Lenen jullie je trailer uit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lenen jullie je trailer uit?

Ja,doe ik niet moeilijk over.
29 (9%)
Nee,absoluut niet.
61 (19%)
Misschien,ligt eraan wie het is.
120 (38%)
Misschien,ligt aan de situatie (denk aan kliniek,spoedgeval)
102 (32%)
Enkel als er een contract getekend word.
2 (0%)

Totaal aantal stemmen: 314

Dav

Re: Lenen jullie je trailer uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 12:01

Wat'n halve zotten kom je zo in jullie verhalen tegen! :oo
Jeutje... echt niet normaal,trailer met schade,stront terug zetten onder het motto bedankt maar weer. :roll:

Gelukkig heb ik alles aan huis zodat ik al niet gevraagd kan worden door stalgenoten maar snappen mensen dan niet dat een trailer (nieuwwaarde rond de 5200,-) dat je daar zuinig op bent?!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 12:05

ik leen mijn trailer ook niet uit.
Mijn trailer is van 2004 en afgelopen zomer helemaal opnieuw opgebouwd; nieuwe bodem;nieuwe matten nieuwe wanden; beste van beste kwaliteit en heeft behoorlijke duit gekost.
Ik heb af en toe wel eens meegereden naar wedstrijd met mijn trailer en auto met paard v vriendin maar die was rustig.
Ik leen hem niet uit zonder dat ik er zelf bij ben en nu de trailer helemaal weer nieuw is mag alleen mijn eigen paard erop.
In geval van nood zou ik nog een uitzondering willen maken maar verder niet.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 12:31

Nee, ik leen mijn trailer liever niet zomaar uit.

Maar ik speel heel af en toe wel taxi, bijvoorbeeld als we met een groepje stalgenoten op wedstrijd of vakantie gaan.
Dat vind ik helemaal geen probleem. Voordat ik zelf een trailer had, hebben stalgenoten mij ook wel eens vervoert :)
En dan maken we gezellig samen de trailer weer na afloop schoon :D

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 12:38

Ik leen mijn trailer nagenoeg nooit uit. In de afgelopen 5 jaar heb ik m 2 x aan dezelfde vriendin uitgeleend. Waarvan 1 x met mijn eigen pony en kar erbij :D Maar verder, nee absoluut niet. Ook speel ik niet voor taxi met paarden waarvan ik niet weet hoe ze in de trailer zijn. 1 x met een paard naar Den Hoek gereden, doe daar de trailer open en de hele trailer onder het bloed (gelukkig dat ze zo dicht bij de kliniek van de faculteit zitten). Dus dat doe ik niet meer. En nu staan de paarden thuis dus geen gedoe meer met stalgenoten etc. Overigens had ik mijn trailer door het marathonframe nooit op stal staan maar 30 km van stal.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 12:41

Citaat:
1 x met een paard naar Den Hoek gereden, doe daar de trailer open en de hele trailer onder het bloed (gelukkig dat ze zo dicht bij de kliniek van de faculteit zitten).

Dat is 1 van de redenen dat ik hem dan liever uitleen dan dat ikzelf meteen onbekend paard moet rijden.
Hoef ik mij niet schuldig te voelen als er wat met het paard gebeurd. :j

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 12:46

Nee ik leen mijn trailer niet uit maar als er nood aan de man is dan rij ik diegene zelf naar de kliniek. Mijn trailer was een nogal dure Ifor Williams die ik heb gekocht van de winst van een van mijn veulens dus daar ben ik zeer zuinig op.
Bekeuringen komen ook op de naam van de kentekenhouder dus dat is ook een reden om het niet te doen

Ralinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 13:31

Ik was altijd wel makkelijk met het uitlenen van mijn trailer. Ik hoefde er nooit wat voor te hebben. Maar sinds korte tijd leen ik mijn trailer niet meer uit de rede hiervan is dat ik zelf mijn trailer al een half jaar niet meer heb gebruikt en andere wel voor wedstrijden, bezoekjes fysio en dierenartsen en een paar weken geleden zag ik dat er een gat in mijn trailer zat. Ik weet niet precies wanneer het gebeurt is en wie het veroorzaakt heeft, ik weet alleen dat toen ik hem een half jaar geleden voor het laatst gebruikt hebt dat hij toen nog helemaal heel was. Ik contoleerde mijn trailer ook nooit als hij terug kwam van het uitlenen. Maar goed nu zit ik wel met een behoorlijke schade post waar ik even voor moet sparen om het te kunnen laten repareren.
Daarom heb ik nu besloten om mijn trailer niet meer uit te lenen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 14:15

Nee ik leen mijn trailer ook niet uit. In geval van nood (Kliniek oid) breng ik ze zelf, daar doe ik niet moeilijk over. Maar uitlenen voor wat dan ook, nope. Ik heb hem bijna 3 jaar geleden nieuw gekocht, en die dingen zijn best duur. En mij dus te duur om maar even aan jan en alleman uit te lenen. Zelfs ondanks dat hij all-risk verzekerd is. Schade is altijd een rompslomp en geeft toch altijd geruzie. En daar pas ik voor.

Mijn eerste trailer was dan niet uitgeleent, mijn vader had em mee. Maar die moest parkeren in een parkeergarage, en je raad em al, die dacht er even niet aan dat die trailer daarvoor te hoog was. Complete dakluik eruit en ze hebben de lucht uit de banden moeten laten om hem achteruit er weer uit te krijgen. Oeps even niet opgelet. En ik baalde vanwege de schade, die hij wel zelf heeft betaald hoor, maar toch altijd als ik op een trap stond om het dak schoon te maken ergerde ik me aan die krassen die je zag.

Als nood aan de man is, sta ik altijd klaar en laat ik alles liggen om het paard in kwestie weg te brengen. Zo heb ik al eens een minishet op mijn grote 2 paards trailer naar de DA gebracht :') Briljant gezicht als je dan de klep open doet en er zon klein dinkie instaat :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 14:35

Wij lenen hem alleen uit aan bekenden, waarvan we zeker weten dat die er netjes mee kunnen rijden en dat ze hem ook weer netjes en schoon opleveren.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 14:42

De enige stalgenoot die een auto heeft die mijn trailer kan en mag trekken, die durft niet met een trailer te rijden. Zijn we vlug klaar.......

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 17:17

95% van de paarden past niet in mijn trailer (op maat gemaakt voor mijn shetten van rond de 100 cm), dus dat is al een makkie. Ik leen hem eigenlijk nooit uit.

Vorige trailer is 1x uitgeleend, verder niet.
Heb wel wat ritjes met andermans pony's gedaan met de eigenaar er bij.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:00

Voor mij een absolute nee, omdat dit ook zou betekenen dat we er de auto bij uit moeten lenen. Dat is me sowieso te risicovol want als er schade door eigen schuld wordt gemaakt, kost het mij ook nog eens no claim (trailer en auto zijn wel all risk verzekerd). Degenen die dit egoïstisch vinden en van mening zijn dat je spullen moet delen, doen dat zelf maar. En gek genoeg gebeurt dat juist niet.
Andermans paard vervoeren in de trailer vind ik niet zo'n punt, maar ik vraag wel van tevoren of dit paard zich weet te gedragen. Ik zit niet te wachten op een flink beschadigde trailer. Dan huren ze er maar 1.

Castello91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:04

Voor een spoed/kliniek geval geven wij onze trailer wel mee, in nood zouden wij dit ook fijn vinden als iemand ons zou helpen. Voor wedstrijd of andere plezier dingen niet. Wel brengen we wel is mensen die van stal verhuizen oid maar dan rijden we zelf.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:05

Voor een noodgeval altijd, zonder probleem, al is het een wildvreemde :j

Verder niet :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:06

Voor mij ook een absolute nee, zelfs bij spoedgevallen van stalgenoten (hypothetisch, want ik heb geen paard en trailer meer :+ )
Ik heb twee keer een uitzondering gemaakt. 1x met mijn oude trailer voor een ritje naar de kliniek van 1 van beste vriendinnen en 1x met mijn nieuwe trailer voor hetzelfde paard, maar toen reed ik zelf. Het paard heb ik toen vervoerd naar zijn pensioenlocatie in DLD.
Laatst bijgewerkt door Mootje op 29-01-13 16:07, in het totaal 2 keer bewerkt

elsando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:07

Wij lenen onze trailer wel eens uit. Maar we hebben dan ook een wat oudere 1/2 paard trailer. Meestal word de trailer bij ons geleend door mensen die geen paarden hebben, om bijvoorbeeld meubels te verplaatsen. Wij hebben de trailer namelijk omgebouwd naar een shetlander maat. (stangen verlaagd enzo). Dus hierdoor past er geen ander paard in. Als ik zelf wat van iemand leen ben ik hier altijd heel voorzichtig mee. En snap het ook heel goed als mensen hun trailer niet uit willen lenen.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:08

Ik leen de trailer van de eigenaar van 'mijn' paard, evenals dat ik regelmatig zijn auto meeneem. Dus dan heb ik dus zijn auto, trailer en paard mee..

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:09

Ik heb gestemd om "Misschien, ligt eraan wie het is"

Ik leen mijn trailer best wel eens uit, maar ben er wel selectief mee.
Ik verwacht ook dat de trailer schoongemaakt weer teruggezet word en dit controleer ik ook.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:10

@passie, ook als je op dat moment er een beetje bij stond als het vijfde wiel aan de wagen denk ik zomaar dat je stalgenoot het toch heeft gewaardeerd dat jij er was :-) Sowieso voor de terugweg, dan hoeft ze niet zelf te rijden, dat scheelt ook weer :-)

Wij leenden de trailer vaker uit toen wij zelf nog niet zoveel met de trailer op pad gingen en het toch wel belangrijk was als hij af en toe gebruikt werd. Nu gaan we veel vaker (vooral in het zomerseizoen) en lenen we hem eigenlijk niet meer uit.
Wij hebben wel een deal met een (ex)stalgenoot, zij leent af en toe onze trailer en in ruil lenen wij af en toe haar trailerauto :-) Prima deal :-)
In noodgevallen vind ik het geen probleem trouwens.

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:10

Voor nood naar de kliniek, ja. Maar dan moet het spoed zijn en het paard echt in nood zijn. Niet voor een afspraak, wedstrijd, vakantie of buitenrit. Anders een dikke nee. Ik ben super zuinig op mijn trailer, heb em nieuw gekocht en na al deze jaren ziet hij er nog steeds zo uit.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:12

We hebben wel eens een "EHBO" ritje gedaan, zelfs voor dat mijn eigen paard uberhaupt al in onze trailer gestaand had. We hebben ook wel eens iemand weggebracht. Maar veder nee, uitlenen doen we niet echt. Mijn moeder rijd meestal zelf, ook omdat de trailersleutels dus niet op stal liggen kan niemand hem ook zo even snel meenemen. Stalhouder heeft een eigen trailer die maar beperkt op slot staat, dus in geval van nooit staat er altijd een trailer die voor vervoer kan dienen. Daarnaast is op de stalhouder na mijn moeder de enige bij ons op stal met een rijbewijs waarmee ze de trailer mag trekken.
We gebruiken onze trailer ook als "hooi" opslag, er word er vaak hooi mee gehaald.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:13

Shirley schreef:
Voor een noodgeval altijd, zonder probleem, al is het een wildvreemde :j

Verder niet :D

Leen je er dan ook je auto bij uit en check je van tevoren of iemand wel mag rijden met die trailer?
Het klinkt wel heel mooi om het zo te zeggen, maar ik zou zelf dat paard brengen als dat noodzakelijk was.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:16

Ja, we zouden wel zelf rijden , kan de eigenaar bij z'n dier blijven :)

En stel, onze auto met trekhaak zou er niet zijn, dan mogen ze 'm gewoon pakken, zou ik zelf ook enorm blij mee zijn namelijk :j

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:17

ik heb optie 4 gekozen.

mijn stalhoudster mag hem gebruiken en heeft hem ook gebruikt met een mini naar de kliniek brengen en later weer ophalen
mijn paard heeft ook in haar trailer gestaan naar de kliniek en terug
wij kijken hoe ze in de stalling staan en welke het snelst te pakken is
verder leen ik niet uit!

ik heb zelf altijd trailers moeten huren en dat kan 15km verderop bij een paardenzaak/trailerverkoper

dan ben je ook gelijk verz en nooit geen ellende met diegene die jouw trailer vuil of met schade neerzet.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:34

Een aantal jaren geleden mocht iedereen mijn trailer lenen. Voor wedstrijden, lessen en zelfs voor verhuizingen oid. Geen enkel probleem. Zelfs een onbekende heeft mijn trailer eens geleend, omdat hij een paard had gekocht voor hun dochter. Hij woonde in de buurt, reed langs, zag bij ons een trailer staan en belde aan met de vraag of hij hem mocht lenen.
Best naïef eigenlijk, als ik het zo nalees.

Maar ik heb er toch een aantal problemen mee gehad, wat mij bij aankoop van mijn huidige trailer heeft doen besluiten mijn trailer niet meer uit wil lenen, ook niet aan bekenden. De problemen die ontstaan zijn, zijn allemaal ontstaan met goede bekenden, waar ik zoiets nooit van tevoren van had verwacht.
Zo had ik eens een wedstrijd en wilde ik de trailer uit de schuur halen, trailer weg. Wat bleek, iemand had de trailer willen lenen en we waren niet thuis, dus had hij hem maar gewoon uit de schuur gepakt.
Ook heb ik meerdere keren mijn trailer vol hooi en/of mest teruggekregen van dezelfde personen (goede bekenden). En ook beschadigingen die "niemand" heeft veroorzaakt, heb ik meerdere keren meegemaakt.