Paard betaald, vlak voor ophalen sterven

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:20

Suelza schreef:
Dat zou dan betekenen dat je ieder veulen wat je koopt, wat nog niet is afgespeend, op verantwoording van de verkoper bij de moeder laat lopen. Volgens mij werkt dat niet zo. Als jij het koopt, ben jij eigenaar en is de verkopende partij niet verantwoordelijk voor schade aan het paard, tenzij door een 'onrechtmatige daad' ontstane schade.

Dat werkt wel zo in de meeste gevallen, risico voor verkoper tot afleveren en betalen. Lever je geen gezond veulen, geen centen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:20

ED --> TAO

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:22

[***] schreef:
Dat werkt wel zo in de meeste gevallen, risico voor verkoper tot afleveren en betalen. Lever je geen gezond veulen, geen centen.

Precies. Er wordt betaald bij aflevering, klaar.
Of je moet specifiek overeen komen dat er een aanbetaling plaatsvindt. En dat bij een eventueel ongeluk/overlijden de aanbetaling moet worden teruggestort.

Mutskke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:23

Heb het toevallig pas zelf mee gemaakt met een Fries uit Engeland
Heel zielig verhaal mevrouw was ziek en had geld nodig voor een behandeling en daarom moest haar paard weg
Mocht alleen naar een goed tehuis en als ik nou ff het geld deed overmaken kon zij de papieren in orde maken
Maar het ging ineens zo vlug dat ik het niet vertrouwden andere mensen laten mailen en presiec het zelfde verhaal
Daarna hebben we nog 10 mails gehad of we het geld over wouden maken zijn er toen mee naar de politie geweest
En hebben het gemeld aan marktplaats politie kon niks doen en marktplaats deed er niks mee

HeleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:24

Misschien heeft ze het paard zelfs nooit gehad..

opisop_shop

Re: Paard betaald, vlak voor ophalen sterven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:25

poeh dat is schrikken zeg, ben benieuwd wat hier achterweg komt / hoe dit zal aflopen!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:32

En wat zijn de regels in Frankrijk?Iedereen komt allemaal aanzetten met wetten die in Nederland gelden...overdracht heeft in Frankrijk plaats gevonden.

TS wat een ellendige situatie,ik zou wel een verklaring van een DA eisen of het bedrijf wat het kadaver heeft afgevoerd.
Paard was zeker niet verzekerd zeker...

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 16:32

Ik heb gebeld met de verkoopster. Het was geen oplichting, ik weet dat de dame in kwestie enorm in de problemen zit.
Het is abnormaal nat geweest en het paardje had geen onderdak. Daarom heb ik hem gekocht omdat ik hem een goeie thuis wou geven en medelijden had met het paardje en de verkoopster en ook de andere paarden die geen onderdak hadden met zo'n rotweer. Ik weet dat een deel van haar kudde geïnfecteerd geweest is door een bacterie die schapen ook doodt, la grande d'ouve of zo iets. Blijkt nu dat de bacterie latent aanwezig was in het lichaam van mijn paardje en dat het door uitputting toegeslegen heeft omdat lichaam verzwakt was door het natte en kille weer van de voorbije periode. Het paardje heeft hevige kolieken gedaan door de bacterie en is gestorven.
Tot hier de vreselijke situatie.
Ik heb gebeld en ze heeft zelfs geen internet voor het ogenblik. Ze zal me een geschreven brief opsturen met de post waarin staat dat ze me zal terugbetalen in stukken. Ze zal me ook een contract opstellen dat ik eigenaar ben van zijn broertje, die nu in een andere fokkerij verblijft en een jaar jonger is, tot ze me terug betaald heeft. Indien ze dat niet zou kunnen is het broertje van het paardje die gestorven is van mij.
Ik wou dit broertje niet kopen omdat ik enorm verdriet heb van het paard dat ik gekocht heb en ook omdat ik in feite geen paard meer bij wil, ik deed het gewoon om te helpen.
Ik betreur voor haar ook dat ze nu in deze situatie zit en wou dit even recht zetten dat ze totaal geen bedrieger is, maar gewoon ook ferme lappen van het leven krijgt. Ik heb geduld voor het geld en anders zal ik dat broertje gaan halen (hoop dat ik dat niet moet doen want het is een veulen van dit jaar en ik weet begot niet hoe dat zal klikken met mijn 5 jarige merrie, daarom doe ik het ook niet en wil m'n geld terug).
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 31-12-12 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:35

fijn dat je het even opheldert TS, ook erg vervelend dus voor de vrouw zelf. Hoop dat ze je terug zal kunnen betalen binnen redelijke termijn.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 16:39

lisa_sjouke schreef:
Heb het toevallig pas zelf mee gemaakt met een Fries uit Engeland
Heel zielig verhaal mevrouw was ziek en had geld nodig voor een behandeling en daarom moest haar paard weg
Mocht alleen naar een goed tehuis en als ik nou ff het geld deed overmaken kon zij de papieren in orde maken
Maar het ging ineens zo vlug dat ik het niet vertrouwden andere mensen laten mailen en presiec het zelfde verhaal
Daarna hebben we nog 10 mails gehad of we het geld over wouden maken zijn er toen mee naar de politie geweest
En hebben het gemeld aan marktplaats politie kon niks doen en marktplaats deed er niks mee

Amai, verdorie zeg....
Ik zou ook nooit zomaar geld storten, zeker niet aan partikulier, maar dit is een zeer bekende fokkerij die al heel wat mensen gelukkig heeft gemaakt met prachtige paarden. Ik heb haar na getrokken en viel van de ene verbazing in de andere, ze heeft echt parels gefokt!!!

Freefeelster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:46

Wat een nare situatie. Sterkte! Ik hoop dat je je geld terug kunt krijgen na zo'n teleurstelling.

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:55

wat jammer zeg.. hopelijk voor jou lukt het haar het geld terug te storten.. sterkte!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:20

Triest verhaal,netjes dat ze je dan op deze manier schadeloos wil stellen.Je krijgt het broertje dus als onderpand.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:27

Ik zou juridisch advies inwinnen, en wel in frankrijk. Je moet eerst bepalen welk rechtsstelsel hier over gaat. Aangezien het paard in Frankrijk stond, en de koop ook in Frankrijk gesloten is, is waarschijnlijk ook het franse rechtsstelsel hier van toepassing.

Heel veel sterkte en succes in ieder geval.