Verkoper wil trailer niet terugnemen na negatief koopadvies

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:12

leonie87 schreef:
De trailer is, zoals reeds genoemd, uit 2010. Hij is ook gewoon echt nog helemaal gaaf, alleen dat vocht dus... Het kwam niet van het deurtje, dat dacht ik in eerste instantie ook omdat het zo regende toen ik naar huis reed. Maar dit was het dus niet helaas.

Dan denk ik persoonlijk dat het water toch via de voorzijde binnen is gekomen. Tussen die profielen wordt geen kit gebruikt, de platen zitten er als het ware los tussen. Maar een 2e oordeel van iemand kan natuurlijk nooit kwaad, al is het heel vervelend voor jou dat je nu in zo'n situatie terecht bent gekomen.

leonie87

Re: Verkoper wil trailer niet terugnemen na negatief koopadvies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 13:39

Ik heb net de dealer gebeld. Zij hebben het hele verhaal netjes bekeken en denken zelf ook dat er sprake is van vocht dat komt door het schoonspuiten met een hoge druk spuit. Hij verwacht dat het vocht met het warme weer er wel uit zal komen en geen verdere schade zal aanrichten. Echter vond hij het wel zeer onverstandig dat iemand met verstand van zaken hem schoonspuit.
Ook kon hij mij vertellen dat deze bodems deels gemaakt zijn uit kunststof. Deze rotten dus sowieso niet zomaar weg. De onderste naad is niet afgekit dus het vocht zal er tzt wel uitkomen. Hij had er eigenlijk alle vertrouwen in dat de trailer in orde was.

De garage B heeft inmiddels een definitief standpunt ingenomen hem niet terug te willen nemen. Ook niet naar aanleiding van de brief van X.

Ik twijfel nu. Ik wil hem eigenlijk graag houden natuurlijk. Heb hem immers niet voor niks gekocht. Maar wat nou als dat vocht er over 1 of 2 maanden nog altijd niet uit is? Dan kan ik moeilijk zeggen ik wil hem terug brengen... Ik heb al redelijk wat pbs/reacties gehad van mensen die er beduidend meer verstand van hebben als ik. Wat is jullie opinie?

fientje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:45

Ik denk dat houden hoe dan ook een makkelijkere optie is. De kans dat de trailer teruggenomen wordt lijkt me heel erg klein, en als ik het verhaal van hierboven van de dealer hoor lijkt het me toch wel goed. Iets aanvechten gaat ook weer geld kosten..

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:51

Kun je ook achterhalen wie de vorige eigenaar is geweest?
Deze kun je dan benaderen en vragen wat de reden is dat deze afstand van de trailer hebben gedaan.
Is deze ingeruild om het vocht of om andere reden bv stoppen paardensport.
Lijkt mij dat je een zo jonge trailer niet zomaar wegdoet omdat er een nieuwer model op de markt is gekomen....

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:16

Maar wat ik me (als trailerleek) dan afvraag: goed en wel dat dat water van de hogedrukspuit komt, maar is het normaal dat dat toch zo lang ter plaatse blijft en bij rijden de trailer inloopt. Deels uit kunststof is niet helemaal, het houten gedeelte kan toch nog altijd rotten? Ik zou er zelf niet zomaar op vertrouwen dat "het water er wel uit zal lopen" en dat "er geen schade zal komen".

Ik vind dat altijd zo hatelijk dat verkopers akkoord gaan met teruggave van producten bij gebreken, maar als er dan daadwerkelijk beroep op gedaan wordt, nemen ze hun woorden terug. Vastzittend water op de bodem van een trailer lijkt mij nu wel een gebrek te zijn.

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:39

Eerlijkheidshalve zou ik bij twijfel over zo'n kapitale aanschaf wel eisen dat alles pico bello is. Geen hand vol maar een land vol (trailers) :(:)

Garage B is een bedrijf en jij een particuliere consument, je hebt de afspraken m.i. netjes verwoord en er is nu gebleken dat er wel een probleem is met de trailer: aangetekende brief sturen waarin je aangeeft dat de trailer gebreken heeft, dat je B de kans geeft dit te repareren en, mocht blijken dat deze dat niet doet óf dat de klachten niet weg zijn, dat je de koop ontbindt. Volgens mij heb je, na de aangetekende brief, ook tot 2 jaar de tijd om te zien hoe een en ander uitpakt en het, zo nodig, voor de kantonrechter te brengen (kan zonder advocaat, enkel deurwaarder nodig voor dagvaarding, maar ws zal het zover niet komen met een goeie aanpak).

Ben geen jurist maar heb wel alles van De Rijdende Rechter / Recht in de Regio gekeken :D ;)

Joosie200

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 23:02

leonie87 schreef:
Ik twijfel nu. Ik wil hem eigenlijk graag houden natuurlijk. Heb hem immers niet voor niks gekocht. Maar wat nou als dat vocht er over 1 of 2 maanden nog altijd niet uit is? Dan kan ik moeilijk zeggen ik wil hem terug brengen... Ik heb al redelijk wat pbs/reacties gehad van mensen die er beduidend meer verstand van hebben als ik. Wat is jullie opinie?

Beter het zekere voor het onzekere nemen. Te meer je eerder zei..

leonie87 schreef:
Ik heb een koopcontract en totaal geen vertrouwen meer in de trailer. Ik wil me niet iedere keer hoeven afvragen of de bodem mijn paard wel zal houden vandaag.

Een stuk gemoedsrust + veilig met je paard op stap gaan is belangrijker dan het eventueel 'weggegooide' geld wat je nu kwijt bent omdat B blijft volharden. En wat B kan, kan jij ook. Volgende stap: loop eens het juridisch loket binnen en leg je verhaal daar uit. Laat je verwijzen naar een advocaat. Menig eerste gesprek is gratis en afhankelijk van je inkomen kun je voor een kleine eigen bijdrage een advocaat een brief aan B laten sturen. Ik zou snel proberen of B zover te krijgen dat ie hem terugneemt en anders de trailerbodem laten repareren. En dan de kosten op B verhalen.

letrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 09:11

Ik begrijp dat je ongerust bent, het zal ook aardig wat geld hebben gekost. Je hebt op dit moment dus 3 bedrijven die zeggen dat het geen probleem is (waarvan er 1 zeker onafhankelijk). Heb je geen foto van de vloer en het probleem?

hedwig1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 09:20

De verkoper heeft een schriftelijke garantie gegeven in zijn email, nl dat de trailer geen gebreken heeft. Als het vocht als een gebrek is aan te merken, kun je dus de koop ontbinden (schriftelijk) en heb je recht op restitutie van het aankoopbedrag, alsmede overige schade zoals keuringskosten.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 09:33

Ik heb zo'n zelfde trailer, maar dan uit 2005.
Ook bij mij zie je af en toe wat natte strepen op de bodem.. nu ligt er ook een laagje zaagsel in om dat op te vangen.
Heb hem een maand geleden naar de keuring gebracht, en trailer was in topstaat!! +:)+
Enige wat ze gedaan hebben is de demper van de oplooprem vervangen en de remmen gesteld.. maar dat is gewoon onderhoud.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:31

Ik snap niet dat 130 km een onoverkomelijk iets is. Dan kan de Atec hem na kijken en weet jij waar je werkelijk aan toe bent. Ik denkk dat je brandstofkosten niet in verhouding staan met eventuele kosten waar je voor komt te staan. Dat zal je tussen de 25-50€ kosten en dan weet je gewoon waar je aan toe bent. Vanaf een plaatje is het lastig beoordelen.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 13:46

Gooiske, hij beweert dat de vorige eigenaresse een 2 paards wilde. Dat kan natuurlijk waar zijn en even zo goed bedacht.

Bedankt voor de tip Barb. Ik ga vandaan even langs het juridisch loket als ik dat haal na mijn werk om te vragen welke stappen ik nu het beste kan zetten.

Dat is ook mijn gevoel Joosie!

Casarell, het ligt niet alleen in de trailer zelf zoals op de foto maar dus ook tussen de "plinten" die overal rondom zitten bij de bodem en de wanden.

Roos, 130km is niet onoverkomelijk maar feit is wel dat ik nu al ruim €100 kwijt ben en met nog eens 130 km en een keuring betalen al snel nog eens €50/€75 kwijt ben voor een trailer die ik niet wil. Ik gooi niet graag geld weg aangezien ik er hard voor werk. De verkoper komt in deze zijn afspraak gewoon niet na. Als ik hem terug ga brengen ben ik nog eens 200 km verder he! Hoop weggegooid geld en ik sta alsnog zonder vervoer. Er zou geen enkel gebrek zijn, dat is nu bevonden van wel. Niemand kan er echt inkijken helaas dus de echte schade die er nu is (zou kunnen zijn), weet niemand.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:17

Maar sta je niet sterker met het rapport van de Atec. De verkoper neemt hem niet terug, hoe l*llig dat ook is.
Wat wil je dan nu? Jij wil hem terug brengen en de verkoper neemt hem niet terug.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:32

leonie87 schreef:
De verkoper komt in deze zijn afspraak gewoon niet na. ......... Er zou geen enkel gebrek zijn, dat is nu bevonden van wel.

Hier ben ik het niet helemaal mee eens... de verkoper neemt de trailer terug als er een GEBREK zou zijn. Niemand heeft dit water een gebrek genoemd, sterker nog, ze zeggen dat je je geen zorgen moet maken, de profi zegt zelfs dat dat inderdaad van de hogedrukspuit komt en dat je je geen zorgen moet maken. Deze lui kennen de trailer, ze maken ze... Zolang het geen GEBREK wordt genoemd door profi garages, is het niet zo dat de verkoper zich niet aan de afspraak houdt. Wat ik er op uit maak (en wij kunnen alleen van jouw posts uitgaan, we hebben zelf nmiet met de betreffende personen gesproken natuurlijk) is dat jij de enige bent die dit een gebrek vindt.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 17:11

Als het vocht inderdaad er alleen tussen zit en niet erin is er inderdaad geen gebrek GamblersCup. Maar ik kan er niet in kijken. Een negatief koopadvies vind ik wel een duidelijk signaal.

De profi zeggen idd dat er waarschijnlijk niks aan de hand is, maar dat waarschijnlijk zit me niet lekker. Het gaat om een hoop geld en niemand kan uitsluiten dat het water ertussen zit en niet erin.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 17:41

Ik begrijp je wel, ik zou er ook niet blij mee zijn. Maar je kunt niet onterecht op internet neerzetten dat deze meneer zich niet aan de afspraak houdt. Want dat klopt niet.

DMZSniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 15:46

Er valt hier niet veel meer te doen dan het óf te proberen, óf echt even bij de advocaat langsgaan. Dat laatste kan je meer geld kosten dan nodig als de trailer in orde is.

steffen777

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:55

Ja precies, heb ik ook een keer laten doen. Zitten wat kosten aan maar dan weet je wel waar je aan toe bent. Er zijn ook goedkope opknapservices. Ik weet dat er soms bij maneges ook reparatiemogelijkheden zijn.