Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
yarrah schreef:Het is zoooo eenvoudig:
auto mag 1500 kilo trekken. Dan mag er een trailer achter die een brutogewicht (staat op de trailerplaatje op de trailer) heeft van 1500 kilo. Dat betekend je auto geen 2 paardstrailer die zijn altijd vanaf 2000 kilo.
Maarr, heb je een auto die b.v. 1800 kilo mag trekken dan mag je je 2 paardstrailer naar beneden laten keuren naar 1800 kilo (bij de RWD) let daarbij wel op dat je deze trailer nooit weer naar boven kan laten keuren.
Trailergewicht + lading wordt niet meer naar gekeken. Soms wel als je een laadbrief hebt, waarop staat dat de lading (altijd hetzelfde paard) 1590 kilo is. Maar in de praktijk werkt dat dus niet.
Duss,... kijk in de papieren van de auto wat hij mag trekken en wat het bruttogewicht is van de trailer. Is de gelijk of hoger met de trailer dan is er niets aan de hand.
Tuihanti schreef:leuk voorbeeld ikke
en nu de foto.... Parkeren kan grappig zijn; Panda met trailer parkeren, afkoppelen, klep omlaag, panda erin.
#pandametmobilegarage
reina schreef:Mag ik jullie wat vragen? Waar komt dat misverstand (?) dan vandaan dat het gaat om het maximaal toegestane gewicht van de trailer? Een stalgenoot van mij meende ook al dat het ging om het maximaal toegestande gewicht van de trailer. Ik weet niet beter dan dat het gaat om het werkelijk gewicht van de trailer (dus gewicht trailer + lading, in dit geval 1590 kg). Waarom is hier twijfel over? Zijn er ook gevallen dat het wel om het maximale toegestane gewicht gaat?