Welk soort beenbescherming op een trailerrit van 1,5u ?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shaar

Re: Welk soort beenbescherming op een trailerrit van 1,5u ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 13:59

Ik snap jouw eigendunk echt niet :D :D Zal vast geweldig zijn om zo'n fantastische chaffeur te zijn als jij...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 14:03

Ik draai bandages met onderlappen om, lekker hoog en tot ver beneden met springschoenen erbij.

Wxyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 14:04

Pfff wat een nutteloze discussie. Er kan altijd wat gebeuren en dat hoeft echt niet altkjd jouw schuld te zijn. Er hoeft maar iemand achter je niet op te letten en er tegenaan te rijden. Je kunt in een bocht een gestoorde tegenligger tegenkomen die denkt alleen op de weg te zijn, je kunt een klapband krijgen, enz enz. En dan maakt het niet uit of je 20, 30 of 40 reed. Het kan altijd gebeuren.
Mijn paarden gaan altijd in de bescherming. Al is het maar voor het op en af laden.
Besluit 600 kilo om langs de plank eraf te vliegen dan houd ik dat echt niet tegen hoor.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 14:06

Ikke voor wie moet jij wat bewijzen dan? Grow up en doe normaal , dit topic gaat niet over jou. Maak anders je eigen topic aan met de titel: Ik kan geweldig autorijden en wie vind dat niet? Klaar!

Ik gebruik zelf geen bescherming op de trailer. Door been bescherming kunnen benen zelfs beschadigen.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 14:15

ikke schreef:
romyloverrr schreef:
o ja ? en als er dan iemand van de fiets valt , had je dan ook al moeten zien dat die ging vallen ?
nee , ik ben het echt niet met je eens het KAN gewoon niet !

Hoeveel vlieguren heb jij?
Je kunt 98% van het gedrag van je medeweggebruikers voorspellen en voor die 2% zorg je dat je een alternatief hebt.

ik ben wel héél benieuwd naar jouwn alternatieven voor als er iemand op de weg ligt behalve remmen :j

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 14:22

tanjaatjuhh schreef:
Ikke voor wie moet jij wat bewijzen dan? Grow up en doe normaal , dit topic gaat niet over jou. Maak anders je eigen topic aan met de titel: Ik kan geweldig autorijden en wie vind dat niet? Klaar!

Het verschil tussen symptoombestrijding en ECHTE oplossingen. Dat is de boodschap voor TS.
romyloverrr schreef:
ikke schreef:
Hoeveel vlieguren heb jij?
Je kunt 98% van het gedrag van je medeweggebruikers voorspellen en voor die 2% zorg je dat je een alternatief hebt.

ik ben wel héél benieuwd naar jouwn alternatieven voor als er iemand op de weg ligt behalve remmen :j

Ik heb dan al geen snelheid meer of ik WEET dat ik de situatie kan ontwijken. Je kunt echt aan het gedrag van een fietser zien of ie gewoon door gaat fietsen of dat er mogelijkheden zijn dat ie ander gedrag gaat vertonen. Precies om die reden zal ik nooit "zomaar" fietsende kinders inhalen. DIE zijn namelijk onbetrouwbaar en kunnen opeens voor je bumper staan. Daar neem je maatregelen voor zoals niet inhalen en afstand houden en/of inhalen met veel ruimte ertussen en een aangepaste snelheid.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 14:33

ik vind het érg krom , als je geen snelheid meer hebt rem je , en je mij niet zeggen
dat een volwassene niet van de fiets kan vallen , en nee , dat kun je dan niet aan het gedrag zien
want diegene weet het zelf nog niet :')

en als het een smal weggetje is of er een tegenligger komt vind ik het héél knap als jij dan nog kunt ontwijken.

maargoed , een discussie met jou aangaan heeft toch geen zin , jij weet het volgensmij toch beter !

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 14:35

die van mij heeft nooit bescherming om z'n benen in de trailer.
en hij is er nog nooit met een schrammetje vanaf gekomen na 3,5 jaar om de week met de trailer rijden.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 14:39

Mijn pony staat meestal niet heel lang op de trailer, dus doe vaak mijn BR Pro Max beschermers om met springschoenen. Springschoenen voornamelijk, omdat hij altijd heel hard de laadklep af gaat en ik bang ben dat hij een keer misstapt. Hebben veel geoefend met normaal de trailer af gaan, maar krijgen het er niet uit.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 14:40

romyloverrr schreef:
ik vind het érg krom , als je geen snelheid meer hebt rem je , en je mij niet zeggen
dat een volwassene niet van de fiets kan vallen , en nee , dat kun je dan niet aan het gedrag zien

en als het een smal weggetje is of er een tegenligger komt vind ik het héél knap als jij dan nog kunt ontwijken.

maargoed , een discussie met jou aangaan heeft toch geen zin , jij weet het volgensmij toch beter !

Ik vraag me af of jij wel een rijbewijs hebt?
Er zijn meerdere manieren om snelheid te minderen. Remmen is slechts een van de opties.
En dan nog, je kunt prima remmen zonder dat de paarden daar last van hebben. het is een kwestie van opletten, vooruit kijken en je mogelijkheden bekijken. En ja, dat is best een inspannende bezigheid, maar ik heb ook nergens gezegd dat het geen energie kost om die concentratie constant vast te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 14:41

Ik heb even geTEMt ikke, je gaat off topic.

Maar ts, hoe gedraagt je paard zich op de trailer? Rustig of onrustig, zou ik laten meespelen in je keuze.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 14:44

ikke schreef:
romyloverrr schreef:

Ik vraag me af of jij wel een rijbewijs hebt?
Er zijn meerdere manieren om snelheid te minderen. Remmen is slechts een van de opties.
En dan nog, je kunt prima remmen zonder dat de paarden daar last van hebben. het is een kwestie van opletten, vooruit kijken en je mogelijkheden bekijken. En ja, dat is best een inspannende bezigheid, maar ik heb ook nergens gezegd dat het geen energie kost om die concentratie constant vast te houden.

ik ben 15 rara , zou ik een rijbewijs hebben ?

maar ik vind het nu off-topic ga , dus ik reageer niet meer op jou :P

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 14:48

Mijn beide paarden krijgen niets om :n mijn nieuwe paard heeft 2 uur moeten reizen naar hier en kreeg ook niets om. Met mijn andere paard ging ik vaak cursussen volgen op verplaatsing, dat waren telkens ritjes van een halfuur, zij kreeg ook niets om :) Beide paarden zijn gelukkig wel rustig, en de chauffeurs die ik vraag zijn bekwaam genoeg (mijn vader en een stalgenoot) waardoor ik telkens met een gerust hart reis met de paarden! :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 14:49

Romy1234 schreef:
Ik heb even geTEMt ikke, je gaat off topic.

Maar ts, hoe gedraagt je paard zich op de trailer? Rustig of onrustig, zou ik laten meespelen in je keuze.

Leg eens uit wat er off-topic is aan precies datgene wat jij vraagt?

Of je paard rustig op de trailer staat, of niet, ligt voor een niet onbelangrijk deel aan het rijgedrag van de chauffeur! (om niet te zeggen: voor 90%)
Als je paard dus onrustig is, zul je je af moeten vragen wat er mis gaat. Dat je tijdelijk zoiets ondervangt met bescherming, daar is nog wel iets van te zeggen, maar als je het als "oplossing" ziet, ben je feitelijk bezig met symptoombestrijding. Voor een moment of tijdelijk iets kun je best kiezen voor symptoombestrijding, maar als dat structureel is, moet je je toch eens afvragen wat er aan de hand is.

Dat ik meer km met paarden op of achter de wagen heb gereden dan dat sommigen hier zelf een auto hebben bestuurd, maakt wellicht uit in hun opvattingen, maar dat veranderd nog steeds niks aan mijn ervaring..........

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 15:07

Ervaring of niet, zelfs jij kunt fouten maken... Ik rijd zelf continu in de auto en zeer regelmatig met de trailer erachter, ik ben altijd compleet gefocussed en tóch zijn er situaties die je niet kunt overzien. Maar goed, plaats jij jouw ervaring lekker op een voetstuk, jou kan vast niks gebeuren...

maris76

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 15:18

Heb regelmatig twee paarden in mijn trailer achter de auto, zonder bescherming om de beentjes...vind het ook grote onzin, kan alleen maar gaan broeden wat slecht is voor de pezen.
Ik rij als een oud wijf, misschien te voorzichtig voor de weggebruikers achter me, maar daar heb ik schijt aan. Mijn vrachtje is me te kostbaar en hou dan ook met alle scenario's op de weg rekening, zodat ik niet plots op de rem hoef...

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 15:29

Als je paard ijzers onder heeft, zou ik wel voor bescherming kiezen. Dan toch zeker springschoenen, voor bescherming van de kroonranden.
Mijn paard gaat voor korte ritjes met gewone pijpkousen, strijklapjes en rondom springschoenen op de wagen. Daar rij ik dan ook gewoon mee.
Hij staat de hele winter op wideapunten, dan wil ik toch op transport zeker de kroonranden goed beschermd hebben.

Op lange(re) ritten gebruik ik hoge beschermers (met harde onderkant) voor en lage transportbeschermers achter.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 15:42

ikke schreef:
Dat is jouw beleving. Ik heb met 1500k vlieguren toch een andere ervaring.
Tel je de vlieguren uit vorige levens mee? Of heb je meer dan 170 jaar non-stop achter het stuur gezeten? :+

Een ongeluk kan altijd ontstaan en helaas is dat niet altijd te voorkomen. Je kunt nog zo voorzichtig zijn je hebt nou eenmaal te maken met mede-weggebruikers en een samenloop van omstandigheden kan zorgen voor problemen. Daarbij is een paard niet altijd voorspelbaar.
Ik gebruik zelf tegenwoordig transportbeschermers die te vergelijken zijn met 3 in 1 beschermers maar dan met een lap eronder. Die zitten super stevig en beschermen goed. Daaronder doe ik springschoenen.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 15:52

Ikke, het gaat in dit topic niet over het feit hoe iemand kan/moet remmen of dat men dat ruim van tevoren had moeten zien dus zou je aub ontopic willen blijven? Ts wilt immers weten wat de medebokkers gebruiken als bescherming om de benen van het paard in de trailer.

En ja, ik heb een rijbewijs. En ik vind (is MIJN mening en MIJN ervaring) dat er ALTIJD iets kan zijn waardoor je plotseling moet remmen. Stel er rent opeens een klein kind de weg op, je passeert een fietser en deze valt net van de fiets, er rent een hond over... enorm veel scenario's te bedenken waarbij dit nodig kan zijn. En ja, ik zit elke dag achter het stuur. :)

Ts ik heb redelijk vaak slechte ervaringen gehoord over die enorme lange en onhandige beenbeschermers en dan heb ik het over die stoffen. Ikzelf zou OF niets om doen, of voor de zekerheid peesbeschermers.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 16:22

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek om weer on topic te gaan en voor de off topic discussie een nieuw topic te openen op het juiste forumonderdeel. Bedankt alvast.

Rosanneh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:26

Pas heeft mijn pony ongeveer 2 uur op de wagen moeten staan. Ze had normale transport beschermers om omdat ze soms een beetje onrustig kan zijn.

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 14:16

Ik deed ook altijd die 3 in 1 beschermers aan en alleen aan de voorbenen.

Over de manier van autorijden en beenbescherming (wat ik overigens wel bij elkaar vind passen in deze discussie maar dat terzijde ;))...:

Over het autorijden, heb inmiddels 16 jaar mijn rijbewijs en ben nu al 3 keer met loeiende sirenes in het ziekenhuis gebracht...omdat er mensen voorrang namen op wegen waar ze dat niet hadden (en ik mezelf keurig aan de snelheid hield), een keer zelfs eruit geknipt door de brandweer....en geloof mij dat had ik echt niet in de hand..Ook reed k een paar jaar terug 30km in een vakantiepark zone toen vanuit een heg een meisje voor mijn auto sprong. Ik was op tijd, remde motor viel uit, maar als ik dan een trailer erachter had gehad had dat paard toch ook een klap gemaakt! Meisje had godzijdank niets!!

Wat ik dus wil zeggen dat je nooit kan inspelen op andere weggebruikers, of overstekende dieren (heb ook een hert op mijn motorkap gehad)... en dus je paard wel kans heeft op letsel door andermans rijgedrag.zelf zou ik een paard met ijzers 3-1 bescherming aandoen, en ijzerloos gewoon zonder bescherming.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 14:28

Ik ben het toch wel eens met ikke hoor. Ik hoef ook NOOIT plotseling te remmen, en als ik dat wel moet doen dan zorg ik idd voor een gepast alternatief (rij de berm in of zorg dat ik zo langzaam rij dat ik met gas los stil sta).

Overigens rij ik zonder trailer als een rallycoureur, maar met trailer als een omaatje. Liever een slinger van 20 auto's dan iets te hard door de bochten.

Verder zorg ik in de trailer voor een goeie bodem of vloer, zodat het paard geen glijmogelijkheden heeft. Heb een flink pak krullen op de bodem met daaronder een dikke rubberen mat. Nieuwe paard heeft 2 weken terug anderhalf uur op de trailer gestaan voor het eerst, zonder ook maar een voet te hebben verzet. Geen bescherming om, omdat hij dat niet kende.

Ik heb ondertussen behoorlijk veel rijuren met trailer erop zitten, maar heb nog nooit een vreemde situatie gehad of keihard hoeven remmen. En heb heel Duitsland en Nederland al wel doorgetourt..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 14:33

@Ikke
Hoe goed je ook rijdt en overzicht hebt, ook andere weggebruikers kunnen fouten maken.
Heb al eens iemand achterop gehad bij een stoplicht en 1 x in de file (dat was zonder trailer).
Moest ook aL eens een noodstop moeten maken omdat iemand in het donker zonder licht door het rode licht kwam knallen. En een noodstop omdat er een hert overstak.

Daarnaast heb ik ook geen beenbescherming om bij de paarden.
1 x een paard op de trailer gehad met hakbeschermers omdat deze ging trappen als je stil stond.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 14:36

zondag ga ik voor het eerst met de trailer op pad met mijn paard
en hij krijgt toch echt rondom hoge beschermers om

gewoon voor de zekerheid