Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

unihorses schreef:ik doe gewoon klep open, achterstang los ( ondertussen staat paard gewoon vast en aan haar hooi te knabbelen ) naar voren, paard eruit lopen vast knopen, alles netjes sluiten en opzadeln en gaan
waarom als laatste de achterstang en dan het paard zelf achteruit laten lopen? ik begeleid ze altijd aan de voorkant ( kan ook wel los maar zo is het fijn )
Fransje_70 schreef:Judith_ schreef:En als je met zijn tweeën lost waarbij er eentje voor bij zijn hoofd blijft terwijl de ander de stang er achter weg haalt ect?
De vraag gaan over alleen je paard laden en lossen.
Casca schreef:Wat er gebeurd?
Paard gaat hangen, die wil graag de trailer uit, kan niet, trekt, raakt in paniek. In de trailer komt hij net met z'n kont eruit als hij vast staat, hij kan een klein stukje naar achter, gaat met z'n achterbenen heen en weer, stapt naast de klep, been open, nog meer paniek, jij kan er niet bij zonder levensgevaar.. Even een kleine mogelijke situatieschets.. Dat gaat van kwaad tot erger.
Fransje_70 schreef:Judith_ schreef:En als je met zijn tweeën lost waarbij er eentje voor bij zijn hoofd blijft terwijl de ander de stang er achter weg haalt ect?
De vraag gaan over alleen je paard laden en lossen.
Judith_ schreef:Werkelijk? Jij bent vast de slimste thuis?
itvc schreef:Het inladen in de trailer is geen enkel probleem. Maar wat is nu de beste manier om je paard uit te laden wanneer je alleen bent?
Zie er ook weinig toegevoegde waarde in om al mijn posten afzonderlijk te moeten verantwoorden. Als je graag verantwoording wil moet je misschien al mijn posten in dit topic zelf maar door lezen. Graag wil ik hier ook bij laten nu. Ibbel schreef:Hij moet dus eerst snappen dat hangen op de balk = vaststaan tot je een ons weegt.Ontspannen blijven staan = balk weg en uitladen.Heb je dat eenmaal voor elkaar, dan is de rest een eitje, want dan is het voor losmaken, omlopen, klep open, balk weg en paard naar achteren vragen.
)
fjordnina schreef:Bij het Balingehof hebben ze mij een heel effectieve en gecontroleerde en gemakkelijke en veilige manier laten zien. Bij een 1,5 paards trailer:
Inladen:
- samen met je paard de trailer op (jij voor het paard) lopen, jij onder voorstang door, touw over de voorstang heen en met het touw in je hand loop je via het voordeurtje buitenom naar de achterkant van de trailer. Aan de achterkant stang vastmaken en de klep dichtdoen, dan weer naar voren om je paard vast te zetten.
Uitladen:
- Via het voordeurtje naar binnen, touw losmaken en weer buitenom meenemen naar achteren. Klep los, stang los en terwijl je druk op het touw houdt loop je weer naar voren. Jij weer naar binnen via het voordeurtje en dan begeleidt je je paard de trailer uit.
[***] schreef:fjordnina schreef:Bij het Balingehof hebben ze mij een heel effectieve en gecontroleerde en gemakkelijke en veilige manier laten zien. Bij een 1,5 paards trailer:
Inladen:
- samen met je paard de trailer op (jij voor het paard) lopen, jij onder voorstang door, touw over de voorstang heen en met het touw in je hand loop je via het voordeurtje buitenom naar de achterkant van de trailer. Aan de achterkant stang vastmaken en de klep dichtdoen, dan weer naar voren om je paard vast te zetten.
Uitladen:
- Via het voordeurtje naar binnen, touw losmaken en weer buitenom meenemen naar achteren. Klep los, stang los en terwijl je druk op het touw houdt loop je weer naar voren. Jij weer naar binnen via het voordeurtje en dan begeleidt je je paard de trailer uit.
Is idd een effectieve manier, maar wat als je paard naar achteren loopt (dus trailer uit) op het moment dat jij buitenom naar achteren loopt? Dan hou je hem echt niet tegen. Tenminste mijn andere paard in ieder geval niet.
Ik laat mijn paarden zelf de trailer inlopen, dan kan ik er achter blijven staan en de balk er achter doen.
Judith_ schreef:@ Fransje_70 Misschien moet je je niet zo aan gevallen voelen en wat beter lezen.Zie er ook weinig toegevoegde waarde in om al mijn posten afzonderlijk te moeten verantwoorden. Als je graag verantwoording wil moet je misschien al mijn posten in dit topic zelf maar door lezen. Graag wil ik hier ook bij laten nu.
[***] schreef:fjordnina, idd mijn ruin loopt gewoon naar achteren ongeachte hoeveel druk er op zijn hoofd komt. Ik heb geprobeerd om zelf met een rotgang buitenom te lopen, maar dat resulteerde in het heel hard stoten van mijn hoofd en uit het voordeurtje van de trailer vallen
.