Shalot schreef:Nee ik heb niet de keuring betaald? Ik heb niet de DA gekozen en geen PROK DA is. Echter is het wel een erkende DA. Dus dat zou toch niet mogen uitmaken. Het gaat mij er om dat hij het had moeten vermelden op keuringrapport.
Nou ik vind het een duur foutje. En ik zit met de gebakke peren. Wat is dan de toegevoegde waarde van een rontgenlogisch onderzoek
Vrij weinig, in mijn ogen. Hebben er al eens een, interessante, discussie over gehad toen ik nog op school zat. Je kan even zo goed rontgenologisch onderzoek gedaan hebben en er geen aanmerkingen op krijgen terwijl t paard overal last van heeft, en zo kan je net zo goed een paard hebben dat rontgenologisch afgekeurd is terwijl die nergens last van heeft. Hoeveel paarden zouden er wel niet hoog in de sport lopen zonder enige probleem terwijl die eigenlijk rontgenologisch afgekeurd zouden worden bij onderzoek? Rontgenologisch onderzoek is leuk, maar in mijn ogen zegt het niet altijd wat.
Neemt niet weg dat het voor jou wel ontzettend vervelend is dat je, waarschijnlijk, best veel betaald hebt voor een paard wat uiteindelijk toch niet ''goed'' blijkt te zijn. Fouten maken is menselijk. Het is ontzettend vervelend voor jou, maar jij zal vast ook ooit wel eens een foutje gemaakt hebben op je werk. Maar zoals de rest eigenlijk al zegt zou ik even proberen goed uit te zoeken of je hier nog wel wat mee kunt en evt in gesprek gaan met de verkoper en de DA. Juist doordat het niet door eigen DA en/of PROK gecertificeerde DA is gedaan en zowel de verkoper als betreffende DA het (over het hoofd hebben gezien en) niet wisten vraag ik me toch enigzins af hoe sterk je dan staat tegenover hen...