Lynn_Nikita schreef:ik denk dat dit een erg duur grapje gaar worden, en zoek ook goed uit of je je paard ook mee terug mag nemen mochten jullie ooit besluiten toch terug te komen
Wel gaaf, als jullie dit echt gaan doen, spannend hoor
Mee terug naar nederland is geen probleem, er geld hier namelijk geen importverbod zoals b.v. wel op ijsland geldt. De terugreis vanuit australie kost minder tijd en waarschijnlijk dus ook minder geld.
Ragdollcat schreef:en fijn dat je je dieren niet in de steek laten.
Ik vertrek straks naar NZ en heb dus voor mijn slimme werkhond een andere baas gezocht. Vind het niet eerlijk om zo'n dier 3x in een vliegtuig te stoppen met reizen van 12,5 uur, 9,5 uur en nog eens 2 uur. denk dat je wel heel realistisch moet zijn in hoe je paard is en of zo'n reis dus geschikt is voor het paard. Het is wel een vliegreis van 12,5 uur plus nog eens 7-9,5 uur, daar moet je paard ook maar tegen kunnen. Ook zou ik mn dieren niet meenemen als ik nog geen permanent visum zou hebben.
Micheline schreef:We zijn nog in het voortraject bezig om alle informatie binnen te krijgen etc.
De kans is wel groot dat wij toegelaten worden ivm familie, werk en garantie.
Famillie maakt niets uit, daar krijg je geen voorang voor op een visum. Ze kijken naar je werkervaring(heb je ervaring in Australië zelf dan geeft dat weer meer kans dan NL'se ervaring), Opleidingen, je moet ook nog geld investeren in de economie om te emigreren(voor NZ is dit NZ$ 250.000 en australië geloof ik duurder). Ga eens naar de site van de australische immigratiedienst en kijk of je een lijst kunt vinden met beroepen waar een tekort aan is. Landbouw staat behoorlijk hoog dacht ik.
Wat hond en paard betrefd heb ik ook al gereageerd in het emigratie topic