Wauw wat een reacties, dankjewel allemaal.
Ookal wist ik het niet, vind ik het idd niet zo erg dat de staleigenaar een reservesleutel heeft, zoals hierboven al gesuggereerd wordt zijn er genoeg redenen waarbij het van pas kan komen, alleen niet voor dit.
Ik ben ook erg blij dat mijn ouders mee gaan, kom echt wel voor mezelf op maar vindt het toch net wat fijner.
ais schreef:Ik weet redelijk hoe je je voelt, ik ben ook altijd mega zuinig op mijn spullen (en nog zuiniger op de spullen van een ander). Ik was ook alles behalve blij toen op mijn vorige stal ik mijn zadel aantrof met een kras op de bovenkant en nog wat kleinere krasjes...
Wat bleek, een vrouw had 2 paarden, en 1 zadel voor beide paarden. En nu wilde ze met beide paarden rijden, had de boer gezegd dat ze dan mijn zadel wel konden gebruiken.. Hoofdstel is ook een keer gebruikt.. Was ik bijna net zo blij mee.. Heb een aansnoerneusriem, en er mist sindsdien zo'n riempje, zodat de bandjes goed op elkaar blijven zitten..
Wat wel 'positief' is, is dat bij jou degene die het gebruikt heeft zich er in ieder geval bewust van is dat dit eigenlijk niet kan/kon (was bij mij niet bij het zadel, hoofdstel weet ik niet wie dat gebruikt had).
Ik zou ook eerst even met haar overleggen, voor je evt. juridische stappen zou overwegen.
Als blijkt dan anderen ook in jouw kast en bij jou spullen kunnen, zou ik misschien ook een briefje IN je kast ophangen, dat je niet wilt dat zonder jouw toestemming gebruik wordt gemaakt van jouw spullen en met je nummer er onder.
wat rot ais! dat is idd helemaal vervelend, snap niet dat mensen dat kunnen, gewoon zo gedachteloos met spullen omgaan, al helemaal van anderen!
Nee verder kan niemand in mijn kast, zit echt een duidelijk slot op en alleen ik en hij hebben daar de sleutel van
Lizzyy schreef:Mijn mond zakte nog net niet open toen ik het las, wat een brutaliteit!
Dat ze dat uberhaupt in haar hoofd haalt om te vragen of ze een ander zadel mag lenen.
Halster is prima, maar daar houdt het ook wel echt bij op. (bij mij)
Waar rij je nu mee, TS?
Heeft je paard er verder geen last van gehad?
Idd, maar al helemaal omdat het uit mijn kast is, en een telefoontje is dat zoveel gevraagd?
Ik rij nu dus even niet, wil geen risico lopen, was op dat zadel gestapt (vet stom, ik weet het) en toen brak ik al bijna mn nek, maar meteen eraf gehaald. Mijn paard heeft er gelukkig geen last van, geen rare drukplekken ofzo, maar ik leg dat zadel er niet eerder op als dat ik zeker weet dat het goed is!
Maflinger_S schreef:Nou lekker dan, ik kan me voorstellen dat je woest bent, ze horen gewoon van je spullen af te blijven.
Overigens kan ik me voorstellen dat het in geval van brand of hoog water handig zou kunnen zijn dat de staleigenaar bij de spullen van de klanten kan om ze in veiligheid te stellen, in alle andere gevallen dient ie er van af te blijven.
Een goed gesprek hierover in bijzijn van je ouders lijkt mij een goed plan. Het zou zonde zijn als je je paard zou moeten verhuizen vanwege zo'n akkefietje.
Wat het zadel betreft: het zou in je voordeel kunnen zijn dat het hier een boomlooszadel betreft omdat dat wat buigzamer is. Het ziet er nu misschien vreselijk uit en het ligt naar maar misschien is dat zo weer opgelost na een paar keer rijden. Ik zou pmarena hier op Bokt eens om raad vragen, zij is dealer van Barefoot zadels en heeft heel veel kennis..
Juist ook omdat het een boomloos zadel is is het vervormd, zeg maar een brede pommel op een smal paard, dus dat zadel is gaan 'compenseren'zeg maar, ik hoop dat het goed trekt, laat er echter voor de zekerheid naar kijken want heb er een hard hoofd in en ik wil zeker weten dat mijn paard er geen problemen door krijgt!
Shirley schreef:Zoek schreef:Ik heb zelf een Barefoot Cherokee en een Barrydale gehad en vervormen doen ze niet na 1 ritje op een ander paard dus vraag me af wat ze er allemaal wel niet mee gedaan hebben? Ik zou echt woest zijn, ben ook altijd erg netjes op mijn spullen en dan ook nog zonder te vragen het pakken

Daar dacht ik ook nog aan ... heb zelf ook twee boomloosjes en gebruik ze ook wel op verschillende dieren, maar bij normaal gebruik kunnen ze daar echt wel tegen !
Zou bijna gaan denken dat het paard ermee gerold heeft of ermee gevallen is

Ik had het ook helemaal niet verwacht, misschien hebben ze het wel langer gebruikt, want ik was sinds donderdag niet meer op stal geweest ivm een weekend weg met de opleiding... dat weet ik dus niet zeker. Feit is wel dat ze het gebruikt hebben op een jong paard dat net een maand onder het zadel is en af en toe rare sprongen maakt, in combinatie met een ruiter die nog niet zo goed kan rijden... geen idee dus wat er allemaal met dat zadel gebeurd is, het is gewoon zwaar vervormd
In principe moet zo'n zadel ook gewoon op meerdere paarden kunnen, maar WEl met een pommel welke past bij dat paard, ik denk dat dat de grootste reden is dat mijn zadel nu zo schuin is. Flink balen dus pfff