een da uit België, Dus eigen schuld, hoezo? Als je voor het eerst een paard koopt, heb je nog helemaal geen "eigen" da. Als leek ga je er van uit dat een dierenarts een dierenarts is, schijnbaar is dat dus in de praktijk niet altijd zo.
Ik ga haar niet bellen, ben bang dat ik dan te emotioneel word. Maar ik heb haar al 2 keer een email gestuurd en daar wordt dus totaal niet op gereageerd. Het email adres is correct want die komt van haar eigen site. Daarnaast heeft ze toen gezegd dat ze het paard verkocht voor een kennis.
YvonnevanD schreef:Achteraf is het misschien wel andersom. Mijn paard is zo ontzettend lief, dat ik dus ook geluk heb gehad. Toen ik hem kocht zou hij 11 zijn, maar volgens kenners kan dat dus beslist niet. Zij schatten hem minimaal 5 a 10 jaar ouder. Als je altijd alleen in een manege hebt gereden, weet je vrij weinig van paspoorten en bloedlijnen en andere papieren. Daarom ging ik naar een officiële stal om daar een eerlijk deal te doen en dan is het ook echt niet erg als daar een winstmarge voor de stal inzit. Maar ze hebben toen al geweten dat het paspoort niet kon kloppen en helemaal niet bestond en dat dus de gegevens vals waren. De eigenaren van Eygenhof beweerden ook dat ze het paard voor een kennis verkochten.