Wat kan ik hiermee doen? Schoenmaker heeft laarzen verpest

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:04

Ik vrees dat gelijk hebben (imo heb je dat en zou de schade vergoed moeten worden) en gelijk krijgen hier twee heel verschillende dingen zijn. Ik zou kijken of je er in goed overleg met de schoenmaker uitkomt. Uitgaande van wat je hier boven zegt: een vergoeding van ongeveer de helft van wat deze laarzen gekost hebben?

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:06

Hoe reageerde de schoenmaker toen jij uitlegde waarom de rits niet aan de binnenkant kon en wat de gevolgen zouden zijn als jij zou rijden op deze manier?
"Jammer voor je"? "baal baal baal, als ik dat had geweten dan...." of hoe?

44Myrthe44

Re: Wat kan ik hiermee doen? Schoenmaker heeft laarzen verpest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:10

De rits zal er ook wel weer uitkunnen, dus hopelijk wil de schoenmaker dat voor je doen..
Wel mooi balen zeg!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 22:10

Het probleem is dat die schoenmaker overdag een andere baan heeft en (zijn?) vrouw alles aanneemt. Zij zei alleen maar van oh, moet mijn man je terugbellen? Ja doe dat maar ja. Maar toen hij belde zat ik in de auto dus stond hij op mijn voicemail en heb ik hem dus niet zelf gesproken...

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:14

Dan denk ik dat het misschien wel netjes is om zijn reactie af te wachten voordat je zijn gegevens openbaar zet... Het is balen dat het is gebeurd, maar het kan zomaar een groot misverstand zijn of een miscommunicatie en dat hij erg bereid blijkt te zijn tot een goede oplossing te komen...

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 22:15

Dat is waar, wegggehaald

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:15

Inderdaad een schoenmaker die er geen verstand van heeft.. Toevallig zijn mijn buren schoenmakers en breng daar met volle vertrouwen mijn laarzen heen, ze staan er nu ook!

Misschien kan je wat met de schoenmaker afspreken over hoe nu? aangezien hij dit wel even had kunnen overleggen voordat hij ging handelen. Aardig dat die meedacht maar dan alsnog even navragen lijkt mij? Hopelijk komen jullie er samen uit en was het gewoon miscommunicatie, helaas komt dit vaak voor.
En anders even bij een andere schoenmaker langs gaan en het verhaal vertellen om te kijken of hij er wat voor weet!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:18

+:)+ sportief van je.
Hoop echt dat jullie er goed uit komen, misschien een vergezocht idee, maar kun je een foto van jou te paard meenemen om echt beeldend te laten zien waar het mis gaat? Dan kan hij niet denken dat je overdrijft (wat tegenwoordig helaas de norm lijkt te zijn) en eindig je sowieso niet in een wellus-nietus.

Ben erg benieuwd hoe het afloopt!

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:20

voor hetzelfde geld heeft zijn vrouw verteld dat er een rits in moest en heeft de beste man zonder na te denken een rits geplaatst. Of ze heeft er een briefje bij gelegd met de melding dat er een rits in moest en als dat niet ging lukken hij jou moest bellen.

Er zijn zoveel dingen die verkeerd kunnen gaan. Maakt het natuurlijk niet minder vervelend voor jou

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:20

Bewaar de voicemail, laat de waarde van de laarzen schatten en vraag dat bedrag plus 50 euro extra als schadevergoeding om ze bij een erkende schoenmaker te laten repareren. Misschien kun je beter nieuwe aanschaffen want mooi worden ze niet meer aan de binnenkant. Het zal wel dichtgestikt kunnen worden maar je blijft het zien. Ik vind dat je absoluut in je recht staat en gaat hij tegenstribbelen dan stuur je maar een officiele brief dat je ze aansprakelijk stelt (wil nog wel eens helpen)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:22

Dan nog ligt de fout bij hun, aangezien TS uitgelegd heeft aan die vrouw waar de rits moest komen. Een winkel mag nooit zomaar hun eigen idee uitvoeren, als de klant duidelijk aangegeven heeft wat ie wil. Dan moet er eerst toestemming worden gevraagd. Ik zou mooi die laarzen laten vergoeden. Vooral dus die voicemail niet weggooien waarin hij verteld dat hij naar eigen inzien die rits zo hefet geplaatst!

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 23:13

In de begin post stond niet echt duidelijk dat er overleg is geweest over de plek van de rits, dus ik zou morgen op een rustige en nette manier vragen hoe dit opgelost gaat worden en als ze dan erg moeilijk gaan doen kun je altijd nog brieven sture of rechtsbijstand inschakelen

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:29

Er is duidelijk uitgelegd waar de rits moest komen. Laten vergoeden dus. En ik persoonlijk zou niet inzetten op een middenweg als ik eerlijk ben. Jij moet nl. wel het hele bedrag uitgeven aan een paar nieuwe laarzen. Daarbij is de schoenmaker zeer waarschijnlijk verzekerd voor dit soort gevallen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:39

Schoenmakers zijn soms hopeloos... Ik heb een keer bruine cowboylaarzen met witte stiksels weggebracht voor nieuwe zooltjes onder de hak. Ik kreeg ze terug met op 1 laars een ontzettende lijm vlek. Dus ik pissig (waren ontzettend dure laarzen en zo goed als nieuw). Ik vroeg hoe we dit gingen oplossen. Hij wilde de laarzen wel kosteloos donkerbruin verven (weg witte sier stiksels). Verder kon hij er ook niets aan doen.
Eindeloos gediscussieerd daar maar hij gaf geen strobreed toe. Uiteindelijk ben ik woedend de winkel uitgestapt zonder te betalen (meneer wilde de politie erbij halen maar de andere aanwezige klanten steunden mij in mijn verhaal).
Uiteindelijk heb ik de laarzen thuis opgeschuurd en met olie egaal donker gemaakt. Helaas gingen ze toen ook schimmelen en uiteindelijk heb ik maar nieuwe laarzen gekocht die ik naar een andere schoenmaker breng.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:32

Speedster schreef:
Er is duidelijk uitgelegd waar de rits moest komen. Laten vergoeden dus. En ik persoonlijk zou niet inzetten op een middenweg als ik eerlijk ben. Jij moet nl. wel het hele bedrag uitgeven aan een paar nieuwe laarzen. Daarbij is de schoenmaker zeer waarschijnlijk verzekerd voor dit soort gevallen.

Uiteraard de man heeft een fout gemaakt welke opgelost moet worden. Maar mijn ervaring is dat je het beter rustig kan bespreken dan meteen helemaal uit je plaat gaan. Verzekering zal er wel zijn maar waarschijnlijk is het eigen risico ook vrij hoog. Maar het zal opgelost/vergoed moeten worden

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:35

Niemand zegt toch dat TS uit haar plaat moet gaan? Uiteraard moet je rustig en netjes blijven, maar wel de laarzen laten vergoeden! Dat die kerel een hoog eigen risico zou hebben, is niet TS haar probleem. Die kerel heeft de laarzen vergald op eigen initiatief, punt.

Anne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:49

Hopelijk komen jullie er samen uit. En wordt het probleem opgelost!

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:55

GamblersCup schreef:
Niemand zegt toch dat TS uit haar plaat moet gaan? Uiteraard moet je rustig en netjes blijven, maar wel de laarzen laten vergoeden! Dat die kerel een hoog eigen risico zou hebben, is niet TS haar probleem. Die kerel heeft de laarzen vergald op eigen initiatief, punt.

Ik zeg toch ook niet de de ts dat doet? Maar kan me voorstellen dat mensen wat boos kunnen worden als iets duurs van hun vernield is :) zijn eigenrisico heeft de ts ook niks mee te maken maar vaak word er gedacht dat de verzekering dat wel even vergoed wat dus vaak niet zo makkelijk gaat zoals sommigen denken. Verder geef ik dr te groot gelijk en moeten ze samen een oplossing zien te vinden

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:00

Ooh wat zou ik balen zeg als mij dat gebeurd. De beste man heeft dus geen verstand van paardrijlaarzen anders had hij dit nooit gedaan. Hopen dat er snel een oplossing zal komen en jullie er uit komen. Erg zonde van de rijlaarzen zeg.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:21

Ik bedoelde inderdaad niet dat je opwinden de situatie beter maakt. Proberen op een rustige en verstandige manier eruit te komen dus, al kan ik me heel goed de frustratie voorstellen ;-).

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:46

Speedster schreef:
Ik bedoelde inderdaad niet dat je opwinden de situatie beter maakt. Proberen op een rustige en verstandige manier eruit te komen dus, al kan ik me heel goed de frustratie voorstellen ;-).

En als de beste man moeilijk blijft doen kun je altijd nog een officiële brief sturen of (als je het hebt) eens vragen wat de rechtsbijstand jou kan adviseren over deze situatie

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:57

Een schoenmaker zal toch ook verzekerd zijn tegen zulke fouten die hij zelf maakt?
Dus als het een beetje goede schoenmaker is dan doet hij óf je rijlaarzen alsnog naar behoren repareren óf je krijgt dezelfde rijlaarzen in het nieuw terug mét rits op de juiste plek.
Of is het geen officieële schoenmaker maar een beunhaas?Als dat laatste zo is dan heb je vrees ik dikke pech.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:04

Heb je ondertussen al contact gehad met de schoenmaker?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:08

Eerlijk gezegd moest ik onvoorstelbaar hard lachen om deze suffe fout. Wellicht hadden ze zelf niet door dat het rijlaarzen zijn en daarbuiten, heb je wel heel duidelijk aangegeven dat de rist aan de achterzijde moest komen??

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:27

Oef.....

Wat een maffe plaats ook, een ritsje midden in je laars, wat schiet je daar nu mee op :?
Als hij nu nog van bovenaf de laars opent, maar in het midden, wie verzint dat nou??