schade aan trailer, wie verantwoordelijk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 10:54

Exitium schreef:
Voorwaarden zul je altijd naast de wet moeten leggen, de wet is namelijk leidend. Voorwaarden mogen afwijken, maar alleen in het voordeel van de klant. Als de garantie op een product wettelijk bijvoorbeeld op twee jaar staat, mag je daar enkel vanaf wijken door deze in je voorwaarden langer te maken. In je voorwaarden vermelden dat de garantie zes maanden is, mag dan niet en maakt dat stuk van de voorwaarden ook ongeldig.

In de ideale wereld zijn de voorwaarden keurig in lijn met de wet of ruimer (in positieve zin), maar je hebt gelijk, het kan nooit kwaad dat zelf nog even te toetsen. Zeker bij twijfel.

edith2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 21:38

Ik heb het nog niet bij mijn verzekering aangekaart omdat ik er van uit ga dat dit zich op een andere manier oplost. Trailerverhuurder is nu op vakantie en dan zien we wel weer. Met een goede wa verzekering zal dit ook geen probleem zijn, lijkt me. Heb geen verhuurvoorwaarden gelezen, contact is telefonisch gegaan. Rit was trouwens prima verlopen, goede chauffeur met en goede stabiele combi. P

Flessuh

Re: schade aan trailer, wie verantwoordelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 22:04

Om wat problemen te voorkomen kan je zo ver gaan als van tevoren foto's maken van alles zodat je aan kan tonen wat door jou komt en wat niet zodat ze niet teveel claimen mocht er wat kapot gaan.

tjady

Re: schade aan trailer, wie verantwoordelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 22:07

Waarom zou je het niet aankaarten bij je verzekering. Daarvoor ben je toch verzekerd. Mijn verzekeringsagent zei ooit tegen mij. Als er iets gebeurd en je weet niet of het wel of niet gedekt wordt. Gewoon bellen, dan vullen we schadeformulier in en de verzekering komt wel met uitspraak of hij het wel of niet verzekerd.

Flessuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 15:07

tjady schreef:
Waarom zou je het niet aankaarten bij je verzekering. Daarvoor ben je toch verzekerd. Mijn verzekeringsagent zei ooit tegen mij. Als er iets gebeurd en je weet niet of het wel of niet gedekt wordt. Gewoon bellen, dan vullen we schadeformulier in en de verzekering komt wel met uitspraak of hij het wel of niet verzekerd.

betekent dat niet vaak direct dat het van jou verzekering gaat? als je niet verantwoordelijk bent is dat toch wel zonde...