paard uitlenen/leasen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marymary2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 09:50

MarliesV schreef:
Kosten voor het leasen en op de huidige stal laten staan of kosten als je paard wordt verplaatst?

Wat je vaak ziet is:
Paard blijft staan, eigenaar betaald alles, er wordt een all in prijs voor het leasen afgesproken gebaseerd op het aantal lease dagen en de stallingskosten. Bv je betaald op je huidige stal 250 euro per maand, je paard wordt 4 dagen in de week geleasd, de leaser betaald 125 per maand vast.

Andere optie is dus verplaatsen, wat je dan vaak ziet is dat de volledige stallingskosten door de leaser worden betaald. Hoefsmid en standaard DA kosten gedeeld en de grote uitgaven door de eigenaar (koliek/ kreupelheidsonderzoek enz.) mits dit niet door nalatigheid van de leaser is ontstaan.

In beide gevallen is het heel erg afhankelijk van wat degene die least ook wil. Paard helemaal leasen is duurder dan een x aantal dagen in de week. Zorg iig dat je goed alles op papier vast legt.

Dat je niet straks je paard 2 jaar bij een ander hebt staan en je paard niet meer terug krijgt.

Dank voor je antwoord, lijkt mijn op zich een lastige situatie om je paard bij de andere te laten staan, denk dat ik daar ook vanaf zie. Zitten zoveel risico's aan.

marymary2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 09:51

sevke schreef:
marymary2 schreef:
heel erg dank voor alle info, ben ook benieuwd naar de bedragen. misschien willen jullie dit in een pb prijsgeven?

prijzen staan op mijn website. Als je geinteresseerd bent, wil ik je wel het modelcontractje doormailen wat ikzelf gebruik. Is heel gedetailleerd ivm wat er mag en niet mag.
Wijzigen van voer zou bv bij mij niet mogen. Scheren en dergelijke dan weer wel.

oke ik ga eens kijken op je site.

marymary2

Re: paard uitlenen/leasen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 10:03

Ik heb zelf 75 euro gevraagd, als het paard bij mijn blijft staan. De huurder mag elke dag rijden, maar vraag wel een bijdrage in het mestruimen en voeren. Volgens mij ben ik best goedkoop. Het is hier in Den Helder heel moeilijk om iemand te vinden en al helemaal een westernruiter.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 10:39

Dat klinkt inderdaad als best goedkoop. Als jij op deze manier uit de brand bent zou het een mooie oplossing zijn.

Mag elke dag rijden is mooi maar overleg ook een minimum aantal keren, dit in het belang van je paard en jezelf.

Hoop voor je dat je snel iemand vind, er is niets zo vervelend als uit tijdgebrek je paard stil te hebben staan.

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 10:58

Dat is inderdaad een hele nette prijs! En ik vind dat als je wil paardrijden je de lusten en de lasten hebt dus een bijdrage vragen in het mesten en voeren vind ik meer dan normaal.

marymary2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 09:33

MarliesV schreef:
Dat klinkt inderdaad als best goedkoop. Als jij op deze manier uit de brand bent zou het een mooie oplossing zijn.

Mag elke dag rijden is mooi maar overleg ook een minimum aantal keren, dit in het belang van je paard en jezelf.

Hoop voor je dat je snel iemand vind, er is niets zo vervelend als uit tijdgebrek je paard stil te hebben staan.

dat is idd wel een goed idee om een minimaal aantal keren af te spreken. Wil idd wel dat ze regelmatig bereden wordt.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:21

Ik heb mijn welsh A pony in lease/bruikleen gehad, waarvan 2x verplaatst en 1x op de huidige stalling.

In alle 3 de gevallen heb ik een contract opgesteld. In het geval van verplaatsen heeft de leaser het klein onderhoud en de stallingskosten aldaar op zich genomen. In het geval van op locatie heeft de leaser de stallingskosten betaald, het klein onderhoud bleef voor mij zelf.
Mijn ervaring is ook een beetje wie je treft en wat diegene qua kosten op zich wil nemen.
Heb daar duidelijke afspraken over gemaakt en ook vastgelegd. Tevens gingen alle spullen die bij mijn pony horen, mee. Ook dat allemaal vastgelegd + de staat van de spullen bij aankomst van mijn pony.

Succes ermee :)

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:30

Nogmaals,

Als de andere een ongeluk krijgt op de weg bvb met het paard dan blijft de eigenaar verantwoordelijk.
Leasen is leuk maar er zitten ook haken en ogen aan.
Dit word vaak wel vergeten.

marymary2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 15:01

ze mogen met mijn paard niet de weg op. Ze is buiten erg schrikkerig en nerveus. Wil niet op me geweten hebben dat er wat met de ruiter of mijn paard gebeurt.

xMell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:13

marymary2 schreef:
Ik heb zelf 75 euro gevraagd, als het paard bij mijn blijft staan. De huurder mag elke dag rijden, maar vraag wel een bijdrage in het mestruimen en voeren. Volgens mij ben ik best goedkoop. Het is hier in Den Helder heel moeilijk om iemand te vinden en al helemaal een westernruiter.

Volgens mij is 75 echt wel een redelijk bedrag hier in Den Helder,
ik vraag zelf ook 75 voor mijn paard.

Het is inderdaad ook wel erg lastig om hier in Den Helder een western-bijrijdster te zoeken.
Ik zelf zoek iemand die lekker recreatief wilt rijden met mijn paard,
en zelfs dát trekt de laatste tijd heel weinig mensen.

Ik wens je heel veel succes,
en hoop dat je snel iemand hebt voor je paardje.