mag een pensionhouder iemand weigeren van zijn erf??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:32

Hoezo? De eigenaar gaat tegen het recht op vrije meningsuiting in. Jouw vriend heeft in deze niemand geschaad.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:32

Joukje_04, je bent nu echt spuit 11... :')

Heel goed dat je vriend naar die jager is gegaan. Maar ik vraag me af wát je vriend precies gezegd heeft en hóe. Iemand voelt zich niet zómaar geintimideerd. Maar eigenlijk heeft dat helemaal niets met je stal te maken natuurlijk, jammer dat de stalhouder en de boer verderop, die de jager had ingehuurd, vriendjes zijn en de stalhouder daar te ver in gaat.

Ik zou gewoon die stalhouder in z'n lurven grijpen zodra je m tegenkomt en een gesprek aan gaan. En als daar niets uit komt, een andere stal zoeken. Lekker betrouwbaar, die stalhouder. Mag je echt vreselijk op alles gaan letten, zodra je maar wat verkeerds zegt of doet ben je de banketstaaf dus op die stal. Lekker sfeertje. Not.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:33

Air schreef:
Hoezo?[i] De eigenaar gaat tegen het recht op vrije meningsuiting in[/i]. Jouw vriend heeft in deze niemand geschaad.

Dit is grote onzin :')

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:34

Gelukkig mag dat. Vorige week nog iemand gezegd dat ze niet meer welkom zijn om de binnen bak te huren.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:37

Want? Het is toch belachelijk dat door je mening tegen iemand te zeggen, wat in deze niemand kwaad heeft gedaan, je verboden wordt op het terrein van een vriend van diegene?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:40

Ja, dat is belachelijk. En nee, je weet niet of het iemand kwaad heeft gedaan, misschien is die jager inderdaad wél geintimideerd door de vriend van TS. Maar dat de stalhouder dan "tegen vrijheid van meningsuiting in is gegaan", die opmerking slaat nergens op.

wachter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 18:41

gamblerscup Hij heeft gewoon gezegd dat als hij niet kon schieten hij naar de kermis moest gaan en een roos voor zijn vrouw moest gaan schieten. De jager heeft echter tegen mijn staleigenaar gezegd dat hij verrot is gescholden maar dat is echt niet zo!
En als zou hij dat gedaan hebben wat dan nog?? daar heeft ze toch niks mee te maken?? of moet ik op gaan letten wat ik in het hele dorp zeg en doe :-p

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:43

En nu is het de jager die met de stalhouder gesproken heeft? Het was toch de boer van verderop, die de jager had ingehuurd?

En als de ene zegt, hij is "verrot gescholden" en de ander zegt "niet waar", dan zal de waarheid in het midden liggen. We zijn er niet bij geweest.

Blijft het feit dat de stalhouder daar eigenlijk niets mee te maken heeft.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:45

Je hoeft ook geen geldige reden te hebben om iemand te weigeren van je eigen terrein. Dat is nu het mooie van eigen terrein, wel jammer voor je vriend TS maar ik denk niet dat de stalhouder iets doet wat niet mag, zolang de paarden/stalhuur op jou naam gebeurt kan ze jou natuurlijk niet zomaar weigeren maar je aanhang denk ik wel.

love_Soraya

Re: mag een pensionhouder iemand weigeren van zijn erf??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:48

lekker kinderachtig als het echt zo is gegaan.. vind dat je vriend het netjes heeft gezegd hoor, zoals jij het zegt, helemaal geen rede om zo stampij te maken.. mischien heeft de boer wat anders verteld aan je stalhouder?? het beste kan je zelf om duidelijkheid gaan vragen, en anders moet je je afvragen of je daar nog wel wil staan...

wachter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 18:51

Duidelijkheid bij wie? de jager of de stal eigenaresse? Met de stal eigenaresse is niet zo makkelijk te praten die duldt niet zo makkelijk tegenspraak :-p

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:56

duidelijkheid bij de stal eigenaresse.. hmm je geeft al aan dat ze geen tegenspraak duldt.. vind je het verder daar nog wel leuk dan??

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:12

Als die eigenaar zo omgaat met problemen/een beetje tegenspraak, zou ik onmiddelijk een andere stal zoeken. Als er niet eens over zoiets gepraat kan worden, wordt het nog leuk als je een keer iets wilt veranderen (weidedagen, hoeveelheid hooit etc...)

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:15

Die man is gewoon in zijn eer gekrenkt en kan daar niet mee om gaan.

Lekker stoer met een geweer lopen, mis schieten en dan 1 wakkere gast tegen komen die misschien eindelijk iets durft te zeggen wat een ander niet durft. 8-)

Dit is inderdaad een kinderachtige reactie door een man die zich wil verdedigen, misschien is de stalling wel leuk maar de eigenaresse is in mijn ogen maar iemand die niet weet hoe ze moet omgaan met haar klanten...ik vind haar alles behalve professioneel.

Ze had evengoed, zoals het hoort voor beide partijen kunnen bemiddelen...enfin zo zou ik het aanpakken :D
Praten is inderdaad het minste wat ze had kunnen doen, ze reageert al even kinderachtig als de rest :(

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:24

iana schreef:
Dit is inderdaad een kinderachtige reactie door een man die zich wil verdedigen(

Of de vriend van TS heeft het helemaal niet zo netjes en rustig gezegd als hier beweerd wordt ;)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:27

GamblersCup schreef:
iana schreef:
Dit is inderdaad een kinderachtige reactie door een man die zich wil verdedigen(

Of de vriend van TS heeft het helemaal niet zo netjes en rustig gezegd als hier beweerd wordt ;)

en dan nog als beide mannen woorden hebben gehad en er gescholden is.dan nog heeft dat niks met de stal eigenaar te maken,en vind ik het belagelijk dat hij daar niet meer welkom is

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:30

Het kan mij liggen, maar ik zou ook niet zo happy zijn met hoe je vriend dit oplost. Afhankelijk van hoe hij dit aanbrengt kan het van bedreigend, naar behoorlijk bedreigend geinterpreteerd worden. Ik vind dat er nogal persoonlijk op de bal gespeeld wordt en nogal beledigende taal, wat helemaal niet nodig is. Dit soort taal is vaak de basis van verkeersagressie ed.

Verder komt hij inderdaad van de grond van de stalhouder. Stalhouders staan al vaak niet zo positief bekend in een buurt (stof, stank, mest op straat, auto's van klanten,...) dus als je problemen hebt met iemand in de buurt vind ik dat je dat met de staleigenaar moet bespreken/aanpakken, want daar kunnen wel of geen vergunning aan vast hangen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:32

Dat klopt keona, dat zeg ik ook :)

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:43

Tja ik zou zelf toch eens een gesprek aanknopen met de stalhouder... dat je gedwongen wordt om de stal te verlaten indien je vriend niet meer mag komen, gezien hij voor een deel mee het paard verzorgt...

(tuurlijk moet je dan wel bereid zijn een andere stalling te zoeken indien het antwoord negatief is)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:44

Citaat:
Een jager is verplicht te zorgen dat een dier door de jacht niet meer lijdt dan strikt onvermijdelijk. Dit is vastgelegd in artikel 47 van de Flora- en faunawet. Overtreding kan worden bestraft met een gevangenisstraf van 2 jaar of een geldboete van € 16.750.

bron

:=
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-12-12 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:49

Pffff die vent hoort geen jager te zijn, want een echte jager moet zo snel mogelijk en goed kunnen schieten dat het dier zo min mogelijk lijdt.

Grote pluspunt van je vriend hoor, hij heeft gewoon gelijk.

Maar helaas de pensionhouder bepaald wel wie er wel en wie er niet welkom is, logisch ook, het is zijn erf.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:54

wizewo schreef:
Het kan mij liggen, maar ik zou ook niet zo happy zijn met hoe je vriend dit oplost. Afhankelijk van hoe hij dit aanbrengt kan het van bedreigend, naar behoorlijk bedreigend geinterpreteerd worden.

Meen je dit? Hoe kan zoiets nou als bedreigend geinterpreteerd worden?

En omdat het aanspreken op bepaald gedrag wellicht agressie opwekt moet je je mond houden?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:57

Natuurlijk meent ze dat, dat is ook precies wat ik vind. Ik ga er niet van uit dat die vriend het precies zo mild en vriendelijk gezegd heeft als ze hier in het topic aangeeft, als de jager zegt dat hij verrot gescholden is. Dus het kan héél goed zijn dat het dreigend overkwam, dat hij wél geintimideerd werd. Zolang wij geen bandopname horen van hun gesprek, denk ik dat de waarheid ergens in het midden ligt.

wachter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 20:09

ik ben de vriend.............er is dus niet gescholden maar heb het hem wel duidelijk gezegd wat ik er van vond,waarom,omdat deze jager zo slecht zijn beroep/hobby uitoefende.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:11

Huh je schrijft eerst nog mijn vriend en nu ben je het zelf?