Trailer kopen of huren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 22:38

hesterve schreef:
Tja Als je zelf goed kijk hebt op de staat van de trailer en je hebt de zin om goed te zoeken kan je het treffen voor dat geld en dan zou ik in jou geval kopen. Zeker als je een auto hebt staan om ten alle tijde met de trailer weg te gaan . Op je vrije dag wakker worden en zin hebben in een bosrit? Prima , trailer achter de auto en lekker gaan, Heerlijk!
Zelf gebruik ik mn trailer minimaal 1 x per week maar in de winter wel dagelijks. Vind het heerlijk om de vrijheid te hebben om te gaan en te staan waar ik wil met de paarden.
Aan verzekering, als hij niet aan de auto hangt, betaal ik nog geen €50 per jaar. Jaarlijks een onderhoudsbeurt à €100 + wat kleine dingen . Eens in de 4 jaar nieuwe banden ( was volgens mij rond de €300,als ik me niet vergis) dat was het wel aan kosten.

watvoor verz heb jij dan voor je trailer?
de mijne is niet verz
achter de auto is hij dat automatisch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 23:10

Ben ook wel benieuwd.
De mijne is bij ASR verzekerd voor diefstal, en schades (mocht ik mijn eigen trailer in de prak rijden :+ )
(WA zit standaard in de auto verzekering)

aikon

Re: Trailer kopen of huren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 13:57

Ik ben zeker van plan om goed om mij heen te kijken. Meer geld is er wel, maar dat is mijn spaar/ongevallen potje. Deze wil ik niet plunderen. Ik weet inmiddels uit ervaring waar ik op moet letten, wat belangrijke punten zijn. Ook een rit naar een erkende keuringsbedrijf gaat zeker gebeuren. Onderhoudskosten leken mij ook niet zo heel veel. Bij stal kan ie alleen maar buiten staan. Eventueel een hoes er over zou kunnen.

Ik ben ook van plan om naar de ASR te gaan, had dat eerder dit jaar al gezien zit nu bij unive en daar komen steeds meer kosten om het hoekje kijken. Ben voor de camper daar uit eindelijk € 120,- duurder uit dan eerst berekend. (door unive zelf) Wat ik achter de camper hang (aanhanger/trailer fietsendrager) moet ik allemaal extra verzekeren :?. Bij de ASR niet.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 16:36

@mirgino : Ik heb een diefstal en schade verzekering bij Unive. Vond het wel een prettig idee dat het verzekerd was aangezien de trailer veel langs de openbare weg staat. Heb een trailer uit 2001 misschien dat dat de hoogte van de premie ook verklaard. Als je wilt kan ik wel kijken hoe die verzekering precies heet maar heb het afgesloten toen ik 13jr geleden mijn eerste eigen trailer kocht en de polis aan laten passen toen ik deze trailer kocht (wat ook al weer een aantal jaar geleden is)

Camperverzekering hadden we ook bij unive en daar geen problemen omtrend wat je erachter hangt. Maar goed die polissen veranderen ook continu.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 16:49

hesterve schreef:
@mirgino : Ik heb een diefstal en schade verzekering bij Unive. Vond het wel een prettig idee dat het verzekerd was aangezien de trailer veel langs de openbare weg staat. Heb een trailer uit 2001 misschien dat dat de hoogte van de premie ook verklaard. Als je wilt kan ik wel kijken hoe die verzekering precies heet maar heb het afgesloten toen ik 13jr geleden mijn eerste eigen trailer kocht en de polis aan laten passen toen ik deze trailer kocht (wat ook al weer een aantal jaar geleden is)

Camperverzekering hadden we ook bij unive en daar geen problemen omtrend wat je erachter hangt. Maar goed die polissen veranderen ook continu.

mijn trailer staat altijd binnen,voor diefstal ben ik bang
en volgens mij ben je als hij achter de wagen hangt verzekerd voor schade die jij maakt.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 16:51

Zelf wat ik er in heb op vakantie willen ze weten. Ik heb hem nu een half jaar en de polis is dus al verandert. Zijn ze goed in daar.

Trailer komt hier achter het bedrijf te staan, verre van in het zicht. Maar diefstal verzekeren is altijd goed.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:03

Ik zou een trailer kopen.. leeftijd van een trailer zegt inderdaad niks! Ik heb een trailer uit 1979!
Ja hij kan een likje verf gebruiken en nieuwe banden maar verder is hij nog super. Altijd goed onderhouden, alles wat erop zit is nog het orginele (behalve de achter verlichting)

Je moet er wel goed op letten dat je de trailer niet op de openbare weg mag parkeren dus je moet er wel een eigen plek of stalling voor zoeken ;)

Succes!

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 17:16

Zie de post boven je ;) Heb ik al vermeld waar hij komt te staan.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 18:28

Zag het inderdaad toen ik het verstuurd had..

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:25

mirgino schreef:
hesterve schreef:

mijn trailer staat altijd binnen,voor diefstal ben ik bang
en volgens mij ben je als hij achter de wagen hangt verzekerd voor schade die jij maakt.

Klopt als ie achter de auto hangt gaat het via de autoverzekering. Maar op het erf ( van de stal) en langs de weg zat het bij de diefstal verzekering en aangezien die niet duur is vond ik het een prima verzekering.

@ts deze ziet er nog goed uit op t eerste oog misschien de moeite waard om naar te gaan kijken?

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:36

TS wil een tweepaards. Misschien is deze iets voor haar?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:40

Ik heb de mijne ook verzekerd a 6 euro p/m
stel dat er iets gebeurt.. kan op het erf ook iets gebeuren, trekker aan de haal zo je trailer in... tja.. je weet nooit

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 14:18

Ik zoek een 2 paards. Heb 2 pony's, een D en een E pony :D

Eirikur ziet er niet verkeerd uit, alleen boven budget :o

Mando dat kost hem de kop niet. Die € 6,- /maand

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 14:37

aikon schreef:
Eirikur ziet er niet verkeerd uit, alleen boven budget :o

Dan zou ik je toch met klem willen aanraden om nog ff verder te sparen, totdat je wel een budget van ongeveer deze omvang hebt, zie mijn eerdere post in dit topic, ipv. nu een aanschaf te doen die je misschien in een relatief te kort tijdsbestek moet gaan afschrijven.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:24

ik weet nog dat Impex aangaf dat als ze niet in de verzekering hebben schade van binnenuit dat het zonde is van het geld omdat je achter je auto toch verzekerd bent.
Ja als hij aan mijn auto hangt wel maar niet als hij op stal staat of als je een weekendje weg bent en ze jatten hem om het logeeradres.
Of als je wordt aangereden... nouja dan hangt ie achter je auto natuurlijk maar idd die 6 euro p/m wilde ik hem wel voor verzekeren hoor

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 16:11

Damn, moet toch door sparen. -O- Gister te horen gekregen dat mijn camper een nieuwe radiateur moet hebben, zit een scheur in. :$

Bedankt voor het mee denken, ik ga zeker voor een eigen 2e hands trailer. Dan hoef ik maar op 1 iemand boos te worden als ik ergens stil kom te staan door de trailer :D

Fitii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 23:46

Als je het kan betalen, zou ik zeker voor een eigen trailer gaan. Je hebt geen last en moet niet op anderen rekenen.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 02:07

Een eigen trailer is ideaal,
maar.... een tweedehandse moet je altijd volledig nakijken. Tot -uit eigen ervaring- de wielen eraf halen. God als we dat niet hadden gezien,... hadden we op zijn kop gelegen. En even officieel bij een ik noem het ff 'aanhanger boer', de remmen officieel controleren. Wij hebben na de renovatie hem officieel laten keuren, eigenlijk voor de remmen. En hij kreeg een sticker, datie was goedgekeurd. :)

Maar als je echt alles nakijkt en vernieuwt, is hij an sich als nieuw. :)
Al heb je dan wel een handig iemand nodig.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 15:43

Ik ben zelf heel erg handig ;) Als ik een automotor uit elkaar kan halen en weer goed in elkaar kan zetten moet een trailer geen probleem zijn dacht ik.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 15:51

Wij hebben nu voor de 3de maal een goedkoop 2dehands trailer gekocht.
De eerste voor 400E en deze hebben we na 2 jaar ingeruild op 1 die volledig was gerenoveerd (nieuwe wanden/bodem/elektra) en moesten 750 bij betalen.
Daar hebben we 6 jaar mee gereden totdat 1 wand helaas weer slechter werd.

Wij hebben gekozen vorig jaar een 2paards te kopen, wel een oudje maar met goede bodem (hardhouten planken). Hier hebben we 650 voor betaald.
Dit jaar moeten er nieuwe banden op (wisten we toen we hem kochten) en een nieuwe stekker, dan kan hij er voorlopig weer tegen.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 16:00

Ik heb ook altijd eerst gehuurd, verder nooit problemen mee gehad trouwens. Uiteindelijk wilde ik toch mijn eigen trailer maar had niet veel budget. Heb toen dus een trailer gekocht voor 1500, maar heb hier toch spijt van gekregen. Ik wil mijn paard namelijk vervoeren in een goede, veilige en degelijke trailer. Daarom heb ik deze trailer ingeruild voor een hele nieuwe trailer, een Atec Royal Class. En nog voor een leuke prijs ook. Dus ik zou zeker investeren in een goede trailer, je vervoert er wel een levend wezen mee...

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 16:05

Dat ben ik mij zeker bewust. Zelf een rot hoekje op de bodem is voor mij al reden daar geen levend wezen meer in te zetten.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 16:17

aikon schreef:
Dat ben ik mij zeker bewust. Zelf een rot hoekje op de bodem is voor mij al reden daar geen levend wezen meer in te zetten.

Daarom ben ik blij met mijn hardhouten planken.
Ze rotten niet, vocht kan weg (door de kieren tussen de planken) en stel er gaat er 1 kapot oid dan is deze simpel te vervangen.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:34

als je van plan bent echt vaak op pad te gaan zou ik er zelf één kopen. Het opknappen is niet moeilijk(je zei al dat je zelf erg handig bent) maar laat hem wel keuren als je ermee klaar bent,