Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
HHE schreef:Hey iedereen,
Heb een vraagje: als ik mijn paard uit de camion haal dan springt ze letterlijk van deze camion. Ik probeer steeds met rust en kalmte haar van de camion te krijgen maar na 1 stap op het afloopluik springt ze door de touw en heb ik geen macht genoeg om haar tegen te houden. Ik probeer dit rustig te doen maar tevergeefs. Soms echt gevaarlijk want zij springt me zowat omver, springt op beton (heeft ijzers aan) wat gevaarlijk is zeker als het regent, ik krijg een snok dat ik naar voor vlieg en zij krijgt een snok in haar hals omdat ik de touw steeds probeer vast te houden. Heeft iemand advies?
HHE schreef:daar stapje per stapje of stap stop, echt niet helpt, staat dus het volgende op mijn programma dit weekend:
op eigen terrein, het volgende oefenen:
1/ grondwerk: stap, stop, traag wandelen, lichaamstaal, stem,...
2/ rustig op de vrachtwagen laden (in begin deed ze dit ook veel te snel maar nu prima)
3/ eventjes laten staan op de vrachtwagen (ze is alleen zenuwachtig als mijn andere paarden al weg zijn en zij staat er nog op)
4/ achteruit uitladen
indien het achteruit uitladen niet helpt denk ik om een hoofdstel met bit aan te doen of iets anders moet zoeken zodat ik wat meer kracht heb, heb gelezen over een easy loader van Imperial Rider... iemand ervaring mee of andere tips?
Loiz schreef:Maar aangezien het overgrote deel van bokt Nederlands is lijkt het met handig om de typisch Belgische woorden even na te kijken
en in het Nederlands te plaatsen. Voorkomt ook zulke discussies als dit en het lijkt me een kleine moeite. Camion heb ik werkelijk
nog nooit van gehoord, dus echt Nederlands in gebruik is het niet. Snok evenmin.
Shirley schreef:Als jullie zin hebben in een discussie over de taal, kom dan even hierheen [FZ] Vlaams, Nederlands en bokt dan blijft dit topic schoon
Gini schreef:Loop tot achteraan in de vrachtwagen en draai je paard daar om. Loop weer naar voren, maar draai je paard weer om nog voordat je aan de klep bent. De volgende keer stop je voor de klep. Daarna laat je hem een pasje op de klep zetten en stuur je hem dan terug achteruit.