Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
toen ik het zag op VV. Scheelt je bakken met geld, maar ik had het er niet mee gered, denk ik... 

Brainless schreef:Het hoeft niet (meer) worden goedgekeurd, het is een Europese regel:
http://www.rdw.nl/nl/particulier/hetrij ... f2013.aspx
Vanaf 19 januari is je BE niets meer waard. Nu mag je met BE een aanhanger hebben met een laadvermogen zwaarder dan je auto, maar totaal niet zwaarder dan 3500 kilo.
Volgend jaar geldt dit voor B, maar mag je aanhangwagen zwaarder zijn dan de auto (mits hij het mag trekken).
E voor B vervalt.....!!!
Nieuwe afrijders kunnen kiezen voor B (tot 750kilo) of B met code 96 (max totaal 3500).
Mensen die al B hebben krijgen automatisch B met code 96 (dus de BE van vroeger).
anneliesdj schreef:Brainless schreef:Het hoeft niet (meer) worden goedgekeurd, het is een Europese regel:
http://www.rdw.nl/nl/particulier/hetrij ... f2013.aspx
Vanaf 19 januari is je BE niets meer waard. Nu mag je met BE een aanhanger hebben met een laadvermogen zwaarder dan je auto, maar totaal niet zwaarder dan 3500 kilo.
Volgend jaar geldt dit voor B, maar mag je aanhangwagen zwaarder zijn dan de auto (mits hij het mag trekken).
E voor B vervalt.....!!!
Nieuwe afrijders kunnen kiezen voor B (tot 750kilo) of B met code 96 (max totaal 3500).
Mensen die al B hebben krijgen automatisch B met code 96 (dus de BE van vroeger).
Dus met B mag je straks trekken ook als de aanhanger zwaarder is dan de auto maar het totaal mag niet meer wegen dan 3500?
Dus hetzelfde als wat nu geld voor B, maar met verschil dat de aanhanger wel zwaarder mag zijn dan de auto?
Brainless schreef:anneliesdj schreef:
Dus met B mag je straks trekken ook als de aanhanger zwaarder is dan de auto maar het totaal mag niet meer wegen dan 3500?
Dus hetzelfde als wat nu geld voor B, maar met verschil dat de aanhanger wel zwaarder mag zijn dan de auto?
Klopt.
Nu heb je ook nog te maken met het maximaal toegestaan gewicht.
Bv een 2 paardtrailer die max 2000kilo mag zijn, mag je nu niet met je B trekken, ook niet als hij leeg is (zeg 650 kilo).
Volgend jaar mag je hem wel trekken mits hij niet zwaarder is dan wat je auto mag hebben.
Dus als je auto 1600 mag trekken en je trailer niet zwaarder belaadt dan totaal 1600 mag je er mee rijden en het totaal echte gewicht niet meer is dan 3500 kilo.