Optie met Optie als tegenbod, andere kopers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ed_Pin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 19:13

Bij deze,
Wij gaan morgen gewoon heen, ook omdat er meerder paardjes te koop staan bij haar.
Wij wachten de optie gewoon af van de andere koper, en zullen het met de verkoper er vast nog wel over hebben.

dus mensen, wees gerust! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 19:19

Weet je heel erg zeker dat er echt een optie is geplaatst? Of is dit een verhaaltje van de verkoper om jullie onder druk te zetten, snel te komen kijken en snel te beslissen............

Ragdollcat

Re: Optie met Optie als tegenbod, andere kopers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 19:28

Een optie is flauwekul of er moet al aanbetaald zijn. Want in deze tijden is heel lastig paarden en ponys te verkopen.

Vermoedelijk toch wel om jullie onder druk te zetten.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 19:31

Dat zou ook nog kunnen, dat het een truc is. Maar het hoeft geen flauwekul te zijn hoor, ik ken meerdere mensen die bedenktijd hadden voor ze een paard definitief kochten :j

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 19:32

Ja hoor dat kan, maar dan moet een optie niet te lang duren als er meer kijkers/ geïnteresseerden zijn, straks wil men het dier toch niet en is de kans op een tehuis/ verkopen verkeken.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 19:36

Nee dat is waar, maar de optie loopt tot vrijdag en liep misschien al toen TS contact opnam met de verkoper (dat is me niet helemaal duidelijk). De verkoper kan dan moeilijk die andere persoon opbellen van 'Hee schiet eens op met nadenken, er heeft nog iemand gebeld'.

Ed_Pin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 19:41

Ik weet niet zeker, of de koper al contact het met verkoper.. ik had toevallig van de week, ik denk donderdag gevraagd of er andere geinteresseerde waren.. en toen kwam ze met dat verhaal =)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 19:46

Ik vind een week bedenktijd heel erg lang, hoeveel paarden gaat zo iemand dan nog wel niet bekijken ;) Je hebt er een goed gevoel bij of niet, als je er zo lang over na moet denken wil je een paard ook niet echt hebben.

Ik wil best als verkoper een paard een dagje vasthouden voor mensen en dan laat ik ip ook geen andere mensen komen (ben er dan toch niet vrij mee). Maar een week daar begon ik echt niet aan...

0nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 19:49

Misschien een beetje domme vraag (heb het topic niet helemaal, maar globaal gelezen).
Maar wat is een optie eigenlijk precies?
Dat de andere geïnteresseerden het paard (een soort van) gekocht hebben en nog kunnen zeggen dat ze heb niet willen.
Dat zij dus op de eerste plaats staan om hem te kopen?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 19:55

Ja, een soort van 'gereserveerd' zeg maar. De verkoper houdt het paard als het ware even vast voor als je nog heel even na wilt denken ;)

0nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 20:25

Kirsha schreef:
Ja, een soort van 'gereserveerd' zeg maar. De verkoper houdt het paard als het ware even vast voor als je nog heel even na wilt denken ;)

oke dankje, weer wat geleerd :)
Dan is een week inderdaad wel lang ja.
Ik las dat je er morgen wel naartoe gaat, lijkt me een goed idee.
Misschien heb je wel geen klik met het paard, en staat er toch nog een ander toppaardje voor jullie/jou bij.
Als je er wel een klik mee hebt, heb je (mocht je willen) nog tot vrijdag om eroverna te denken. en als je zeker weet dat je hem wilt kun je hem vrijdag (bij wijze van spreke) ophalen. Als je niet zou gaan zou er misschien een ander iemand een optie doen en ben je hem misschien alsnog kwijt.

Ik snap dat jullie/jij een bepaalde kleur heel mooi vind, maar vergeet niet: Een goed paard heeft geen kleur.
Je moet niet alleen op de kleur afgaan, het gaat om het paard zelf (het innerlijk), (daarbij komt de kleur)

hoop dat je het snapt ;)
en veel succes.

laat je horen hoe het ging?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 11:17

Je weet nooit of die koper in die optie week een keuring wil laten doen of het geld bij elkaar moet rapen of een stal moet regelen, dan is een week helemaal niet zo lang hoor.

Ik heb ook een optie op mijn paard gehad en wilde eerst zeker weten dat ik de klik had voordat ik weer een paard kocht waar ik niks mee kon. De verkoper kon toen mijn paard ook aan iemand anders verkopen die meer geld bood en maar bleef drammen maar ik ben de man nog steeds dankbaar dat hij daar niet in mee is gegaan. :)
Dus zolang je niet weet waarom iemand een optie heeft van een week dien je gewoon fatsoenlijk te blijven en even te wachten op je beurt.

0nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 11:54

Ben zo benieuwd hoe het is gegaan!
hebben jullie een klik? of stond er toch nog een ander toppaardje bij?
heb je ook foto's?

0nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 11:56

cissy schreef:
Je weet nooit of die koper in die optie week een keuring wil laten doen of het geld bij elkaar moet rapen of een stal moet regelen, dan is een week helemaal niet zo lang hoor.

Ik heb ook een optie op mijn paard gehad en wilde eerst zeker weten dat ik de klik had voordat ik weer een paard kocht waar ik niks mee kon. De verkoper kon toen mijn paard ook aan iemand anders verkopen die meer geld bood en maar bleef drammen maar ik ben de man nog steeds dankbaar dat hij daar niet in mee is gegaan. :)
Dus zolang je niet weet waarom iemand een optie heeft van een week dien je gewoon fatsoenlijk te blijven en even te wachten op je beurt.

Owja over die optie van een week heb je toch wel gelijk! zo had ik het nog niet bekeken.

Was er bij jou dan nog een andere kaper die hoger bood op het paardje?
de eigenaar velde vast aan dat hij beter bij jou paste!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 12:05

gomir schreef:
Ik vind een week bedenktijd heel erg lang, hoeveel paarden gaat zo iemand dan nog wel niet bekijken ;) Je hebt er een goed gevoel bij of niet, als je er zo lang over na moet denken wil je een paard ook niet echt hebben.

Ik wil best als verkoper een paard een dagje vasthouden voor mensen en dan laat ik ip ook geen andere mensen komen (ben er dan toch niet vrij mee). Maar een week daar begon ik echt niet aan...

Misschien moeten die mensen de stalling nog regelen of iets dergelijks, het totale financiele plaatje. Om te zeggen dat die mensen niet echt interesse hebben, omdat ze een weekje bedenktijd hebben gevraagd (misschien is het ze zelfs wel aangeboden) is toch wat kort door de bocht. Beter zo, dan impulsief een paard aanschaffen. Misschien wonen de mensen wel aan de andere kant van het land en hebben ze niet eerder de mogelijkheid voor een tweede bezichtiging en een eventuele koop.
Niet zo snel conclusies trekken lijkt me.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 12:10

Mindim schreef:
gomir schreef:

Misschien moeten die mensen de stalling nog regelen of iets dergelijks, het totale financiele plaatje. Om te zeggen dat die mensen niet echt interesse hebben, omdat ze een weekje bedenktijd hebben gevraagd (misschien is het ze zelfs wel aangeboden) is toch wat kort door de bocht. Beter zo, dan impulsief een paard aanschaffen. Misschien wonen de mensen wel aan de andere kant van het land en hebben ze niet eerder de mogelijkheid voor een tweede bezichtiging en een eventuele koop.

Helemaal mee eens! We weten het niet dus kunnen ook niet oordelen. Ik vind 'een dagje vasthouden' wel erg weinig, als ik een paard koop wil ik daar toch even rustig over kunnen nadenken. Misschien geen week maar een paar dagen vind ik niet meer dan redelijk.

0nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 12:10

Mindim schreef:
gomir schreef:

Dat je direct weet of je het paard wilt of niet heb ik niet gezegd, vind het logisch dat je er een aantal dagen over na moet denken.
Maar omdat de TS ook geintresseerd was vond ik een week best wel lang, maar heb ook gezecht dat als zij vandaag ernaartoe zou gaan zij ook nog even de tijd had om erover na te denken
Door jou reactie ben ik het ander gaan zien en heb je daar toch ook gelijk voor gegeven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 12:15

@0nyke, ik heb gomir gequote, niet jou? Ik heb helemaal nergens op jou gereageerd, je haalt me in de war met iemand anders ;)
Cissy reageerde op jou en jij op Cissy.

0nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 12:27

Mindim schreef:
@0nyke, ik heb gomir gequote, niet jou? Ik heb helemaal nergens op jou gereageerd, je haalt me in de war met iemand anders ;)
Cissy reageerde op jou en jij op Cissy.

O ja ik zie het, sorry het spijt me!

schaam, schaam.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 12:28

Geeft niet hoor :D Kan gebeuren!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 15:01

TS, ben je al wezen kijken? En zo ja, hoe was het? :)

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 15:12

Hoe was t daar?

Ed_Pin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 19:58

Hoi,
Leuk paard, vriendelijke vrouw.
en hebben een uur met die vrouw zitten kletsen, al der paardjes gezien (in totaal 7, inclusief 2 van 2 jaar)
woensdag krijgen we van die vrouw te horen of de 'optie' doorgaat, en zo niet mogen wij gewoon weer langs komen, en of we dan alsnog interesse hebben in de 2 jarige merries die ze had.
ik vond 1 daarvan wel tof, en lief en die was heel koel in het hoofd zei die vrouw. maar mijn zus waar het paardje voor bedoeld is wil een paint, want die wil vlekken :P en de 2 jarige, is een quater met prima reining papieren.

Dus het wordt nog even afwachten =) en rustig verder kijken... want we gaan er van uit dat ze weg is. dan valt het niet zo tegen als ze echt weg is.

0nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:12

Chanice92 schreef:
Hoi,
Leuk paard, vriendelijke vrouw.
en hebben een uur met die vrouw zitten kletsen, al der paardjes gezien (in totaal 7, inclusief 2 van 2 jaar)
woensdag krijgen we van die vrouw te horen of de 'optie' doorgaat, en zo niet mogen wij gewoon weer langs komen, en of we dan alsnog interesse hebben in de 2 jarige merries die ze had.
ik vond 1 daarvan wel tof, en lief en die was heel koel in het hoofd zei die vrouw. maar mijn zus waar het paardje voor bedoeld is wil een paint, want die wil vlekken :P en de 2 jarige, is een quater met prima reining papieren.

Dus het wordt nog even afwachten =) en rustig verder kijken... want we gaan er van uit dat ze weg is. dan valt het niet zo tegen als ze echt weg is.

Wat leuk dat het toch 'geslaagd' is en dat jullie leuke paarden zijn tegengekomen!
ik duim voor jullie dat de paint niet verkocht is!
Hebben jullie ook foto's?

Ed_Pin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 21:42

Ja gelukkig,
nog 1 nachtje slapen en dan weten we meer =)

hier even een foto van de knapperd.
Afbeelding