paardenverzekering EFO

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marcocv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 16:54

ja spekkie,, bij jou dan wel goed gegaan bij ons dus niet. maar we hebben er alles aangedaan (echtHEEL veel tijd ingestoken om hem weer lopende te krijgen ) maar het is geen sportpaard meer. We hadden dus een vraag gedaan ter compensatie nieteens voor volledige uitkering! Maar ipv een telefoontje gewoon een brief dat we de boom in konden... en dit na weer een voorwaarden verandering van hun kant!

vascol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 16:54

.
Laatst bijgewerkt door vascol op 16-01-13 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 16:55

Het is toch een kwestie van niet goed de voorwaarden lezen. :o
Er staat duidelijk dat alleen ongeschiktheid door ongeval wordt gedekt. Ongeval zal in de voorwaarden hoogstwaarschijnlijk staan als van buitenaf komend geweld. En er zou in hun ogen dus aan de buitenkant te zien moeten zijn. Het is heel krom, maar wel zoals het is. Ze staan dus volledig in hun recht om niet uit te keren.

marcocv

Re: paardenverzekering EFO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 16:57

wij hebben op advies van efo zelf deze polis genomen met de kantlijn waarvoor we het deden. Uitglijden vind ik wel een ongeval helemaal in de sneeuw gewoon in het weiland.... Als ik hem ondersteboven rij in eensamengestelde wedstrijd vind ik het wat anders natuurlijk

marcocv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 16:58

Je kon het letsel trouwens ook zo van buiten zien want de pees was 3 maal zo dik!

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 17:01

marcocv schreef:
Je kon het letsel trouwens ook zo van buiten zien want de pees was 3 maal zo dik!

Maar nog steeds geen wond, om het maar even heel zwart/wit te stellen. Als je vind dat je benadeeld bent door een verzekeraar/tussenpersoon zijn er als consument nog wel wat wegen te bewandelen, kijk bevoorbeeld maar eens op de site van de kifid, dat is een onafhankelijk klachteninstituut op dat gebied en die zijn er ook voor jou

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 17:04

Needje schreef:
Het is toch een kwestie van niet goed de voorwaarden lezen. :o
Er staat duidelijk dat alleen ongeschiktheid door ongeval wordt gedekt. Ongeval zal in de voorwaarden hoogstwaarschijnlijk staan als van buitenaf komend geweld. En er zou in hun ogen dus aan de buitenkant te zien moeten zijn. Het is heel krom, maar wel zoals het is. Ze staan dus volledig in hun recht om niet uit te keren.

helaas ben ik het hier mee eens
vind echt klote voor je maar voor zo'n duur paard had ik wel beter zelf onderzoek gedaan
en als iedereen compensatie gaat vragen kunnen ze beter sluiten denk ik

marcocv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 17:09

in de polisvoorwaarden waar we hem indertijd voor verzekerden en waartijdens de verwonding is opgetreden stond niets over open wonden. Wij hadden een sportpaard gekocht en zodanig verzekerd dat als we er niet meer mee konden sporten we een ander konden kopen...

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 17:12

marcocv schreef:
in de polisvoorwaarden waar we hem indertijd voor verzekerden en waartijdens de verwonding is opgetreden stond niets over open wonden. Wij hadden een sportpaard gekocht en zodanig verzekerd dat als we er niet meer mee konden sporten we een ander konden kopen...

weet inderdaad niet zeker of het open moet zijn, maar het moet trauma zijn van buitenaf en uitglijden is verrekking of scheuring van binnen uit
dus niet hetzelfde als trap van ander paard en hierdoor een peesblessure

hoop dat dit juist is

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 17:13

In je voorwaarden zou een begripsomschrijving moeten staan.
Ik ben verzekerd bij Equine Risk en daar staat bij het begrip ongeval:
Een plotseling van buiten komend en rechtstreeks op het lichaam van het paard inwerkend geweld dat onmiddelijk een medisch vast te stellen uitwendig lichamelijk letsel veroorzaakt waarbij verwonding zichtbaar is en waarvoor direct adequate veterinaire hulp is ingeroepen.
Onder ene ongeval wordt onder meer verstaan:
-aanrijding, botsing, draadverwonding en alle geweld, bij uitbreken uit stal of weide of bij op hol slaan, al dan niet tijdens een transport.
-blikseminslag in het open veld en elektrocutie
-acute vergiftiging via het binnenkrijgen van gassen, dampen, vloeibare of vaste stoffen - anders dan vergiftiging door het toedienen van geneesmiddelen of door het binnendringen van allegenen.
-verdrinking
-kwaadwilligheid van derden.
Onder een ongeval wordt niet verstaan: kreupelheden door peesaandoeningen, peesscheuring, verstuiking, verdraaiing, verzwikking of een verstapping.

Gewoon heel duidelijk. Wil je deze laatste zaken wel vergoed hebben, zal je daar je verzekering op uit moeten zoeken.
Het is wel vervelend dat de verzekering jullie zelf deze vorm heeft aangeraden. Maar ik weet niet of jullie duidelijk gecommuniceerd hebben dat jullie ook kreupelheden van binnenuit verzekerd willen hebben.

marcocv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 17:14

Er zijn wellicht nog veel meer mogelijkheden om e.a ander aan te vechten echter het voordeel van deze forums is mensen van deze praktijken op de hoogte te brengen zodat een ieder zijn voordeel hier mee kan doen! ALs dit niet openlijk besproken wordt blijven er schimmige en onjuiste praktijken zijn voortgang vinden. Ik heb hier zelfs al reacties gehad van mensen die dit niet op het forum geplaatst willen zien maar die ook zeer slechte ervaringen met EFO hebben.....

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 17:18

ok jammer dat ze het niet hier willen zetten, want wij betalen allemaal premie ;)

marcocv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 17:19

Als je een gezond paard koopt waar dus nog geen geschiedenis bij zit... komen we dus terug bij JEnny ....NIET VERZEKEREN... eh helemaal niet voor doodrollen.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 17:19

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt met EFO helaas...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 17:48

Ja je zou moeten weten wat ze precies verstaan onder een ongeval he? Als een paard nou uitglijdt op de wasplaats en zijn heup breekt ofzo? Is dat dan een ongeval? Of valt dat weer onder een noodslachting dan?

marcocv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 17:53

precies Suzanne! !

marcocv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 18:44

wordt vervolgt

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 21:17

Ik verplaats dit topic van MD naar TAO.

shuhi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 21:20

heb je die uitglijder van je paard gelijk gemeld bij je verzekering?
dit werd mij verteld bij het intake gesprek toen ik aangaf dat ik een dekking B wilde.
Mij werd verteld: stel dat je paard zich verstapt/uitglijdt op het erf, een trap krijgt van een ander.
meldt dit dan gelijk aan ons zodat wij weten wanneer dit ontstaan is. En mochten er later problemen ontstaan dan weten wij wanneer de melding is gemaakt en valt zo iets gewoon onder de b dekking.
Want dan kun je wel aansprak maken op iets van buitenaf en dan wordt het gewoon gedekt.
Kom je er later mee, dan wordt het wel heel erg lastig om te beoordelen.

Dit werd mij verteld tijdens het kennismakingsgesprek met de EFO die ze thuis kwamen doen.

marcocv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 22:10

later pas ... je gaat neit bij elk wisse wasje naar de verzekering... blijven grappenmakers ... bedankt voor je reactie

ze weten heel goed welke beschadigingen er op treden bij ongelukken en welke een gevolg zijn van overbelasting... het is gewoon onzin van ze om op deze manier uitsluitingen te maken.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 19-01-13 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 10:31

shuhi schreef:
heb je die uitglijder van je paard gelijk gemeld bij je verzekering?
dit werd mij verteld bij het intake gesprek toen ik aangaf dat ik een dekking B wilde.
Mij werd verteld: stel dat je paard zich verstapt/uitglijdt op het erf, een trap krijgt van een ander.
meldt dit dan gelijk aan ons zodat wij weten wanneer dit ontstaan is. En mochten er later problemen ontstaan dan weten wij wanneer de melding is gemaakt en valt zo iets gewoon onder de b dekking.
Want dan kun je wel aansprak maken op iets van buitenaf en dan wordt het gewoon gedekt.
Kom je er later mee, dan wordt het wel heel erg lastig om te beoordelen.

Dit werd mij verteld tijdens het kennismakingsgesprek met de EFO die ze thuis kwamen doen.

dat over het melden is mij inderdaad ook verteld bij de intake

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 11:12

marcocv schreef:
ze weten heel goed welke beschadigingen er op treden bij ongelukken en welke een gevolg zijn van overbelasting... het is gewoon onzin van ze om op deze manier uitsluitingen te maken.

Dat is wel heel kortzichtig. Vergeet niet dat de meeste peesblessures ontstaan door overbelasting. En ja, tijdens die rare uitspatting of glijer in het land krijgt zo'n reeds beschadigde pees de laatste knauw en pats, het wordt dik en gezien. Vervolgens krijgt het land de schuld, terwijl het letsel er eigenlijk al zat.

marcocv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 12:20

dan ben je onjuist geinformeerd.. voor jouw informatie heb je twee grote pezen in het ondervoorbeen..de binnenste en de buitenste... Uit onderzoek is koomen vast te staan dat peesproblemen voortkomend uit overbelasting hoofdzakelijk de binnenpees betreft en dat ongelukken zoals uitglijden de buitenste treffen.. Zijn dus twee verschillende zaken

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 10:38

mijn advies is dan ook altijd, als je je paard wil verzekeren en je wil uitkering, verzeker voor A tarief, oftewel, ongeschiktheid voor de sport. De andere dekkingen keren zelden of nooit uit, 90% van de paarden komt hier niet voor in aanmerking. En ja de premie is hoger, maar de kans op uitkering is ook veel hoger.

En die ziektekostenverzekering, wees blij dat je die niet had, die keert nl alleen uit als je daar in de basis ook voor verzekerd bent, dus in jouw geval alleen in het geval van ongevallen. Komt er dus wederom op neer dat je het beste voor het A tarief verzekerd kan zijn.

Mijn eerste paard was ook verzekerd bij EFO, toen deze werd afgekeurd heb ik keurig mijn geld zonder enig probleem ontvangen. Ik stuurde maandag de afkeuringspapieren op en woensdag hingen ze aan de lijn. Was echt supersnel geregeld.

Nu zit ik bij een andere verzekering, puur financieel, lagere premies en hogere uitkeringen. Het loont echt de moeite om hiervoor te gaan shoppen.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:20

hier 2 totaal verschillende ervaringen met EFO, 1x top geregeld, bij overlijden merrie tijdens koliekoperatie, en 1x groot geschil dat nog niet opgelost is, en waar ik nu nog niet verder iets over wil melden. Wel het gevoel dat we flink verkeerd geinformeerd zijn. Als je met 4 man om de keukentafel zit, en 3 man is van mening dat er wat anders gezegd/gesuggereerd werd.... tja... "wordt vervolgdverhaal" dus ook

@Ingevdh wij gaan hier ook in ieder geval wel even shoppen. Mag ik weten (via pb is prima hoor) bij wie je nu verzekerd bent?