zwanepol schreef:Klopt wat ikke schrijft.
Ik heb trouwens geen achterstang maar een ketting.
Yep, formeel voldoet dat ook, al zou dat niet mijn persoonlijke keuze zijn.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
smurffie schreef:Schot eruit in een 2 paards vind ik ook geen aanrader: ze gebruiken de zijkanten nou juist om lekker te steunen, zo los ligt je paard straks onderuit.
ikke schreef:zwanepol schreef:Klopt wat ikke schrijft.
Ik heb trouwens geen achterstang maar een ketting.
Yep, formeel voldoet dat ook, al zou dat niet mijn persoonlijke keuze zijn.
) vind ik zelf fijner dan een stang.
(beetje moeilijke uitleg, sorry) zwanepol schreef:smurffie schreef:Schot eruit in een 2 paards vind ik ook geen aanrader: ze gebruiken de zijkanten nou juist om lekker te steunen, zo los ligt je paard straks onderuit.
Ze gebruiken de zijkant van de trailer om te steunen juist meer omdat ze te weinig ruimte hebben om hun benen goed te plaatsen. Als ze dan in een bocht hun evenwicht kwijt raken kunnen ze dat niet goed opvangen en kunnen ze vallen.
Zonder schot staan ze veel beter op hun eigen benen.
zwanepol schreef:Een stevige ketting (constructie zelf gemaakt) vind ik zelf fijner dan een stang.
Met een stang moet je twee handen gebruiken om hem er aan beide kanten in te doen, niet handig als je altijd alleen moet laden zo als ik. Ik zet namelijk nooit eerst mijn paard vast voordat ik de achterkant dicht heb. Bij een ketting laad ik mijn paard, doe het halstertouw om de voorstang en hou het touw in mijn linkerhand zodat ik met mijn rechterhand de ketting kan pakken en makkelijk achter mijn paard om dicht kan doen.(beetje moeilijke uitleg, sorry)
smurffie schreef:Ja in praktijk heb ik vaak zat mee gemaakt dat ze op een 2 paards veel beter stonden dan op een 1,5 omdat ze meer hadden om tegen te kunnen hangen.
En omdat ze niet kunnen zien hoelang de bocht is kunnen ze niet goed op eigen benen staan.
Je zou het zelf eens moeten proberen met een flink donkere zonnebril op in de trailer en dan zonder iets vast te houden, laat iemand kwartiertje rijden en je bent bekaf van het opvangen. Daarna kwartiertje waarbij je aan 2 kanten iets hebt om tegen aan te leunen;)
Luf_Midnight schreef:mijn pony staat met bochten in de 2 paards trailer ook vaak te stampen om maar rechtop te blijven.
1,5 paards trailer geen enkel probleem, staat met ze achterbenen elk tegen een kant (wijdbeens dus) en dan staat hij heerlijk rustig en gaat graag mee.