shet veulen/jaarling vervoeren...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nykle

Re: shet veulen/jaarling vervoeren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 17:59

Ik zou het normaal ook nooit doen, maar wilde geen weesveulen! Mams heeft het wel gered gelukkig! 2 man op de achterbank,. Probeer maar je aandacht op de weg te houden. Valt niet mee. Bij de benzinepomp (natuurlijk net de tank leeg), vroegen de mensen of het een echt paard was. :D Woog 15 kilo.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 18:06

Als de achterbank ruim genoeg is en het beestje stabiel kan staan waarom niet? lijkt me fijner dan zo'n kleintje in een enorme trailer zetten waar hij helemaal geen steun heeft. Achter in onze ford bus zouden we makkelijk 2 shets kunnen vervoeren, zit zelfs ventilatie in. :Y)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 18:08

Schapentrailer bij een boer lenen?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 18:12

Ik vraag me wel af wat de wetgeving hieromtrend is.
Een hond of kat mag ook in de koffer en ik hoor ook wel van geiten die gewoon in de koffer gaan, waarom zou een kleine pony dan niet mogen? Lijkt me voor de pony weinig verschil maken of die nu in een trailer of koffer staat.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 18:18

Pony heeft wel iets hardere voeten dan een hond, als het beestje valt en gaat spartelen kan het behoorlijk wat schade maken, en heb je ook nog eens kans op een retourtje carglass.. in nood ok, maar nood breekt wet. Hier in duitsland moet de hond ook een tuigje om en in de gordel, mag ook niet meer los...

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:39

anneliesdj schreef:
Ik vraag me wel af wat de wetgeving hieromtrend is.
Een hond of kat mag ook in de koffer en ik hoor ook wel van geiten die gewoon in de koffer gaan, waarom zou een kleine pony dan niet mogen? Lijkt me voor de pony weinig verschil maken of die nu in een trailer of koffer staat.

Een geit mag officieel ook niet in de kofferbak...
Hoe de regelgeving precies in elkaar zit weet ik niet, maar weet wel dat de bekeuringen niet misselijk zijn als ze je pakken...

kyraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 20:39

k zou het niet proberen als k jou was....wat als er een politie langskomt???