Wij gaan morgen gewoon heen, ook omdat er meerder paardjes te koop staan bij haar.
Wij wachten de optie gewoon af van de andere koper, en zullen het met de verkoper er vast nog wel over hebben.
dus mensen, wees gerust!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Je hebt er een goed gevoel bij of niet, als je er zo lang over na moet denken wil je een paard ook niet echt hebben.
Kirsha schreef:Ja, een soort van 'gereserveerd' zeg maar. De verkoper houdt het paard als het ware even vast voor als je nog heel even na wilt denken

cissy schreef:Je weet nooit of die koper in die optie week een keuring wil laten doen of het geld bij elkaar moet rapen of een stal moet regelen, dan is een week helemaal niet zo lang hoor.
Ik heb ook een optie op mijn paard gehad en wilde eerst zeker weten dat ik de klik had voordat ik weer een paard kocht waar ik niks mee kon. De verkoper kon toen mijn paard ook aan iemand anders verkopen die meer geld bood en maar bleef drammen maar ik ben de man nog steeds dankbaar dat hij daar niet in mee is gegaan.
Dus zolang je niet weet waarom iemand een optie heeft van een week dien je gewoon fatsoenlijk te blijven en even te wachten op je beurt.
gomir schreef:Ik vind een week bedenktijd heel erg lang, hoeveel paarden gaat zo iemand dan nog wel niet bekijkenJe hebt er een goed gevoel bij of niet, als je er zo lang over na moet denken wil je een paard ook niet echt hebben.
Ik wil best als verkoper een paard een dagje vasthouden voor mensen en dan laat ik ip ook geen andere mensen komen (ben er dan toch niet vrij mee). Maar een week daar begon ik echt niet aan...
Mindim schreef:gomir schreef:Ik vind een week bedenktijd heel erg lang, hoeveel paarden gaat zo iemand dan nog wel niet bekijkenJe hebt er een goed gevoel bij of niet, als je er zo lang over na moet denken wil je een paard ook niet echt hebben.
Ik wil best als verkoper een paard een dagje vasthouden voor mensen en dan laat ik ip ook geen andere mensen komen (ben er dan toch niet vrij mee). Maar een week daar begon ik echt niet aan...
Misschien moeten die mensen de stalling nog regelen of iets dergelijks, het totale financiele plaatje. Om te zeggen dat die mensen niet echt interesse hebben, omdat ze een weekje bedenktijd hebben gevraagd (misschien is het ze zelfs wel aangeboden) is toch wat kort door de bocht. Beter zo, dan impulsief een paard aanschaffen. Misschien wonen de mensen wel aan de andere kant van het land en hebben ze niet eerder de mogelijkheid voor een tweede bezichtiging en een eventuele koop.
Niet zo snel conclusies trekken lijkt me.
Mindim schreef:gomir schreef:Ik vind een week bedenktijd heel erg lang, hoeveel paarden gaat zo iemand dan nog wel niet bekijkenJe hebt er een goed gevoel bij of niet, als je er zo lang over na moet denken wil je een paard ook niet echt hebben.
Misschien moeten die mensen de stalling nog regelen of iets dergelijks, het totale financiele plaatje. Om te zeggen dat die mensen niet echt interesse hebben, omdat ze een weekje bedenktijd hebben gevraagd (misschien is het ze zelfs wel aangeboden) is toch wat kort door de bocht. Beter zo, dan impulsief een paard aanschaffen. Misschien wonen de mensen wel aan de andere kant van het land en hebben ze niet eerder de mogelijkheid voor een tweede bezichtiging en een eventuele koop.
Niet zo snel conclusies trekken lijkt me.
Kan gebeuren!
en de 2 jarige, is een quater met prima reining papieren. Chanice92 schreef:Hoi,
Leuk paard, vriendelijke vrouw.
en hebben een uur met die vrouw zitten kletsen, al der paardjes gezien (in totaal 7, inclusief 2 van 2 jaar)
woensdag krijgen we van die vrouw te horen of de 'optie' doorgaat, en zo niet mogen wij gewoon weer langs komen, en of we dan alsnog interesse hebben in de 2 jarige merries die ze had.
ik vond 1 daarvan wel tof, en lief en die was heel koel in het hoofd zei die vrouw. maar mijn zus waar het paardje voor bedoeld is wil een paint, want die wil vlekkenen de 2 jarige, is een quater met prima reining papieren.
Dus het wordt nog even afwachten =) en rustig verder kijken... want we gaan er van uit dat ze weg is. dan valt het niet zo tegen als ze echt weg is.