pensionklant weigert te vertrekken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 17:21

Ik zou idd klant een maandje 1,5 maand de tijd geven, en mocht ze het nog vertikken te vertrekken, spullen buiten neer zetten, paard mee nemen, en opbellen, en zeggen: Ik sta hier met je paard, je kunt nu je spullen komen halen. (uiteraard na die tijd die je gegeven hebt.) Zo staat paard niet alleen, je kan bijv met m gaan grazen in de tussentijd, zo is paard niet de dupe van klant's daden, en maak jij duidelijk je punt. Als het om een eigen privé stalletje in bijv de achtertuin gaat.

(heb dit ook een keer gehad bij mijn vorige verzorgpaardjes, 1 van die vrouwtjes had daar 1 paard staan, en schopte elke keer herrie, maakte iedereen zwart tegenover elkaar, en er was tegen haar gezegt te vertrekken. Ze vertikte dit, tot ze op een dag weer herrie schopte via de telefoon, per direct werden haar spullen buiten de deur gezet, paard in de bak, en werd ze gebeld, dat ze haar paard en haar spullen kon komen halen. En OF ze weg was!)

Succes!

troi

Re: pensionklant weigert te vertrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 17:34

Zoveel pensioneigenaren zoveel manieren. Ik ken er genoeg die met 1week opzegtijd je de laan uitsturen als je je slecht gedraagd. En op het moment dat iemand een situatie voor mede pensiongasten of de dieren onveilig maakt vind ik dat volledig terecht. Ik zou dan ook echt dreigen de dieren aan een boom te binden of iemand de toegang ontzeggen, desnoods met behulp van wat vrienden..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 17:38

Telpeva, haal die link even weg als je wilt ... straks moet dit topic ook op slot :(

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 17:43

Shirley schreef:
Telpeva, haal die link even weg als je wilt ... straks moet dit topic ook op slot :(

Hoezo dan? Ik heb nl. nog nergens bevestigd gezien dat het hier om dezelfde stal en dezelfde persoon gaat.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 17:46

Heel goed idee, de link is weggehaald bij deze :) Hoe meer mensen tips kunnen geven hoe beter, slotjes helpen daar totaal niet bij.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 17:48

Gypsy schreef:
Oh ok, nu daar ging het ook om ofwel die ene pensionklant eruit, of meerdere anderen die zouden vertrekken, vandaar. Vond het wel heel toevallig. Aan mij zou zo iemand geen goede hebben. :=

@Selka: Tijdens een rustpauze bij een buitenrit staat mijn paard zo vaak aan een hek of boom. Niks zieligs aan hoor. :?

Dus jij laat je paard onbewaakt aan een boom vast staan? Een hele dag? Of dagen? Zo ja, dan vind ik dat ook zielig ja :j

Dat dier heeft niks verkeerd gedaan en heeft niet om die eigenaar gevraagd, maar is zometeen wel degene die aan een boom staat zonder eten en drinken voor weet ik veel hoe lang. Dat vind ik niet kunnen nee.

Als jij je paard naast je neer zet aan een halster en erbij blijft, prima jouw paard!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 17:55

Afhankelijk van de situatie is het puur dat het niet klikt en niet fijn loopt of dat er dusdanig dingen gebeuren die gewoon te ver gaan. Ik denk dat je daar sowieso eerst rekening mee moet houden. Als het gewoon niet klikt, dan zul je ze wel een termijn moeten geven normaal gezien is dat 1 maand en kun je iemand niet zomaar op straat zetten. Verder mocht ze echt te ver gaan in haar gedrag tegenover andere klanten of paarden zelfs dan moet je eerst een waarschuwing geven dat ze moet vertrekken en gaat ze dan nog over de schreef dat ze de volgende keer per direct kan opstappen. Maar goed gezien de persoon niet wil mee werken lijkt het me wel verstandig van de stalhouder om wat info te winnen hoe hij dit goed op kan lossen zodat paarden daar ook niet de dupe van hoeven te worden.
Ik weet niet wat jij hier als pensionklant mee te maken hebt verder? Adviseer jij de stalhouder of wil je dit voor jezelf weten.
Het is heel vervelend als ze niet willen vertrekken. Maar denk dat het ook voor stalhouder wel van belang is om even serieus te kijken wat het probleem is met deze klant tegenover de andere. Als jij niet goed ligt bij de andere is imo ook niet geheel correct om dan van stal gestuurd te worden. Dus misschien dat de stalhouder een goed met die klant moet gaan praten om alles eens door te spreken. En dan is diegene misschien wel bereid wat anders te zoeken. Voor ons heel lastig om er wat over te zeggen, het is vaak ook maar net hoe je dit bespreekbaar maakt. Dus paarden aan de boom of hek binden zou ik zo gauw niet doen. Eerst eens een goed gesprek als dat er nog niet is geweest en daarna juridisch eens wat informatie halen even een belletje. Mocht het echt uit de hand lopen kun je altijd nog de paarden in de wei zetten en niet meer op stal laten bv, als het termijn overschreden wordt.

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 19:53

Zoals ik in de beginpost al aangaf is het een kleine stal en een leuke en gezellige groep. We proberen elkaar te helpen en te steunen, vandaar mijn vraag. Wellicht kan ik daarmee de stalhouder wat helpen en zelf kan ik er wat van leren.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 20:02

Als ze na de opzegtermijn de paarden niet weghaalt ze meegeven aan een handelaar. Is haar huisvestingsprobleem voor de paarden ook meteen opgelost.
Wat zou dat makkelijk zijn! Alleen denk ik niet dat het geaccepteerd wordt door een burgerlijk rechter.

Betere oplosssing: na opzegtermijn haar de toegang tot het erf ontzeggen. Paarden pas teruggeven als ze alle kosten heeft betaald die gemaakt worden totdat ze met een trailer aankomt.

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 20:06

Klinkt op zich wel logisch, maar wie gaat die paarden verzorgen en hoe lang kan zoiets wel niet gaan duren?
Lijkt mij dat je dan ook de verantwoording neemt over hun gezondheid/dierenartskosten

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 20:10

Interessant, er loopt een ander topic en daar kregen de pension klanten te horen dat de boel verkocht was en ze voor het einde van het jaar maar moesten vertrekken.

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 20:12

.
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 25-04-23 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 20:17

rissa schreef:
Klinkt op zich wel logisch, maar wie gaat die paarden verzorgen en hoe lang kan zoiets wel niet gaan duren?
Lijkt mij dat je dan ook de verantwoording neemt over hun gezondheid/dierenartskosten

Kloot, alle verzorging en kosten neem je dan op je. Die reken je wel door natuurlijk. En zodra de schuld de waarde van het onderpand overstijgt, en dat kan al heel snel zijn als de pensionkosten en het arbeidsloon voor verzorging worden opgeteld, dan alsnog een handelaar bellen. Krijg je iig nog iets van je kosten terug.
Laatst bijgewerkt door jiehaaa op 22-11-12 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 20:20

rissa schreef:
Zoals ik in de beginpost al aangaf is het een kleine stal en een leuke en gezellige groep. We proberen elkaar te helpen en te steunen, vandaar mijn vraag. Wellicht kan ik daarmee de stalhouder wat helpen en zelf kan ik er wat van leren.

Misschien zijn jullie wel zo hecht dat een nieuwe niet snel kans maakt ook te mogen....

Heb altijd kriebels aan "ons" groepjes op stal.
Paard staat misschien wel goed en nieuwe wil graag goed thuis voor paardje....dan komt er een hecht groepje die zegt. " jij bent niet leuk, jij moet weg, jij doet niet net als wij en jij doet niets voor ons zoals wij willen.

Zal wr wel naast zitten, maar ik ken dat soort sfeertjes wel......en als ik dit topic lees, ben ik zooooo blij dat paarden thuis staan.

Niemand denkt aan het paard, maar allleen aan zijn ego in dit geval....hahaha paard aan hek binden, kom op zeg!

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 20:21

Ik had geen idee dat deze site bestond zandvangers. Bedankt voor de tip!

@jiehaaa, wat klinkt dat hard zeg. Maar misschien wel een mogelijkheid.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 20:40

rissa schreef:
Ik had geen idee dat deze site bestond zandvangers. Bedankt voor de tip!

@jiehaaa, wat klinkt dat hard zeg. Maar misschien wel een mogelijkheid.

Is ook hard. Maar soms kan het niet anders en maken zachte heelmeesters stinkende wonden. Een iets charmantere oplossing misschien: is bekend waar de pensionklant woont? Zo ja, als de dag na de opzegtermijn de paarden niet weggehaald zijn, dan inladen in een trailer / vrachtwagen en ze in de tuin van de klant parkeren. Heeft ze geen tuin, dan op een parkeerplaats zetten met emmertje water en wat hooi.

Heeft ze werk? Zet ze voor het kantoor.
Heeft ze familie? Zet ze daar voor de deur.
Laatst bijgewerkt door jiehaaa op 22-11-12 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 20:40

russel schreef:
rissa schreef:

Misschien zijn jullie wel zo hecht dat een nieuwe niet snel kans maakt ook te mogen....

Heb altijd kriebels aan "ons" groepjes op stal.
Paard staat misschien wel goed en nieuwe wil graag goed thuis voor paardje....dan komt er een hecht groepje die zegt. " jij bent niet leuk, jij moet weg, jij doet niet net als wij en jij doet niets voor ons zoals wij willen.

Zal wr wel naast zitten, maar ik ken dat soort sfeertjes wel......en als ik dit topic lees, ben ik zooooo blij dat paarden thuis staan.

Niemand denkt aan het paard, maar allleen aan zijn ego in dit geval....hahaha paard aan hek binden, kom op zeg!

Wel goed dat er iemand is die dit benoemt. Want wat is dan de reden dat deze persoon weg moet? Betaald ze niet op tijd? Sloopt ze spullen van jullie, bejegend ze de paarden onjuist? Verzorgd ze haar paarden slecht? Op een pensionstal kom je echt van alles tegen. Je hoeft niet met iedereen eens te zijn of iedereen aardig te vinden.

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 20:42

Ookal is er wel of geen contract juridisch gezien is er vanalles mogelijk. Mits de pensionhouder geen fouten maakt. Alles netjes op papier ten opzichte van de opzegging. Eventueel in meervoud, gewone brief/email en nog een aangetekende brief.
Reden van opzegging kunnen uit verschillende dingen bestaan ookal is er geen contract, bijv. niet naleven van stalregels.
Even contact leggen met een juridisch persoon of loket lijkt mij in ieder geval wel slim.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 20:44

Wat maakt het uit waarom ze weg moet? Feit is dat ook de pensionhouder het contract mag beeindigen. Uiteraard met inachtneming van de opzegtermijn.
Als iemand dan WEIGERT te vertrekken, dan levert dat inderdaad narigheid op, helaas. Die had voorkomen kunnen worden als de klant zich had geconformeerd aan de opzegtermijn zoals die al dan niet mondeling is overeengekomen.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 20:46

Het gaat er ook niet om waarom ze weg moet. Maar niet alleen de pensionklant moet weg, ook haar paarden en die worden hier de dupe van. Ik zou t niet fijn vinden als m'n paarden weer moeten wennen aan een nieuwe stal.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 20:49

Dachten jullie dat die juridische loketten, enz het wel weten ??

Dus niet.

Maar er is één standaard regel als je een pension paard op stal hebt staan.

De zorgplicht.

De pension houder is ten alle tijden verplicht om zijn pension paardje te verzorgen.

Betaalt de pension klant niet ??
Weiger je de pensionklant de toegang tot stal ??

Ten alle tijden moet je het paard blijven verzorgen.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 20:51

Maar Ariebren....
Dan ga je toch iedere dag met een emmertje biks, hooinetje en emmer water naar de tuin van de klant om het paard te verzorgen? ;-)

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 20:59

Was dat maar waar.
Je mag het paard niet zomaar ergens bij iemand in de tuin neerzetten.

Zorg plicht is zorg plicht.

Maar, en niet verder vertellen, de meeste manege en pension stallen hebben wel een adres van een handelaar in het telefoon boekje staan, die zonder problemen het paard ophaalt.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 21:05

En dat is niet strafbaar ??
Lijkt me niet dat een stalhouder daar zo maar mee wegkomt ...

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 21:08

Waarom willen jullie je nieuwe stalgenoot weg hebben? Omdat ze niet in jullie groepje past? Als zij gewoon netjes op tijd haar stalhuur betaald, met haar handen van jullie paarden afblijft, haar eigen paard gewoon correct verzorgd, is er weinig reden (in mijn ogen) om zo'n iemand de stalhuur op te zeggen. En dan die opmerkingen dat je haar paard maar aan een hek/boom of in de voortuin moet parkeren, is onzin. dat mag dus niet. Als zij hier naar haar zin staat, paard heeft het naar zijn zin, wordt het erg lastig om je stalgenoot weg te krijgen. misschien moet je zo'n iemand leren accepteren? En gewoon diegene haar eigen gang laten gaan, zodat ze haar eigen ding kan doen. Je hoeft iemand niet aardig te vinden. Je zegt gewoon dag en hoi en dat is alles. Je hoeft er niet mee op stap, of samen te eten of wat dan ook. Lekker laten gaan. Of je best doen om iemand te leren kennen. Misschien is haar houding ook maar schijn. Wie weet hebben jullie een hele verkeerde kijk op je nieuwe stalgenoot.