Stage op Terschelling, hoe kan mijn paard mee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

berdien85

Re: Stage op Terschelling, hoe kan mijn paard mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 18:49

En die andere rederij dan? Vervoert die geen auto's/trailers ed?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 18:51

Vind het wel erg kinderachtig hoe jullie reageren. Waarschijnlijk zullen jullie er ook gebruik van maken als je in dezelfde positie zou zitten als ik en andere studenten. Schijnheilig gedoe hier vermoed ik. -O-

School zou overigens ook betalen voor het vervoer van paard naar het buitenland, Engeland bijvoorbeeld, alleen heb ik geen idee of ze dit willen doen naar onze eigen eilanden. En stage naar het buitenland is toch ook voor plezier? :')
Echt waar mensen, doe niet zo hypocriet. Véél van het belastinggeld wordt gebruikt voor 'plezier'. Overigens is het voor mij niet alleen plezier, maar ook noodzaak om mijn paard mee te nemen als ik daarheen ga. Ik kan hem gewoon niet 10 weken stil laten staan of er iemand anders op laten rijden.

Ik vraag iig een slotje aan, want ik heb hier echt totaal geen zin in en heb al antwoord op mijn vraag.

@ Berdien, ja die had ik al gevonden, die was €30,- goedkoper. :j
Ik heb nu een klasgenoot gevonden die met mij mee wilt gaan en haar paard ook mee neemt, en zo kunnen we de kosten splitten. :D

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 18:53

Wie reageert hier nou kinderachtig :')

Je paard MOET niet mee dat wil je zelf omdat je er geen andere mensen op wil laten. Een vliegticket vind ik al iets heel anders. Want die MOET je hebben wil je bijv. Naar Noorwegen gaan.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 18:54

Niks van aantrekken.. Bokt is bokt ;)

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 18:55

Ja, maar je MOET toch niet naar Noorwegen? Zoek dan gewoon een stage in Nederland. :')

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 18:57

berdien85 schreef:
Niks van aantrekken.. Bokt is bokt ;)

Ja, dat raadde ik ook altijd aan, maar het word mij nu toch wel erg moeilijk. Weet dat Bokt Bokt is inderdaad, dit weerhoud me er echt van om op topics te reageren of er ook maar een te beginnen. 8/10 mensen kunnen hier op Bokt alleen maar negatief commentaar geven. -O-

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 19:00

Ik begrijp hier de reacties wel, maar ik begrijp te TS ook.
Ik weet niet precies welke opleiding je volgt, maar aangezien je een paardenhouderij stage gaat lopen studeer je misschien paardenhouderij?

Ik heb dit ook gestudeerd ( geen deurne, gewoon een MBO paardenhouderij ) en hier werden ook vaak je onkosten vergoed voor stage's. Zo ben ik 6 maanden in het buitenland geweest voor stage en ook mijn heen en terugreis, vliegtickets, werd voor 80% vergoed (zonder paard). En tuurlijk zitten we met ze allen in de crisis, maar uiteindelijk kwam het erop neer dat mijn schoolgeld zo veel was dat ik die reis naar het buitenland in principe zelf betaalde.

Dus ja, sommige scholen vergoeden zeker de kosten voor een stage plaats, ook al kies je zelf voor bepaalde beslissingen. Er zijn zeker mogelijkheden. Alleen naar Terschelling weet ik niet, omdat dat niet buitenland is, maar naar Texel werd ook mijn reis gedeclareerd ( zonder paard, dat dan wel ).

Dus je zou altijd kunnen informeren op school, niet geschoten is altijd mis. Ik weet niet hoe dat nu allemaal in zijn werk gaat. Maar mij werd het aangemoedigd om ver weg, liefst buitenland en intern stage te lopen. Dus op hun kosten van de reis.
Laatst bijgewerkt door Reformer op 08-03-13 19:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 19:01

Inderdaad wie reageert er nu kinderachtig meid je hebt nog heeeel veel te leren ík hoop dat je dat op je stage doet die je overigens niet voor je plezier doet maar om te leren.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 19:03

_Ekenna schreef:
Ja, maar je MOET toch niet naar Noorwegen? Zoek dan gewoon een stage in Nederland. :')

Het zal je leeftijd zijn gok ik :')

Je praat jezelf tegen omdat je zelf zegt dat school stimuleerd om dingen verder op te zoeken.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 19:04

Ach joh je kan altijd vragen of ze het willen vergoeden. Voor hoe lang is het eigenlijk?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 19:05

TS, ik bedoelde het absoluut niet vervelend, maar het zou toch gek zijn wanneer school dit voor iedereen zou moeten vergoeden? Je paard kan best een aantal weken stil staan, toch? Mocht school het toch vergoeden, fijn voor je, maar ik zou er maar geen rekening mee houden.

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 19:07

Je paard kan best een aantal weken stil staan? Vind ik ook een raar iets, want misschien heeft TS geen mogelijkheid tot paddocks op weiland en staat dat paard 3x3 een aantal weken. Of heb ik ergens overheen gelezen?
Laatst bijgewerkt door Reformer op 08-03-13 19:09, in het totaal 2 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 19:08

Reformer schreef:
Je paard kan best een aantal weken stil staan? Vind ik ook een raar iets, want misschien heeft TS geen mogelijkheid tot paddocks op weiland en staat dat paard 3x3 een aantal weken. Of heb ik ergens overheen gelezen?

Dan kan je ergens een weiland huren.

Of vragen of iemand m buiten voor je wil zetten.. Keuzes genoeg.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 19:09

Reformer schreef:

Dat ben ik met je eens..
Lijkt mij niet de meest ideale oplossing. Dus als ze een vergoeding kan krijgen, prima toch?

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 19:09

quera schreef:
Reformer schreef:

Dan kan je ergens een weiland huren.

Of vragen of iemand m buiten voor je wil zetten.. Keuzes genoeg.

Ook dat vind ik een kromme opmerking. Misschien kost een paard verplaatsen om wel die mogelijkheden te hebben nog wel meer dan hem mee te nemen. Daar al over gedacht?? Meestal betaal je geen stallingsgeld op een stageplaats omdat je er werkt. 10 weken is al gauw bijna 3 maanden stalling, nou, tel maar op.. Doe mij dat bootreisje maar!
Laatst bijgewerkt door Reformer op 08-03-13 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 19:12

Ach ik zou al geen paard houden als ik die mogelijkheid niet had :')

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 19:13

Nee, maar gelukkig zijn wij niet allemaal hetzelfde en gaat het nu om de TS die een vraag heeft en niet over jou :)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 19:14

Maar nog steeds mag ik mijn mening geven ;)

Maargoed ts ik denk niet dat je daar een vergoeding voor krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 19:18

Eilanders betalen ook 200 euro voor een retour

Je kan evt.nl even checken
Of Google eens op Marco Vosse

En het huifkar bedrijf zelf gaat mss ook nog wel eens naar de wal?

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 19:19

Fijne school die sowieso je reis betaald. Ik moest met mijn MBO-paardenhouderijstage naar en in Oostenrijk gewoon alles zelf betalen hoor. Kwam eigenlijk niet eens in mij op om naar vergoedingen te vragen. Ook omdat ik dat niet gewend ben vanuit het HBO. Ben ik wel benieuwd op welke school je zit. Stuur ik mijn kind daar later ook heen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 19:20

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek om de off topic discussie te staken en alleen te reageren als je een antwoord kan geven op de vraag van de TS. Bedankt alvast.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 19:22

Ninette schreef:
Inderdaad wie reageert er nu kinderachtig meid je hebt nog heeeel veel te leren ík hoop dat je dat op je stage doet die je overigens niet voor je plezier doet maar om te leren.

Scholen hebben voor verschillende dingen bepaalde bedragen te besteden, verplicht. Doen ze dat niet dan komt dat gehele bedrag te vervallen, weggegooid geld dus. Ze mogen het niet aan andere dingen besteden, dus ik kan mij voorstellen dat dat in dit geval misschen ook zo is.

Hopelijk lukt het je TS! Bij welk bedrijf ga je?

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 19:24

Nou zou heel fijn voor je zijn als je die vergoeding krijgt..
En je lekker niks aantrekken wat een ander daar van zegt.. Als jij het zo wil is t toch klaar.. Wie zijn paard is het eigenlijk???
En dan betalen we die belasting maar voor zulke dingen.. Ik bedoel dit gaat over een ding moet je eens kijken waar de rest heen gaat.. Beetje jammer hoor die kunnen we ook niet allemaal tegenhouden..
De overheid doet toch maar waar die zin aan heeft..! Kun je hier wel een persoon gaan lopen afkatten maar dat heeft toch geen enkele zin??

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 19:26

Moderatoropmerking:
Nogmaals het dringende verzoek om de off topic discussie te staken.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 19:30

Ik raad je aan om te vragen aan het bedrijf waar je stage gaat lopen of er mogelijkheden zijn. wellicht moeten ze ergens een paard ophalen in april en is er een plekje in de trailer vrij? Je weet t nooit!

Veel succes met de voorbereidingen!