Er komt iemand ongevraagd op mijn wei, wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:12

Heel bizar zeg, hoe haal je het in je kop. :n
Waren er verder geen sporen? Ik zou idd een camera ophangen,
of iig een bord met cameratoezicht, misschien schrikt dat al af!

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:13

Ik zou dat ook zeker niet waarderen. Je pakt toch niet zomaar iemands paard?
Ik zou iedere seconde vang zijn dat de eigenaar zou komen en mij dan zou zien.

matedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:14

wat raar ik volg ook

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:14

Ik zou ook gaan wachten bij de weide... Proberen diegene te betrappen..
Wat een lef zeg!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:16

Ik zou beginnen met een (geplastificeerd)briefje op te hangen dat je gemerkt hebt dat er met jouw paarden gewerkt wordt/dat andere mensen erbij in het land komen, dat je dat niet waardeerd en dat je hen vriendelijk verzoekt om dit niet meer te doen. Direct ernaast hang je briefjes met 'camera bewaking' en 'eigen terrein'. Je kunt een aantal nep-camera's ophangen. Die kun je hier kopen voor minder dan €10,-: http://www.allekabels.nl/beveiliging/du ... amera.html. Hier hebben ze zelfs een aantal camera's die 'echt' bewegen op een paar AA batterijtjes en er dus heel echt uitzien. Verder idd alle spullen achter slot en grendel (halsters ed. ook), en als het kan stroom op het hek.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 09-12-12 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 20:16

De eigenaren hebben nog niks verdachts gezien, maarja zij zijn natuurlijk ook niet altijd thuis. Ik ben er vaak halverwege de middag en ben op de fiets of met de auto, maar ga even ergens anders mijn fiets/auto neerzetten en kijken of ik de komende tijd tijd heb om op wisselende tijden te gaan. Ik heb bijna tentamens dus ben helaas wel erg druk met leren.

Bedankt voor de link, ga meteen even kijken!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:18

_Kiki_ schreef:
De eigenaren hebben nog niks verdachts gezien, maarja zij zijn natuurlijk ook niet altijd thuis. Ik ben er vaak halverwege de middag en ben op de fiets of met de auto, maar ga even ergens anders mijn fiets/auto neerzetten en kijken of ik de komende tijd tijd heb om op wisselende tijden te gaan. Ik heb bijna tentamens dus ben helaas wel erg druk met leren.

Bedankt voor de link, ga meteen even kijken!

Hebben de eigenaren van het terrein niet ergens een plekje waar je binnen kan zitten met zicht op de weide/toegangsweg? Misschien mag je van hen wel daar een poosje gaan leren, dan kun je het tegelijkertijd in de gaten houden.

Wiwabalia

Re: Er komt iemand ongevraagd op mijn wei, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:18

Die tip hierboven is wel heel slim!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 20:20

Ik denk dat ik binnenkort mijn leerspulen + heeeele warme kleding mee neem en dan een dagje in de schuilstal ga zitten leren. Dan zet ik mijn fiets ergens anders neer, dan lijkt het net alsof ik er niet ben. Als ik in de schuilstal zit ziet niemand me totdat ze de schuilstal in komen dus daar zit ik mooi verdekt opgesteld :j

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:23

_Kiki_ schreef:
Ik denk dat ik binnenkort mijn leerspulen + heeeele warme kleding mee neem en dan een dagje in de schuilstal ga zitten leren. Dan zet ik mijn fiets ergens anders neer, dan lijkt het net alsof ik er niet ben. Als ik in de schuilstal zit ziet niemand me totdat ze de schuilstal in komen dus daar zit ik mooi verdekt opgesteld :j

Heb je dan niet de paarden de hele tijd om je heen hangen? :')

matedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:24

goed idee
ik hoop voor je dat je ze betrapt

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:24

Succes! Ik ben erg benieuwd wie het geweest is...

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:25

Zou wel eerst je paarden doen op het gebruikelijke tijdstip, en dan als je helemaal klaar bent net doen alsof je weg gaat. Misschien komt diegene pas als jij al bent geweest die dag, om betrapt worden te voorkomen. Wat ontzettend (@#%&$) trouwens zeg!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:25

Bah, zeg echt onwijs raar, ben benieuwd of je ze kunt betrappen. Ik zou inderdaad ook een tijdje bij het paard bivakkeren om te kijken of je ze kunt betrappen.
Als je al vermoed dat het een tijdje is dan is het wel iemand die er over nadenkt en waarschijnlijk ook de boel in de gaten houdt zodat de eigenaren wellicht niet thuis zijn en weten wanneer jij komt. Echt heel eng idee zeg.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:29

Vjestagirl schreef:
Ik zou beginnen met een (geplastificeerd)briefje op te hangen dat je gemerkt hebt dat er met jouw paarden gewerkt wordt/dat andere mensen erbij in het land komen, dat je dat niet waardeerd en dat je hen vriendelijk verzoekt om dit niet meer te doen. Direct ernaast hang je briefjes met 'camera bewaking' en 'eigen terrein'. Je kunt een aantal nep-camera's ophangen. Die kun je hier kopen voor minder dan €10,-: http://www.allekabels.nl/beveiliging/du ... amera.html. Hier hebben ze zelfs een aantal camera's die 'echt' bewegen op een paar AA batterijtjes en er dus heel echt uitzien. Verder idd alle spullen achter slot en grendel (halsters ed. ook), en als het kan stroom op het hek.

Dit vind ik de beste tip!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:30

Heb je iets van een raampje of gat in de muur in het afgesloten deel van je stal? misschien dat er een webcammetje net doorheen kan kijken, dan kan je thuis lekker warm en comfortabel studeren en weet je hoe laat de persoon komt, wat die precies doet, en of je die persoon herkent.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 20:31

Ik moet even kijken hoe het met internet daar zit, want dat weet ik zo niet. Ik denk dat ik zoiets vooral wil richten op de bak, daar moet die persoon ook langs lopen om bij de paarden te komen.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:32

O wat eng! Dapper dat je binnenkort een dag in de stal durft te zitten..

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:34

zou idd eerst even je ding doen, daarna weggaan en weer terug komen, via een andere weg dan dat je altijd komt. Of misschien kan iemand je even brengen ofzo.
De tip van bij de mensen zitten en leren vind ik ook heel goed, als het teminste mogelijk is.

Zou overings wel de wijkagent even op de hoogte stellen.
Misschien dat die ook tips heeft, of een keertje extra langs wil rijden.
Overdreven misschien, maar je weet niet wie je aantreft. Plus wanneer jij belt, dat er iemand bij je paarden is
dat zij wel weten dit is serieus
Laatst bijgewerkt door Esmeralda op 09-12-12 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:34

Ikwashier schreef:
O wat eng! Dapper dat je binnenkort een dag in de stal durft te zitten..

ik denk dat het penny's zijn, niet echt heel eng lijkt mij :D lijkt me tenminste niet dat het een volwassenen zou zijn, dan zou die gek zijn in z'n hoofd denk ik..

Ajansen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:36

Wow! eventjes het topic doorgelezen. wat eng! ik zou indd ook een dag op stal gaan zitten. kacheltje aan dekentjes mee en een vriendin op sleeptouw. hopen dat je ze betrapt! ik blijf volgen!

Telpeva
Moderator Algemeen

Ts, weet je al wat je zou doen als je daar zou zijn, en je zou iemand tegen komen? misschien ook iets om van tevoren goed over na te denken :)

miss_lizje

Zorg alsjeblieft dat wel iemand weet dat je daar zit! Dadelijk is het wel een gestoort persoon in plaats van een penny...

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:39

miss_lizje schreef:
Zorg alsjeblieft dat wel iemand weet dat je daar zit! Dadelijk is het wel een gestoort persoon in plaats van een penny...

je kunt idd beter het zekere voor het onzeker nemen ..

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:40

Bordje ophangen kan maar ik zou willen weten wie het is. Niet alleen dat het ophoudt.

Ik zou dus voor de optie camera gaan als dat een mogelijkheid is of posten. Hebben de eigenaren van de weide zicht op de paarden? Zo ja, eens even met hen overleggen of je vanuit huis een tijdje mag posten. Achter een gordijntje, doen alsof je weg bent natuurlijk en hopen op een 'heterdaadje'.

Zou me hier echt heel erg kwaad om maken!