kosten nieuwe klep en bodem trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: kosten nieuwe klep en bodem trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 14:24

Dan ging ik voor die 250 prijsverschil voor aluminium denk ik.
maar de goedkoopste tot nu toe was 400,- dan vind ik het verschil met 1000.- teveel. Ik gebruik de traile erg weinig

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 12:26

gap schreef:
Lynn_Nikita schreef:
Mijn trailer begint slechte plekjes te krijgen, 1 heel kleine in een hoek van de klep en 1 op dezelfde hoek, in de bodem

Op zich doen wij erg veel zelf, hubbie is erg handig met klussen. Is dit iets wat we zelf kunnen doen en erna laten controleren/ keuren, of wat we echt moeten laten doen?

Wat zijn dan de kosten als ik het laat doen, of als we het zelf doen?
Waar moeten we opletten als we het laten doen, of zelf doen?

Hoe oud is je trailer ??

kan de papieren niet vinden :o zal zodra ik ze heb doorgeven

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 13:15

Citaat:
kan de papieren niet vinden :o zal zodra ik ze heb doorgeven

Weet je, je moet heel goed alle voor en nadelen aan elkaar afwegen, het is gewoon zonde als je veel investeert in een trailer terwijl de trailer het eigenlijk niet waard is, snap je wat ik bedoel?? Als je idd ook slechte stukken in de zijwanden hebt dan zou je die ook aan moeten pakken, wil je veilig op weg gaan,. daarbij het technisch gedeelte ook meenemen, al met al kom je vaak dan op een kostenplaatje wat veel hoger uit komt, dan dat je een andere 2e hands trailer zou kopen die jonger is en in betere staat ;)
Niet als verkoop praatje , maar wij hebben menig trailer eigenaar afgeraden een reparatie bij ons uit te voeren ( omdat de kosten niet opwegen tegen de trailer zelf) en de eigen trailer als klusobject te verkopen en met het geld wat ze ervoor krijgen een andere betere trailer te kopen ;) wellicht (op dat moment) niet gunstig voor ons maar we hebben er een hekel aan om geen eerlijk advies te geven, je bent er tenslotte veel meer bij gebaat als je eerlijk advies krijgt!!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 13:35

1999 is hij van, heb de papieren gevonden
Voor een nieuwe trailer heb ik geen budget momenteel. Zovaak gebruik ik hem ook niet. Mijn man is monteur dus het technische gedeelte kan hij nakijken en evt maken, maar voorzover nu bekend is , is daar niks mis mee.
Er liggen nu sinds vorige week nieuwe banden op. Enige is tot nu toe de bodem

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 22:27

Lynn_Nikita schreef:
1999 is hij van, heb de papieren gevonden
Voor een nieuwe trailer heb ik geen budget momenteel. Zovaak gebruik ik hem ook niet. Mijn man is monteur dus het technische gedeelte kan hij nakijken en evt maken, maar voorzover nu bekend is , is daar niks mis mee.
Er liggen nu sinds vorige week nieuwe banden op. Enige is tot nu toe de bodem

Als het dan echt alleen om de bodem zou gaan zou ik ervoor gaan ;) het is lastig een advies te geven als je het niet ziet joh ;)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 12:16

ja, dat geloof ik. Meeste zie je denk ik ook pas echt als hij uit elkaar gehaald is.
waarom liggen jullie zover weg, anders kwam ik ff aan voor een checkup. ik had laatst een bedrijf in Limburg benaderd maar deze vroeg echt veel te veel geld voor alles.

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 22:40

Lynn_Nikita schreef:
ja, dat geloof ik. Meeste zie je denk ik ook pas echt als hij uit elkaar gehaald is.
waarom liggen jullie zover weg, anders kwam ik ff aan voor een checkup. ik had laatst een bedrijf in Limburg benaderd maar deze vroeg echt veel te veel geld voor alles.

Jij zit nog niet eens zo bar ver :D we hebben zelfs klanten uit de kop v Groningen, niet te geloven maar toch echt waar :o

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-13 08:14

jeetje, voor mij zou het +- 150 km enkele reis zijn, wat inhouden dat ik aan benzine zo`n 130- euro kwijt zou zijn. Ik neem aan dat dit namelijk langer dan een uur of 2 duurt om te maken en zouden we op en af moeten rijden.
maar nog, ik kijk eens wat we kunnen doen, heb nog een hotelovernachtingsbon
Mochten we ergens in jullie buurt komen, dan neem ik contact op

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 10:56

Lynn_Nikita schreef:
jeetje, voor mij zou het +- 150 km enkele reis zijn, wat inhouden dat ik aan benzine zo`n 130- euro kwijt zou zijn. Ik neem aan dat dit namelijk langer dan een uur of 2 duurt om te maken en zouden we op en af moeten rijden.
maar nog, ik kijk eens wat we kunnen doen, heb nog een hotelovernachtingsbon
Mochten we ergens in jullie buurt komen, dan neem ik contact op

Niet om het een of ander, maar als je 30ct per km aan brandstof kwijt bent, heb je een behoorlijke zuipschuit, aan 1:4......... Zou toch eens heel serieus na gaan denken over LPG!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-13 20:35

ik rijdt 2 x 150 km per uur, met trailer 1 op 8
Ik neem aan dat ik er niet op kan wachten namelijk maar ervoor terug moet komen
dan rij ik dus 2 x 150 km, dat zijn er 600 totaal, met trailer dan rijdt die toch zeker 1 op 8 ja

stefje

Re: kosten nieuwe klep en bodem trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 21:24

Misschien een tip:
Ik heb een oude Heja trailer (bouwjaar rond 1995). Enige jaren geleden heb ik daar door de leverancier een nieuwe vloer in laten leggen. Dat kostte rond de 400 euro (gietvloer, 1,5 paards). Ik ben enorm tevreden over Heja, in Garderen. Misschien kunnen zij ook voor jouw trailer iets betekenen. Ze doen niets als het niet nodig is, echt een top (familie)bedrijf! Dacht meld het je toch even :-).