Paard verliest evenwicht in trailer

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PasAn33

Re: Paard verliest evenwicht in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 08:48

Bedankt voor jullie tips! Maar Voske en Hopke , dit hebben we al geprobeerd maar het helpt niet :(
Toch bedankt!!
babssaartje hebben we ook al geprobeerd :( Maar geen verandering , ze laat haar gewicht dan vallen tegen de linkerkant :( Vandaag of morgen zullen we eens het tussenschot uithalen want de doorlopende baren zijn eindelijk binnen! Heel erg bedankt voor jullie tips!

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 09:04

Ik zie dat dit een oud topic is, kwam hem bij toeval tegen, maar omdat ik denk dat iemand er misch nog wat aan kan hebben reageer ik toch.
Wij hebben ook een ifor, ook ons paard liet zich met een hoop kabaal en gespartel tegen de wand aan vallen, alles geprobeerd, ook andere trailers met dezelfde ruimte en daar stond ie gewoon rustig in. De meeste Ifors hebben een raam aan de voorkant, en na dat iemand tegen ons zij "ben je in de efteling wel eens in villa volta geweest ??? besloten we dat raam aan de voorkant eens af te plakken, en ja hoor "paard stond weer rustig, niets geen gespartel !" We zagen ook wel dat als we reden dat hij zijn lichaam niet op een natuurlijke manier liet mee deinen maar juist de andere kant op probeerde tegen te hangen, dus hij liet het niet "gewoon " gebeuren maar ging anticiperen op wat hij zag. Sommige paarden hebben last van hun evenwicht, van het zelfde niveau denk ik dat als dat je voorin de auto naast iemand zit en je verwacht op een rotonde dat hij de 1e afslag neemt maar hij gaat rechtdoor, even die duizeling in je hoofd, zelfs in je maag. Sommige paarden hebben daar dus last van. Heb Ifor een mail gestuurd met deze tip, dat als ze vragen/klachten mochten krijgen dat dat wel eens de oorzaak zou kunnen zijn . . . . Ze hebben nooit gereageerd.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 09:43

room10 schreef:
Ik zie dat dit een oud topic is, kwam hem bij toeval tegen, maar omdat ik denk dat iemand er misch nog wat aan kan hebben reageer ik toch.
Wij hebben ook een ifor, ook ons paard liet zich met een hoop kabaal en gespartel tegen de wand aan vallen, alles geprobeerd, ook andere trailers met dezelfde ruimte en daar stond ie gewoon rustig in. De meeste Ifors hebben een raam aan de voorkant, en na dat iemand tegen ons zij "ben je in de efteling wel eens in villa volta geweest ??? besloten we dat raam aan de voorkant eens af te plakken, en ja hoor "paard stond weer rustig, niets geen gespartel !" We zagen ook wel dat als we reden dat hij zijn lichaam niet op een natuurlijke manier liet mee deinen maar juist de andere kant op probeerde tegen te hangen, dus hij liet het niet "gewoon " gebeuren maar ging anticiperen op wat hij zag. Sommige paarden hebben last van hun evenwicht, van het zelfde niveau denk ik dat als dat je voorin de auto naast iemand zit en je verwacht op een rotonde dat hij de 1e afslag neemt maar hij gaat rechtdoor, even die duizeling in je hoofd, zelfs in je maag. Sommige paarden hebben daar dus last van. Heb Ifor een mail gestuurd met deze tip, dat als ze vragen/klachten mochten krijgen dat dat wel eens de oorzaak zou kunnen zijn . . . . Ze hebben nooit gereageerd.

Het punt is dat dit heel individueel is. Ik ken inderdaad meer van deze voorbeelden maar ik weet ook van paarden die juist dat raam willen en liever nog groter, zoals Westfalia die in sommige versies heeft.
Mijn vorige paard kon op de vrachtwagen meekijken door de voorruit en dat vond ie geweldig. Die gaf ook zo'n hinnikje als ie de weg naar huis herkende.

Let er dus goed op, beide opties zijn mogelijk en gebrek aan zicht bij paarden die dat juist willen, geeft ongeveer hetzelfde effect als paarden die veel zicht hebben en daar niet mee om kunnen gaan.

room10

Re: Paard verliest evenwicht in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 07:46

Het probleem zit m ook niet zo zeer in het hoog mee kunnen kijken door het raam aan de voorkant, of de ramen aan de zijkant, maar het is meer het langwerpige raam bij de Ifors waarmee ze ook de grond zien wat evenwicht verstoord.