kosten röntgenologische keuring ? wel of niet doen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

Re: kosten röntgenologische keuring ? wel of niet doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 14:15

josie bedankt
ik lees dat ze voor 350 euro bij je thuis komen keuren en rontgen foto's maken
dat is de totaal prijs en dan komen ze door heel het land :oo

ik ga eens wat geld opzij zetten :D

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:21

Mijn paard is klinisch en rontgen gekeurd voor 467 euro oid dacht ik.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:44

Je moet het zelf weten maar het zegt niet altijd iets!
mijn pony is 2 keer Z gekomen en een keer L (allemaal springen en L dressuur)
En was klinisch en rontgenlogisch op 3 benen volledig afegekeurd!
Ze is nu 15 jaar en nog nooit een pas kreupel geweest en loopt nu nog steeds braag dr rondjes!
Maar he zijn zoals je al merkt heel veel verschillende meningen.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:48

ietjelover schreef:
Je moet het zelf weten maar het zegt niet altijd iets!
mijn pony is 2 keer Z gekomen en een keer L (allemaal springen en L dressuur)
En was klinisch en rontgenlogisch op 3 benen volledig afegekeurd!
Ze is nu 15 jaar en nog nooit een pas kreupel geweest en loopt nu nog steeds braag dr rondjes!
Maar he zijn zoals je al merkt heel veel verschillende meningen.

Natuurlijk zegt het niet alles. Ik heb 5 maanden geleden een paard verkocht dat in beide voor benen afgekeurd was voor de springsport. dressuur recreatie zou hij nog prima kunnen.. Nu heb ik binnenkort een rechtzaak over dat paard. Aangezien die gewoon op was op 6 jarige leeftijd.. Het blijft allemaal lastig. Ik koop nóóit geen paard meer zonder rontgen. Waar ik zelf bij ben.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:49

Maar neem aan dat die mensen dat paard ook gekocht hebben en dat jij er toen bij gezegd hebt dat hij niet meer voor de springsport was etc?
want dan zou ik dus wel weer keuren omdat de eigenaar al aangeeft dat er iets mis is met dat paard

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 22:00

De jonge paarden wel, had ik dat bij mijn eerst jonge paard ook gedaan, had ik haar hoefkatrol gezien, dus nooit weer jong paard zonder. Bij mij ligt de grens bij ongeveer 8-9..
Mijn jonge fries heb ik wel volledig laten keuren. Kosten 500 euro voor röntgen en 60 voor klinisch.

Mijn reden is duidelijk, heb mijn 1e paard 15 jaar gehad en áltijd ermee gezeten, dat nooit weer.. Heeft me denk ik totaal wel zo'n 3 of 4x zoveel gekost dan ik normaal kwijt was geweest aan een keuring en er nooit wat mee kunnen doen..

Ik heb daarnaast trouwens nog bij een andere gekeken en 1 daarvan is de koop toen destijds niet door gegaan. Mijn buuf heeft zelf 2 of zelfs 3x moeten meemaken dat het niet door ging! Ik weet wel, doe het niet meer zonder, tenzij het een veulen of pony is. Een paard kost teveel om als grasmaaier aan te houden, pony.. valt nog mee.

Lon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 22:05

Een jaar geleden heb ik klinisch- en rontgonologisch (18 foto's van benen) laten keuren voor 400 euro. Natuurlijk is het een momentopname die slechts beperkt zekerheid geeft, maar ik wilde absoluut niet binnen een paar maanden staan huilen bij een paard met een afwijking die ik op foto's had kunnen zien.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 23:44

Mijn eerste pony is niet gekeurd oid, maar dat was een ponytje die van de wei kwam en 1 jaar was.
2e is ook niet gekeurd, hele eerlijke eigenaren en veel kennissen kende deze pony ook al en wisten dat er geen gekkigheid mee gebeurt is.
nu zijn we een pony aan het zoeken en die hebben we wel laten keuren, gelukkig maar want meneer was afgekeurd door dat hij kreupel liep. maar hij was uitgeleden dus zou daardoor wel komen, maar als hij nu klinisch (over 2 weken) goed gekeurd is laten we hem wel, aan dat ene been, rontgelogisch keuren.