Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Jes schreef:TS de stal eigenaar heeft het dus eigenlijk wel "makkelijk" hij laat de pony mee lopen in de lessen om zijn stal geld terug te verdienen en jij bent de gene die medische kosten/wormenkuur/hoefsmid betaald?
Mag je er dan ook nog op rijden of mag je alleen maar poetsen?
). Het paspoort moet aanwezig zijn bij vervoer (trailer/vrachtwagen) over de weg, bij wedstrijden en andere gelegenheden waarbij b.v. entingen gecontroleerd kunnen worden. Natuurlijk kan het handig zijn bij een medisch noodgeval dat het paspoort op stal is, maar om heel eerlijk te zijn heeft bij ons nog nooit een DA gevraagd om het paspoort bij een incidentje (slokdarmverstopping of koliek), alleen maar bij het enten. 
Ariebren schreef:Was ff off topic tussendoor.
Maar misschien zijn er stalhouders die dit lezen en dat die stalhouders eens gaan nadenken wat te doen met de paspoorten.
Maar on topic, de stalhouder is eigenaar geworden.
En wie betaald voor de stalling is een vorm van leas.
Cowgirl schreef:Ariebren schreef:Was ff off topic tussendoor.
Maar misschien zijn er stalhouders die dit lezen en dat die stalhouders eens gaan nadenken wat te doen met de paspoorten.
Maar on topic, de stalhouder is eigenaar geworden.
En wie betaald voor de stalling is een vorm van leas.
Onder geen beding krijgt mijn stalhouder het paspoort van mijn paarden!! Kopietje kan hij krijgen maar het orgineel blijft toch echt bij mij.

wittepony schreef:Sinds een half jaar zorg ik voor een pony die twee en een halfjaar geleden door de eigenaar is achtergelaten op de manege hier.
Ik betaal alle medische kosten, hoefsmid, inentingen, wormenkuren etc.
Ik wil nu heel graag de papieren en het paspoort van de toenmalige eigenaar in handen krijgen, maar weet niet hoe.![]()
De eigenaar is niet meer telefonisch te bereiken, is verhuisd naar een onbekend adres, reageert niet op facebook of wat dan ook.
Wie kan mij advies geven hoe ik de papieren/paspoort in handen kan krijgen? Ik heb al geprobeerd een kopie van het paspoort aan te vragen bij de KNHS, deze stuurde mij door naar het KWPN. Laatste wil mij een kopie sturen als ik een formulier invul en een politierapport van vermissing van het paspoort mee stuur. Dit kan dus niet, daar het paspoort niet vermist is, maar nog in handen is van de 'eigenaar'.
Wie kan mij helpen?
Cowgirl schreef:Onder geen beding krijgt mijn stalhouder het paspoort van mijn paarden!! Kopietje kan hij krijgen maar het orgineel blijft toch echt bij mij.
franka75 schreef:waarom betaal jij al die kosten als het paard niet van jou is , zou daar eens goed over nadenken. want dat is makkelijk voor de manege eigenaar.
wittepony schreef:Best Franka75, als je mijn vraag goed hebt gelezen staat daar in dat de eigenaar spoorloos is, verhuisd naar ik weet niet waar, telefoon niet opnemend en op facebook ook niet reagerend!!!!![]()
Ik weet wie de eigenaar is!!!
Ariebren schreef:Dus jullie gaan ook zonder ID op stap ??
Of jullie gaan ook auto rijden zonder rijbewijs ??
Regel is:
Paspoort hoort bij het paard te zijn en niet onder je hoofdkussen.
Ik wil hiermee alleen aangeven dat het paspoort altijd bij het paard moet zijn.
En in dit geval had, dit topic dus, had de stalhouder in ieder geval het paspoort gehad.