Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
justin4ever schreef:En nee inderdaad, officieel mogen ze er niet aan meewerken, dat klopt zeker maar ik zal maar niet uit de doeken doen wat er down under allemaal gebeurd:=
Overigens, de boeren die ik ken verkopen hun paarden aan de eerste de beste, of het een slager is of niet.
Is niet overal een gevoelskwestie hoor.
De man waar mijn paarden staan zal het letterlijk een worst wezen wat de slagers ermee doen.
En €7,- voor een slachtpaard?
Ja hoor, jij mischien, zal niet de hoofdprijs zijn die ze bij ons ervoor beuren, absoluut niet maar voor 7,- gaan ze bij ons niet weg hoor.
Mijn leeftijd?
Volgens mij kun je lezen, klik dan maar door naar mijn profiel.
En nee ik vertel geen onzin.
Verzorg al jaren bij een handelaar en heb al veel gezien en meegemaakt.
KimD schreef:Echt belachelijk! Ik vind de TS diep triest. Als ze daadwerkelijk om paarden zou geven ging ze die niet 'redden' van de slacht..
Een paardje zoeken op de markt, of marktplaats daar help je dieren mee!
Sassii schreef:Je moet blij zijn dat ik er eerst informatie over vraag hier op Bokt, en niet gelijk naar het slachthuis ga.
Peer_hvj schreef:€22 voor een slachtpaard? met een vette shet heb je al €50 in je poket.
Niet alle paarden die bij de slacht staan zijn slecht, heel veel is ook overschot van de markt en niet alles komt van een particuliere af. Het zijn dan geen top paarden maar als je er lekker recreatief mee bezig wilt zijn hoeft dat toch ook niet?
Of een slachthuis dieren doorverkoopt... Ik heb geen idee, als ik de reacties hierboven moet geloven niet. Maar dat zal je dan toch echt zelf even moeten vragen.
Ipv naar het slachthuis te gaan kan je ook naar een paardenmarkt, als je heel vroeg bent, tik je ze voor bijna niks op de kop. Aan het eind van de dag zijn de prijzen meestal wel wat gestegen, maar men wil van zijn paard af en als jij er meer voor geeft dan de slager, dan is ie verkocht. Dan hoef je niet naar het slachthuis en zul je ook geen dingen zien die je liever niet wilt zien.
verder staan op marktplaats ook zat zielige diertjes die opgeknapt moeten worden, maar dat is goed zoeken.
Zo hebben wij een paar jaar terug een paar jaarlingen gered via marktplaats, zwaar verwaarloosd en vermagerd en het zijn nu stuk voor stuk prachtige gezonde pony's. En dat geeft ook een heel goed gevoel!
Ook een 2,5jarige op de markt gered van de slacht, lichte kronkel in zn kop, maar dat kwam meer door de hormonen. Wordt momenteel opgeleid als wedstrijd pony.