manic schreef:Jij hebt helemaal niets met zijn verzekering te maken en ik zou persoonlijk helemaal niet meer met de verzekeringsmaatschappij communiceren.
Rechtsbijstand inschakelen en die het lekker uit laten zoeken, daar heb je hem voor.
Wat zeker kan helpen zijn:
- Schriftelijke verklaring van de dierenarts waarin hij toegeeft fouten gemaakt te hebben (als je dit niet zwart op wit hebt zal je niet zo sterk staan)
- Rapport van de kliniek waar het paard behandeld is waarin aangegeven wordt dat dit het gevolg is van de castratie
- Rapport van de kliniek mbt verdere gevolgen voor het paard waarin aangeven wordt dat het paard blijvende letselschade heeft als gevolg van de castratie
Nogmaals, jij hebt niets met de verzekering van de dierenarts te maken. Jij stelt -hem- aansprakelijk en hoe hij dat verder met de verzekering regelt is zijn probleem. Overigens is dit precies de reden dat artsen verzekeringen af sluiten, om ze te dekken bij fouten.
En ik zou je aanraden een jurist of advocaat in dienst te nemen voor het opstellen van een professionele brief, zeker als je een rechtsbijstand hebt.
Nogmaals, laat je niet door verzekeringen met een kluitje in het riet sturen!
En hou in je achterhoofd dat dit waarschijnlijk enige andere samenwerking met je dierenarts in de toekomst vrijwel onmogelijk maakt.
Mee eens. Met uitzondering van de laatste zin. Ondernemers nemen een verzekering om:
a) te zorgen dat als er een fout begaan wordt de kosten van deze fout hen niet de nek gaat kosten (vergelijkbaar met een aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren, als door jouw schuld iemand in het ziekenhuis belandt is het bij ernstig letsel niet op te brengen door jezelf)
b) de klant een goede dienstverlening te bieden in het geval dat er een fout gemaakt en om deze fout vervolgens voor de klant op te kunnen lossen (vergelijkbaar met een aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren, je wilt de ander niet met de prut laten zitten).
Ook tussen particulieren moet soms iets opgelost worden en heel vaak gaat dat in goed overleg. Dat hoeft in de zakelijke sfeer niet anders te zijn.
Bij een particulier zoiets als: "Voetbal gaat door de ruit, sorry, ik ga het regelen via de verzekering, er wordt een nieuwe ruit in gezet".
Klaar. Geen poespas verder. Iedereen baalt van het gebeurde maar een ongeluk kan gebeuren en iedereen kan een fout maken. Zolang je hem maar oplost. Het gezeur en getouwtrek begint pas bijvoorbeeld als iemand zijn/haar verantwoordelijkheid niet wil nemen. Maar het hoeft geen gezeur te geven. En dat is dan aan de dierenarts om daar voor te zorgen. Als hij/zij een fout gemaakt heeft waar schade door is ontstaan is het aan hem om het op te lossen. Met of zonder verzekeringsuitkering. Daar mag hij/zij zelf voor kiezen. De poespas en de trammelant en rechtzaak ontstaat als dierenarts - als hij/zij een fout gemaakt heeft - zich drukt. Maar ik mag aannemen dat hij/zij ook een belang heeft om geen goede klant te verliezen. Het belang is aan twee kanten. Bij dierenarts en bij paardeneigenaar.