Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sharon_Jims schreef:Hij vind de trailer geen probleem. Ik heb hem al in een 1, 1,5 paards en tweepaards trailer vervoerd. Zijn trailer heeft hem ook al in een goosneck trailer vervoerd. Hij staat gelukkig overal goed in!
Bij een 1,5 paards kun je dan een fiets aan de buiten zijkanten bevestigen of aan de achterklep?
Sharon_Jims schreef:Hij vind de trailer geen probleem. Ik heb hem al in een 1, 1,5 paards en tweepaards trailer vervoerd. Zijn trailer heeft hem ook al in een goosneck trailer vervoerd. Hij staat gelukkig overal goed in!
Bij een 1,5 paards kun je dan een fiets aan de buiten zijkanten bevestigen of aan de achterklep?
tinaaz schreef:Wij nemen de fiets altijd mee voorop de trailer. We hebben op onze (verlengde) dissel een fietsenrek gemonteerd. Hier kunnen inprincipe 2 fietsen op staan Ideaal! Samen op weg met een 1,5 paards trailer gaat zo prima!
RosiePosie schreef:Omdat wij een paard en een pony hadden hebben we een tweede stel steunen voor de voor- en achterstang laten aanbrengen op een lagere hoogte, zodat de pony als ze alleen vervoerd wordt ook de stangen op de juiste plek heeft. Misschien bestaan er ook wel trailers met een standaard verstelbaar systeem.
Brainless schreef:Wordt dan de kogeldruk niet veel te hoog?
Met een caravan kun je nog wat aan belading doen (wat achterin leggen bv), bij een trailer kan dat niet.
monique72 schreef:de echte regels voor een e rijbewijs zijn:
tot 750 kg B-rijbewijs
OF
het ledig gewicht plus laadvermogen van de auto (let op bestelautos hebben een laadvermogen)is zwaarder dan het ledig gewicht plus het laadVERMOGEN van de aanhanger EN samen wegen zij niet meer dan 3500KG
voorbeeld: auto weegt 1500 kg, trailer 2 paards maximaal 2000 kg, moet dus e rijbewijs.
auto weegt 1500Kg, trailer 1 paards maximaal 1200 kg , samen 2700 kg en auto is zwaarder dan trailer dus B rijbewijs.
Sharon_Jims schreef:Kogeldruk is 75 KG. Top dat jullie zo meedenken!
monique72 schreef:de echte regels voor een e rijbewijs zijn:
tot 750 kg B-rijbewijs
OF
het ledig gewicht plus laadvermogen van de auto (let op bestelautos hebben een laadvermogen)is zwaarder dan het ledig gewicht plus het laadVERMOGEN van de aanhanger EN samen wegen zij niet meer dan 3500KG
voorbeeld: auto weegt 1500 kg, trailer 2 paards maximaal 2000 kg, moet dus e rijbewijs.
auto weegt 1500Kg, trailer 1 paards maximaal 1200 kg , samen 2700 kg en auto is zwaarder dan trailer dus B rijbewijs.
Sharon_Jims schreef:Bedankt Ikke! DAT zou ik het liefste ook doen, ik weet alleen niet of er 2 paard trailer zijn met een hogedruk van max 75. De trailer kan bij deze auto niet beladen worden met 2 paarden.