Paard dood, hoe krijg ik mijn spullen terug?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 23:10

tamary schreef:
Als er een overlijdenscertificaat is dan zou er toch een DA bij moeten zijn geweest. Rondje bellen misschien? En anders via de rendac proberen als je de datum weet?

Ik begreep van haar dat een DA die zij kent de overlijdensverklaring telefonisch heeft afgegeven. Ik wist niet eens dat zoiets kon.
En ja, mijn paard was gechipt; heb al in de chipdatabase gezocht, maar vind daar niets. Ik zal Rendac dinsdag bellen, ben alleen bang dat ze zoiets niet willen vertellen... maar wie weet. Dank.

Ik heb contact met de verzorgster. Zij weet verder niets. Ze komt binnenkort de pony opzoeken en wil zien waar E is opgegroeid. Ze was heel dol op hem en was hevig overstuur toen ze via via te horen kreeg dat hij binnen een week ging verhuizen.

zodiacje

Re: Paard dood, hoe krijg ik mijn spullen terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 23:14

Maar ts, je denkt dus ook dat ze misschien doorverkocht is?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 23:15

unihorses schreef:
Lianne86 schreef:
Dat je je druk maakt over spullen.... Je hebt je paardje weer terug, dat is toch het belangrijkste? Snap dat het niet fijn is, maar realistisch gezien, 2009 zijn ze weggegaan... alle spullen zijn dus ook weer 4 jaar ouder ofzo? En weet niet hoe snel er bij jou spullen kapot gaan of verslijten... Maar als ik kijk.. halsters, dekens gaan bij mij vaak geen 4 jaar mee... (ok, die van mij stond bij een sloper)..

Denk dat die paar spullen die je nodig hebt kopen, goedkoper is dan een advocaat en alle zooi die er bij komt kijken :)

_-:( wat een rot opmerking... .
het gaat niet alleen om spullen ( die aarig wat kosten met o.a een zadel en een toch niet onbelangrijke exceem deken )
maar ook om de overlijdingsakte ( want is hij wel dood? )
en je hebt toch gewoon recht op alles van je eigen paard...

Die overlijdensakte snap ik... Maar spullen, maak je daar niet druk om... Het zijn spullen! Zeg toch ook dat het rot is... maar focus je lekker op je paard dat je terug hebt.. Dat je nog achter die overlijdensakte aan gaat, snap ik helemaal, vooral door de "toevalligheden" die in het verhaal voorkomen.. Maar spullen gaan kapot, slijten, hebben zo veel minder waarde... Zou daar me totaal niet op focussen moet ik heel eerlijk zijn...

En vooral als iemand geld nodig had, is de kans groot dat eerst de spullen zijn weggegaan en dan (eventueel) pas een paard... of zelfs tegelijkertijd... Dus ik had, vooral in dit geval, de spullen al gewoon als verlies genomen... Jammer maar helaas... (en nee, snap dat het wat kost, maar spullen zijn spullen en als ik het verhaal lees, denk ik niet dat de spullen nog aanwezig zijn... ) Dan kun je iemand daarover proberen te spreken, maar ik zou me juist op 1 ding focussen... De overlijdensakte en de spullen gewoon vergeten... Grote kans dat als je alleen daar op doorgaat en het paard is wel echt dood, dat de akte nog te voorschijn komt... Maar door ook de (denk ik) al verkochte spullen op te gaan vragen --> krijg je helemaal geen antwoord meer... Als het om geld gaat, dan hebben veel mensen geen normen en waarden.. Maar een paard als "dood" achterlaten, gaat aan de ene kant wel heel ver...

Even kijken waar je de focus legt en realistisch zijn, is in mijn ogen even praktischer... (en anders is het altijd haar woord tegen jouw woord.. zij zegt dat het kapot is gegaan.. en jij kan het nooit bewijzen, want dingen gaan nu eenmaal kapot als je ze gebruikt en ongelukjes kunnen gebeuren...) dus om nog in te zitten over spullen is niet "realistisch" in mijn ogen...

Zeg ook dat het vervelend is! Maar spullen zijn spullen... vervangbaar... En als je in een mail het niet over "ik wil dit dit en dit terug" hebt, maar over de belangrijke dingen, worden mailtjes misschien ook niet meer genegeerd? (Of is dit naief?)

Mike_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 23:15

Misschien een idee, om verschillende mensen te contacten via haar facebook, en te achterhalen waar ze nu woont?

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 23:16

De Rendac controleert geen chipnummers van overleden dieren. Bij het aanmelden van een dood dier vragen ze wel naar het chipnummer, om het dier af te melden bij het stamboek/instantie die het paspoort heeft afgegeven, maar je bent niet verplicht om dat te geven. Je hoeft het paspoort ook niet mee te geven.

Ania

De DA mag geen informatie geven zonder de toestemming van de opdrachtgever.
Je zou ze dus wel kunnen bellen, maar ik ben bang dat je daar niet verder mee komt.

Ik zou gewoon zo veel mogelijk mensen in haar omgeving proberen te benaderen en hopen dat er iemand is die je wil helpen of meer weet.

Sterkte. Wat jammer dat het meisje na 3 jaar goede zorgen zo omgeslagen is.. Verkeerde vriend misschien?

Dagele

Jeetje sterkte!
Ik hoop dat je het voor elkaar krijgt om achter de waarheid te komen en dat er gerechtigheid komt voor jou en je paardjes.
Vreselijk hoe mensen met hun dieren om kunnen. Dit gun je niemand. :(

Mike_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 23:18

Hevonen schreef:
tamary schreef:
Als er een overlijdenscertificaat is dan zou er toch een DA bij moeten zijn geweest. Rondje bellen misschien? En anders via de rendac proberen als je de datum weet?

Ik begreep van haar dat een DA die zij kent de overlijdensverklaring telefonisch heeft afgegeven. Ik wist niet eens dat zoiets kon.
En ja, mijn paard was gechipt; heb al in de chipdatabase gezocht, maar vind daar niets. Ik zal Rendac dinsdag bellen, ben alleen bang dat ze zoiets niet willen vertellen... maar wie weet. Dank.

Ik heb contact met de verzorgster. Zij weet verder niets. Ze komt binnenkort de pony opzoeken en wil zien waar E is opgegroeid. Ze was heel dol op hem en was hevig overstuur toen ze via via te horen kreeg dat hij binnen een week ging verhuizen.

dus E. is dus waarschijnlijk niet dood!
ik vind het een heel vervelende situatie, ik hoop dat je er achter komt waar E. zich nu bevind en hoe hij nu er bij staat.
Ik hoop dat als E. daadwerkelijk verkocht is dat hij het goed heeft !

Roosje911

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 23:18

Heb je een pb gestuurd, hoop dat ik j kan helpen.

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 23:19

DonCamillo schreef:
De Rendac controleert geen chipnummers van overleden dieren. Bij het aanmelden van een dood dier vragen ze wel naar het chipnummer, om het dier af te melden bij het stamboek/instantie die het paspoort heeft afgegeven, maar je bent niet verplicht om dat te geven. Je hoeft het paspoort ook niet mee te geven.

mocht het zo zijn dat Rendac het gevraagd hebben en het chipnummer gegeven hebben, Kan TS dan niet naar de instantie van het stamboek bellen om te controleren of het paard daar als dood is opgegeven ?

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 23:20

Mike_e schreef:
Hevonen schreef:

ik vind het een heel vervelende situatie, ik hoop dat je er achter komt waar E. zich nu bevind en hoe hij nu er bij staat.

Ik denk dat hiermee T. bedoeld wordt,

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 23:25

Wat een rotsituatie!
Sterkte

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 23:28

desi92 schreef:
Mike_e schreef:

Ik denk dat hiermee T. bedoeld wordt,[/quote]

nee. want E. is dood... (ik begin het volgens mij niet meer te begrijpen)

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 23:32

op hondengebied heb ik ook wel eens da gebeld voor informatie over honden die ooit behandeld zijn bij ze, en daar gaven ze gewoon netjes antwoord op, wel wilden ze graag weten (ws voor hun eigen nieuwsgierigheid) waarvoor de informatie gebruikt wordt.

dus denk als jij je verhaal verteld en dat je graag wilt weten of dat paard onder behandeling of na zijn dood ter observatie is geweest van die dierenarts dat ze daar best antwoord op zullen geven. of ze adres gegeven doorgeven van hun klant is een ander verhaal (privacy), maar dat is weer een stapje verder als je de info hebt of je paard daar onder behandeling is geweest.

mochten ze info hebben vraag of ze dat op papier willen zetten voor je, mocht je eventueel in de toekomst stappen ondernemen heb je hun verklaringen al in huis.

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 23:33

novito schreef:
Mike_e schreef:

nee. want E. is dood... (ik begin het volgens mij niet meer te begrijpen)[/quote]

TS gaf aan dat de verzorger overstuur was omdat paardje snel moest verhuizen, als ik het goed begrijp heeft TS paard T. weer zelf opgevangen en is T. nu bij TS thuis. Verzorger wil ook zien hoe E. opgegroeid omdat ze (dit DENK ik) E. ook verzorgd heeft? ( dat stukje stond dikgedrukt dus dacht dat mike_e daarop reageerde )

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 23:36

Desi92: je kunt inderdaad proberen het stamboek / paspoortinstantie te bellen. Ik weet alleen daar niet van of ze zulke informatie verstrekken aan derden.

Speurneus: je bent echt een speurneus he? Wel een goede suggestie. Ik denk alleen dat een dierenarts(praktijk) niet iets op papier zal willen zetten, want alleen al door het geven van mondelinge patienteninfo gaan ze eigenlijk al buiten hun boekje (hoe goed bedoeld ook).

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 23:39

E. Is dood of door omstandigheden zonder toestemming stiekem verkocht. zo kan het ook gegaan zijn met al die spullen.
T. Was dus blijkbaar verplaatst naar een stal waar hij het niet zo goed had en M. laat simpelweg om haar blijkbaar belangrijke prive-redenen niks van zich horen.
Ik denk persoonlijk niet dat E. Is overleden. Klonk M. Verdrietig enz. toen ze van het overlijden van E. vertelde?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 23:41

is speur met honden, en ben beveiliger vandaar mijn nic name die ik al jaaaaaarrreeen heb speurneuscarola

nee hoor een da heeft geen beroepsgeheim over patienten en hun behandeling, alleen een mensen dokter heeft dat

alleen gegevens van klanten, zoals ik al zei, privacy, zullen ze ws wel moeilijk over doen, ook niet elke da. doet daar moeilijk over.

privacy is doorgeven van bv de naam van de eigenaar of adres gegevens of telefoonnummers van de klant.

maar als ze zelf al de naam hebt en je vraagt om info over het paard van die en die, dat dat paard door jou aan haar

in "beheer" is gegeven d.m.v. een contract maar dat er geen duidelijkheid is over wat er nu met dat paar gebeurt is...

en vragen om een schriftelijke verklaring, heb ik zoiets van nee heb je en ja kan je krijgen......

en ook stamboeken mogen best wel doorgeven of een paard als overleden is aangemeld of niet en miss zijn ze zelfs genegen om meer info te verstrekken mocht daar aanleiding toe zijn wanneer ze dat ook hebben natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door speurneusc op 31-03-13 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 23:43

Nee gaat wel over E want daarover schrijft ze dat die een verzorgster heeft gehad die bijna alle zorg op zich nam.
De stal waar ie ingeslapen is stond ie pas een week dus ook E is verhuisd.

Zou overigens wel makkelijk zijn als je ook zo nu en dan antwoord ts.
Ik zie je op online staan.
Heb al twee keer dezelfde vraag gesteld.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 23:44

Als ie er een week stond, dan weten stalgenoten van die stal toch meer? :S

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 23:45

zodiacje schreef:
Nee gaat wel over E want daarover schrijft ze dat die een verzorgster heeft gehad die bijna alle zorg op zich nam.
De stal waar ie ingeslapen is stond ie pas een week dus ook E is verhuisd.

Zou overigens wel makkelijk zijn als je ook zo nu en dan antwoord ts.
Ik zie je op online staan.
Heb al twee keer dezelfde vraag gesteld.

Ts is niet verplicht tot antwoorden, je hoeft haar niet in de gaten te houden hoor ik denk dat ze zelf kan beslissen wanneer ze waarop antwoord geeft. :')

fientje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 23:46

Ook een dierenarts heeft beroepsgeheim! Ik heb tijden stage gelopen bij een dierenarts, en alles wat ik heb gezien, gehoord of meegemaakt mag ik nooit aan iemand vertellen. Wel degelijk beroepsgeheim!!

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 23:49

Als je echt twijfelt of je paard E wel dood is, geef ons dan een goed signalement met wat foto's. Genoeg Bokkers die een oogje in het zeil willen houden om te zien of hij ergens opduikt! Wat een vreselijk verhaal verder. Sterkte!

milja78

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 23:52

voor iedereen die dit leest een tip, geef je paard nooit in bruikleen o.i.d ook niet met contract, ik heb mijn vorige leuke, goede gezonde, maar soms wat moeilijke e pony weggeven, aan een "manege waar voornamelijk minder validen rijden/werken. ging regelmatig kijken want het was in dezelfde plaats, tot ik terug kom van vakantie in september en ik via via hoor dat ze niet meer leeft, navraag willen doen maar de "manege" staat mij niet te woord, dus heb ik de slager opgebeld en die bevestigde dat ie 2 MAANDEN daarvoor mijn pony had geslacht! ze zou onhandelbaar zijn geweest... in het contract stond dat wat voor reden er ook zou zijn dat ze niet daar kon blijven ze ten alle tijden terug naar mij zou komen.
geen belletje of niks heb de stichting waar het bedrijf onder valt aangeschreven maar krijg niks geen reactie van hun uit..

Lianne86

Re: Paard dood, hoe krijg ik mijn spullen terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 23:56

Het is zelfs zo erg dat als je dingen gaat aanvechten en je kunt bewijzen dat jij voor de pony zorgt (financieel etc.) dat het "jouw eigendom" wordt, vooral bij een niet geldig contract. Briefje ondertekenen is dus niet voldoende

Verder is dit denk ik een noodoplossing geweest... Anders had TS dit ook niet gedaan... En dan is een goed baasje zoeken en afspreken dat... nog een best goede oplossing. Alleen ga je er vanuit dat die ander ook zich daadwerkelijk niet anders voordoet/zich houdt aan het contract.