Spoed help mij alsjeblieft

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 00:57

Weet je al wat je gaat doen ? :(

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 01:03

Ik zou zeggen; Pony pakken en vertrekken... Hoe klote ook. Ik heb soortgelijke problemen gehad met een gestoorde staleigenaar, die wou mijn pony niet meer teruggeven en de politie zei; Zolang de pony op zijn terrein staat, mag hij de pony houden.
En dat begon op ongeveer dezelfde manier als bij jou.

Nou is het niet gezegd dat hij je pony niet meer meegeeft, maar zo'n staleigenaar kun je beter maar niet vertrouwen en het zekere voor het onzekere nemen.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 01:07

Daphne__ schreef:
Ik zou zeggen; Pony pakken en vertrekken... Hoe klote ook. Ik heb soortgelijke problemen gehad met een gestoorde staleigenaar, die wou mijn pony niet meer teruggeven en de politie zei; Zolang de pony op zijn terrein staat, mag hij de pony houden.

Nou is het niet gezegd dat hij je pony niet meer meegeeft, maar zo'n staleigenaar kun je beter maar niet vertrouwen en het zekere voor het onzekere nemen.

Beeeetje raar dat de politie dat zegt ...... ik vindt dat echt nergens op slaan.
Je hebt je pony wel weer terug hoop ik he?

hinkewal

Re: Spoed help mij alsjeblieft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 01:10

Ik snap zowieso niet dat je voor een stalling van een shet 200 euro per maand betaald! Het is bij een boer... Beetje raar verhaal...

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 01:17

_nvds schreef:
Daphne__ schreef:

Beeeetje raar dat de politie dat zegt ...... ik vindt dat echt nergens op slaan.
Je hebt je pony wel weer terug hoop ik he?

Jazeker, na heel veel problemen hebben we haar terug :j Sterke collega van m'n vader mee, dat hielp erg goed. Staleigenaar durfde niet eens de schuur uit te komen toen we de pony ophaalden :')

Maar ja ik vind het ook onzin. Ik betaal om mijn pony ergens te stallen en dan is de staleigenaar opeens eigenaar als die besluit mijn pony te willen houden >;)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 01:21

TS, ben jij volwassen? Wie heeft dat contract getekend?

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 01:33

Je hebt je pony wel weer terug hoop ik he?[/quote]

Jazeker, na heel veel problemen hebben we haar terug :j Sterke collega van m'n vader mee, dat hielp erg goed. Staleigenaar durfde niet eens de schuur uit te komen toen we de pony ophaalden :')

Maar ja ik vind het ook onzin. Ik betaal om mijn pony ergens te stallen en dan is de staleigenaar opeens eigenaar als die besluit mijn pony te willen houden >;)[/quote]

Zoo hey ! Ik zou hem stresse for life.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 01:34

ruitje schreef:
TS, ben jij volwassen? Wie heeft dat contract getekend?

TS Is 18 staat op der profiel ! :j

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 01:44

de belastingdient meschien is het zwart geld dan moet hij toch belasting betalen en krijg hij ook nog een boeten

Mona14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 01:52

Ik zou echt naar de politie gaan en info vragen wat je aan deze situatie kunt doen! Je kunt ter alle tijden aangifte doen!! Dat moeten ze noteren! Als hij geen gegronde reden heeft om die borg niet terug te geven is dat diefstal! Maar info vragen jij de politie kun je ter aller tijden doen! Niet bellen! Er naar toe gaan! Doen hoor! Je heb er gewoon recht op om die borg terug te krijgen en sws je contract die met hem hebt afgesloten in te zien of er een copie van te krijgen! Kun je allemaal vragen bij de politie wat je in deze situatie kunt doen! Ze helpen je vast wel en hebben vast tips! Misschien gaan ze wel naar hem toe voor zijn verhaal? Dan schrikt hij toch van jullie omdat je bij de politie bent geweest! Gewoon doen!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 03:29

morgen meteen je pony weghalen en een verborgen camera in je tas jas, eventueel, gewoon de pony van je vriendin niet meegeven , want hij moest overleggen met wie met zn dievenvriendjes? Wat een idioot ik zou zeker aangifte doen maar eerst pony weg daar. je hebt ook een voiceopnemer op je foon zet die aan.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 03:54

Als je een contract heb getekend, wat is het probleem dan? Als die van beide kanten getekend is dan heb jij gewoon recht op die borg. En anders gewoon je geld ergens ander uit mee nemen..
Heb een keer iets soortgelijks gehad. Paard beleerd nooit t geld gekregen. Heb t tuig mee genomen nooit meer iets van gehoord :')

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 09:51

Wat vreselijk zeg..ik zou ook zeggen geen minuut langer op die stal..het is een hoop geld maar ik zou het niet waard vinden vooral niet met een zusje van 10 alleen op die stal met zo gek van een vent

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 10:02

tiny_tiger schreef:
de belastingdient meschien is het zwart geld dan moet hij toch belasting betalen en krijg hij ook nog een boeten

Was ook mijn gedachte.

camillaaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 12:48

Haai allemaal,

Ik ga zo mijn shetje ophalen en nog 1 keer normaal mijn geld vragen.
Geeft Hij dit niet dan ga ik zeggen Okee wat u wil maar dan. Staat er morgeb Politie voor de deur Plus dat er melding gemaakt is bij de belastingdienst.
Als Hij het dan nog niet Geeft ga ik weg met opgeheven hoofd. En Maak ik er morgen nog een zaak van. Ik kan namelijk vandaag niet naar de Politie die is dicht...

Er is helaas niks wat ik kan meenemen. Ieder heeft een eigen kast ik kan daar nog geen eens bij en.dat zijn.niet zijn spullen..

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 13:06

Politie gaat hierbij niks voor je betekenen. Het is een civielrechtelijke zaak dus de politie komt daarvoor niet. Je kan beter een advocaat in acht nemen, maar het blijft lastig omdat je geen kopie van het contract hebt..

Sterkte ermee!

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 13:07

Jeetje wat een drama ts. Ik hoop dat je de borg terug krijgt. Wat een nare man zeg.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 13:16

Als hij jou, je zusje en je moeder uitscheld... bedreigt hij jullie dan ook? Want daar zou de politie wel iets mee moeten doen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 13:31

Raad je aan o eerst de pony daar weg te halen, voordat je weer om geld gaat vragen...

Verder zal het lastig worden met bewijzen.
Je hebt een maand opzegtermijn en je haalt de pony eerder weg (logisch dat wel)
Ruzie maakt niet automatisch een einde aan een contract.
Boer zal wsl zeggen dat jullie boos waren en er zo ruzie is ontstaan... Lastig om aan te vechten dus...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 13:33

Daphne__ schreef:
Maar ja ik vind het ook onzin. Ik betaal om mijn pony ergens te stallen en dan is de staleigenaar opeens eigenaar als die besluit mijn pony te willen houden >;)

"Houder" heeft vaak meer rechten bij de politie :j
Moet eerst bewezen zijn dat jij eigenaar bent.

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 14:09

Hopelijk krijg je de pony gewoon mee, zonder al te veel drama enzo!
ben benieuwd straks hoe het is gegaan...

xxMarinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 14:34

Wat een rotsituatie zeg..

Hoe oneerlijk ook, ben ik bang dat je niet zoveel opties hebt. Ik denk dat de politie hier niet zoveel (of helemaal niets) aan kan doen. Je zou het eventueel via de rechtsbijstand (juridisch loket?) kunnen proberen, maar of het alle moeite en kosten waard is? Ik weet het niet.. In het contract staat weliswaar dat jullie je borg terug dienen te krijgen, maar ook dat jullie een maand opzegtermijn hebben. Omdat jullie de pony per direct weghalen (wat overigens volkomen begrijpelijk is), houden jullie je ook niet aan het contract. M.a.w. jullie moeten dus nog betalen voor de maand november en dat wordt nu verrekend met de borg.

Ik zou in elk geval eerst de pony daar weghalen, voordat je opnieuw om het geld vraagt en meldt dat je de politie en belastingdienst inschakelt. Stel je voor dat hij moeilijk gaat doen en de pony niet meegeeft. Het belangrijkste is dat jullie de pony gewoon kunnen verhuizen en dat het voor jou en je zusje weer leuk wordt om naar stal te gaan. Heel veel succes vandaag!

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 15:18

Ja als je dit via de nette weg op wil lossen, aangifte, rechtszaak, dan duurt dat erg lang, en is er grote kans dat je alsnog naar je geld kunt fluiten. Ik ben grote voorstander van kwaad met kwaad bestrijden... Gewoon een paar grote jongens ( pappa's, vriendjes) meenemen en dan even iets minder vriendelijk ervoor zorgen dat je je geld terug krijgt.

Je kunt dan in ieder geval rustig je spullen pakken en je paardje in laden.

Wat een debiel zeg, die boer.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 15:22

Hoewel iedereen zegt dat de politie niets doet zou ik ze dat eerst zelf maar eens vragen. Als je aangeeft dat je je niet veilig voelt als je je pony wilt halen zijn ze wellicht bereid om mee te gaan.

Mbt het geschil over het geld, daar zullen ze zich niet in mengen, dat is een private aangelegenheid.
Wat wel verstandig is, is om te inventariseren hoeveel gedupeerden er reeds zijn, dus hoeveel mensen op dezelfde manier zijn behandeld als jij. Oproepje op Bokt plaatsen iom modjes? Of op Marktplaats? Samen staan jullie namelijk sterker.

camillaaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 22:27

halloo iedereen,

heb mijn shetje opgehaald! en die staat nu op een heerlijke plek en ik kan weer met een gerust hart naar huis als ik klaar ben bij haar.

om even terug te komen op xxmarinaxx : ik heb die boer het geld willen geven van deze maand.. zodat ik tot 1 dec zou blijven en dan borg zou terug krijgen. hij heeft mijn geld niet aangenomen en zij dat wij eerst onze excuses moesten aanbieden, maar voor wat in godsnaam! als je dat ana hem vraagt krijg je gebrom wat niemand verstaat..

vervolgens zijn wij letterlijk weggestuurd want hij dreigde ermee dat hij de pony op straat zou zetten.

hij houd zich zelf dus ook niet aan het contract ik kon onmogelijk die maand nog blijven want hij nam mijn geld niet aan en ik moest weg anders ging de pony op straat... en ik krijg me borg dus ook niet...