stal mesten bij verhuizing binnen stalling.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Re: stal mesten bij verhuizing binnen stalling.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 07:12

Die stal is allang al leeg hoor dames! maar ik wilde gewoon wat meningen of ik nou zo krom denk.
Aan een amen Olga kan ik geen mening koppelen.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 08:30

wat maak jij je druk om een klusje van nog geen 10 muniten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 09:20

friesiszwart schreef:

Nou dat weet ik niet. Als het een stal is die je eens per week mest en verder strooit... dan ben je wel langer bezig.
En als je dan ook nog rugklachten hebt dan is zo'n stal helemaal niet prettig en niet binnen 10 minuten gemest.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 09:24

In dit geval is het niet zo heel netjes, omdat je de stal waar je in kwam ook al schoon moest maken.
Maar aan de andere kant... Wat maakt het uit? Ikzelf zou het echt geen probleem vinden, ik vind het zelfs leuk om te doen. En ook ik heb rugklachten.
Sterker nog. Ik heb vroeger op een stal gestaan waar er gemest werd en toch deed ik het altijd zelf. Heerlijk om met de verzorging van de paarden bezig te zijn :)

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 09:29

TS, ook ik ben het met je eens. De staleigenaar had wel iets duidelijker mogen zijn en bovendien was jouw nieuwe stal ook niet schoon. Wel slim om het toch maar wel te doen, dan ben je het snelste van het gezeur.gemopper af. Misschien volgende keer even navragen in hoeverre de stal leeg moet zijn?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 09:31

Gewoon een misverstandje tussen jou en je stalhouder, hij ging er vanuit dat je het wel zou doen, jij dat het wel gedaan zou worden.
Kan gebeuren toch?

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 09:35

is de vorige gebruiker van je nieuwe box ook zo aangesproken? aangezien die stal ook niet gedaan was?

snap niet dat de stalmedewerker de box heeft overgeslagen en jij de 'oliebol' over je heen krijgt!

beterschap met je rug :(:)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 09:59

De vorige gebruiker van mijn nieuwe box is uiteraard niet zo aangesproken want de box heb ik gemest dus die was netjes dat de beheerder deze de box zag.

friesiszwart schreef:

Maak me er niet druk om maar het is meer het principe!

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 10:10

Wat een ****. Ts betaalt er toch voor dat er gemest wordt. Bij ons hoef je in dat geval ook niet zelf te mesten. Onze staleigenaren hebben t alleen wat slimmer aangepakt. Op woensdag wordt er gemest en op woensdag zetten ze paarden die intern verhuizen zelf over (uiteraard weet de eigenaar van t paard dit van te voren). Van 2 dagen wachten op een interne verhuizing is nog nooit iemand slechter geworden dus vind dat een mooie oplossing.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 10:23

Als er altijd elke dag gemest wordt door de stalhouders had ik stal niet gemest, als het een stal is met potstal regime, dus dagelijks opstrooien en 1 keer in de week helemaal leegtrekken dan was ik gaan mesten.

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 10:28

ik heb ook altijd mijn stal helemaal uitgemest en uitgeveegd etc als ik wegging, ook al werd gemest...al was het maar uit het idee dat de stal ff lekker kon opdrogen voordat de nieuwe bewoner kwam...

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 10:31

Ook al heb je in principe gelijk, sommige dingen zijn de moeite niet om je druk over te maken.
De staleigenaar had best van te voren kunnen aangeven dat hij had gewild dat je de oude box schoon achter zou laten. Maar het lijkt me belangrijker om de relatie met je pensionhouder goed te houden dan hierover te vallen.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 10:35

Ik had de box zelf al leeg gehaald. Je mag verhuizen van stal, dat is inderdaad heel coulant. Dan had ik ook de box even leeg gehaald.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:24

Ik moet zeggen dat ik met 1 stal leegtrekken en volledig opvegen toch wel een dik halfuur bezig ben, vaak langer. Maar goed, ik heb dan ook altijd superdikke bedden in de stallen liggen, die haal je er niet met 3 schepjes uit.

Als het een volpensionstal is waar het uitmesten gewoon bij de prijs berekend is, dan moet TS zelfs geen mestvork aanraken. Dat het leuk zou zijn dat ze dat in dit geval wel had gedaan, maakt het nog geen verplichting waarover aangesproken moet worden. Dat de stalhouder zijn eigen regels verzint as he goes along, is frustrerend. TS voelt zich nu slecht over iets waar makkelijk afspraken over gemaakt hadden kunnen worden.
Ik vraag me ook af waarom men hier altijd zo coulant doet tegenover staleigenaren 'het is toch zijn stal, dus hij bepaalt'. He mensen, zo werkt het wel niet he. Je hebt als huurder en verhuurder wel een contract opgesteld (in het beste geval schriftelijk en gehandtekend), daar mogen beide partijen niet zomaar ineens regels aan bijvoegen of weglaten.
Misschien dat er daarom zoveel stalperikelen zijn en de goede pensionhouders schaars. Omdat we pensionhouders als koningen behandelen en er absoluut niet tegenin moeten gaan.
3 V's zijn belangrijk (zowel bij huurder als verhuurder): vriendelijkheid, vertrouwen, verdraagzaamheid.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:34

Moeilijk doen over een stal uitmesten, ik snap het niet? Bij ons op stal wordt ook dagelijks uitgemest, maar we houden verder met zijn allen de stal extra schoon, door er 's avonds nog eens de mest uit te halen. Je gaat er niet dood aan om even die stal uit te mesten? Vnd het eigenlijk niet meer dan logisch?

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:40

ponyparadijs schreef:
Zo zeg praat me er niet over. Loop al sinds 13 september in de ziektewet.
En dit doet me geen goed.
Ga zo maar mijn bed opzoeken dan zakt de pijn wel weer weg.

ff 1 tip compleet off topic, bovenstaande is wellicht niet zo slim om op het net te vermelden. Zeker niet in combinatie met een stal mesten.

Verder is bij ons op stal ook een paard verhuist, maar die heeft de bodembedekking mee genomen. Staan wel op vlas, mar wellicht scheelt dat.

Toen ik zelf op stal kwam staan, was de box leeg. Deze heb ik uit geschrobt, en laten drogen en daarna vlas erin gedaan.
Als ik vertrek, zal ik zeker zelf aan de pensionhouder vragen hoe zij het achtergelaten wil hebben.

IS dat leeg, so be it, dan maar ff scheppen, zegt ze: mestvrij ook goed, doen we dat ook gewoon.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:54

danamuts schreef:
ponyparadijs schreef:
Zo zeg praat me er niet over. Loop al sinds 13 september in de ziektewet.
En dit doet me geen goed.
Ga zo maar mijn bed opzoeken dan zakt de pijn wel weer weg.
ff 1 tip compleet off topic, bovenstaande is wellicht niet zo slim om op het net te vermelden. Zeker niet in combinatie met een stal mesten.

Hier wil ik even op reageren.
Ik zie nergens staan waarom TS in de ziektewet loopt, dus je kunt geen oordeel vellen over dat ze het niet hier neer mag zetten. Misschien loopt ze niet in de ziektewet ivm haar rug, maar vanwege iets heel anders dat niets met wel of niet kunnen/mogen mesten te maken heeft.

TS, ik blijf bij mijn mening dat jij dit niet had hoeven doen. Sterkte met je rug en ik hoop dat je nu wel met plezier staat!

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 12:03

Agossie schreef:
danamuts schreef:

Hier wil ik even op reageren.
Ik zie nergens staan waarom TS in de ziektewet loopt, dus je kunt geen oordeel vellen over dat ze het niet hier neer mag zetten. Misschien loopt ze niet in de ziektewet ivm haar rug, maar vanwege iets heel anders dat niets met wel of niet kunnen/mogen mesten te maken heeft.

TS, ik blijf bij mijn mening dat jij dit niet had hoeven doen. Sterkte met je rug en ik hoop dat je nu wel met plezier staat!

klopt, maar dat had ik al gezien in TS haar berichten, dus vandaar toch mijn reactie. Niet om TS af te branden, maar meer om haar te waarschuwen. Je weet nooit wie je herkent op een forum , en daar dan z'n eigen verhaal over verzint..

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 15:14

Gini schreef:
Ik moet zeggen dat ik met 1 stal leegtrekken en volledig opvegen toch wel een dik halfuur bezig ben, vaak langer. Maar goed, ik heb dan ook altijd superdikke bedden in de stallen liggen, die haal je er niet met 3 schepjes uit.

Als het een volpensionstal is waar het uitmesten gewoon bij de prijs berekend is, dan moet TS zelfs geen mestvork aanraken. Dat het leuk zou zijn dat ze dat in dit geval wel had gedaan, maakt het nog geen verplichting waarover aangesproken moet worden. Dat de stalhouder zijn eigen regels verzint as he goes along, is frustrerend. TS voelt zich nu slecht over iets waar makkelijk afspraken over gemaakt hadden kunnen worden.
Ik vraag me ook af waarom men hier altijd zo coulant doet tegenover staleigenaren 'het is toch zijn stal, dus hij bepaalt'. He mensen, zo werkt het wel niet he. Je hebt als huurder en verhuurder wel een contract opgesteld (in het beste geval schriftelijk en gehandtekend), daar mogen beide partijen niet zomaar ineens regels aan bijvoegen of weglaten.
Misschien dat er daarom zoveel stalperikelen zijn en de goede pensionhouders schaars. Omdat we pensionhouders als koningen behandelen en er absoluut niet tegenin moeten gaan.
3 V's zijn belangrijk (zowel bij huurder als verhuurder): vriendelijkheid, vertrouwen, verdraagzaamheid.

Dat bedoel ik nou.
ben blij dat ik niet de enige ben die op deze manier denkt!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 15:26

ponyparadijs schreef:
Gini schreef:

Als het een volpensionstal is waar het uitmesten gewoon bij de prijs berekend is, dan moet TS zelfs geen mestvork aanraken.

Dat bedoel ik nou.
ben blij dat ik niet de enige ben die op deze manier denkt!

Je moet trots zijn op zo'n instelling. Gátver wat klinkt dat bekakt zeg. Halen jullie dan nooit even de drollen uit de box als je bij je paardje bent? Trekken jullie nog even de stal recht, indien 'nodig'? Je mag toch ook wel een béétje zorg voor je paard dragen ipv alleen maar rijden? Vegen jullie wel aan na het rijden of hoeven uitkrabben?

Mijn bijrijdpaard staat ook op volpension. Naast de dagen dat ik zelf op stal (alle) stallen uitmest, ga ik als ik 's avonds bij mijn paardje ben nog ff een rondje door stal om de drollen die ze gelegd heeft er even uit te scheppen. Als we met zijn zijn 2en of 3en zijn doen we vaak ook nog alle stallen even een rondje. Zo'n grote moeite is dat niet, het moet wel gezellig blijven.

Rare instelling..

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 15:30

Misverstandje.
Ik zou zelf ook denken dat de staleigenaar het voor je zou doen gezien mesten bij de prijs zit inbegrepen.

Hier word de stal uitgemest voor mijn paard en ponies maar ik maak de stal wel elke week zelf schoon.
Dus de tralies even ontstoffen, spinnenwebben weg halen, drinkbakken schoon maken en voor ik weg ga haal ik de mest er nog even uit.
Vind het een fijn idee als mijn paard en ponies in een frisse stal staan.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:49

Leffroi schreef:
Je moet trots zijn op zo'n instelling. Gátver wat klinkt dat bekakt zeg. Halen jullie dan nooit even de drollen uit de box als je bij je paardje bent? Trekken jullie nog even de stal recht, indien 'nodig'? Je mag toch ook wel een béétje zorg voor je paard dragen ipv alleen maar rijden? Vegen jullie wel aan na het rijden of hoeven uitkrabben?

Haha, bekakt, ikke. Mijn paarden staan momenteel op een modderlandje achter mijn huis. Sta iedere dag vier keer op die wei te ploegen in weer en wind.
Hou beledigingen en vooroordelen dus maar voor je, dank je wel.

Bij volpension geef je juist de zorg uit handen TEGEN betaling. Geen pensioneigenaar die van mij maandelijks 300 euro krijgt en mij dan als een klein kind op de plaats zet omdat ik niet gemest heb. Wat is er met normaal praten en normaal afspraken maken gebeurt? Maar goed, daarom heb ik de paarden ook aan huis, heb ik al dat gemiep niet.
Hoeveel baasjes wiens paarden in volpension staan nemen de mestvork zelf in handen? Ik denk dat het bitter weinig zijn. Maarja, op Bokt.nl moet je heiliger zijn dan de paus, want stel je voor dat je de drollen van je eigen paard niet uit de stal haalt. Dan ben je zo een rijkeluiskindje dat niet weet wat zwoegen en werken is. Goh, in de 19de eeuw was dat misschien zo.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 20:19

Gini schreef:
Leffroi schreef:

Haha, bekakt, ikke. Mijn paarden staan momenteel op een modderlandje achter mijn huis. Sta iedere dag vier keer op die wei te ploegen in weer en wind.
Hou beledigingen en vooroordelen dus maar voor je, dank je wel.

Bij volpension geef je juist de zorg uit handen TEGEN betaling. Geen pensioneigenaar die van mij maandelijks 300 euro krijgt en mij dan als een klein kind op de plaats zet omdat ik niet gemest heb. Wat is er met normaal praten en normaal afspraken maken gebeurt? Maar goed, daarom heb ik de paarden ook aan huis, heb ik al dat gemiep niet.
Hoeveel baasjes wiens paarden in volpension staan nemen de mestvork zelf in handen? Ik denk dat het bitter weinig zijn. Maarja, op Bokt.nl moet je heiliger zijn dan de paus, want stel je voor dat je de drollen van je eigen paard niet uit de stal haalt. Dan ben je zo een rijkeluiskindje dat niet weet wat zwoegen en werken is. Goh, in de 19de eeuw was dat misschien zo.

Ach Gini het zegt meer over de gene die de opmerking maakt dan over jou of mij
Als ze mij bekakt noemen op grond van een bericht hier op bokt kennen ze mij bar slecht hahahaha.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:37

Gini schreef:
Als het een volpensionstal is waar het uitmesten gewoon bij de prijs berekend is, dan moet TS zelfs geen mestvork aanraken.

Dat vind ik ook!

Leffroi schreef:

Als je ervoor betaald mag je toch ook verwachten dat ze het voor je doen?! Daar hoef je echt niet bekakt voor te zijn naar mijn idee :')

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 20:39

Ik heb tot anderhalve maand geleden altijd gewoon mijn eigen stal gemest.
Em ik ben absoluut niet te beroerd om ook maar iets te doen.
Zorg zelf dat mijn hooinetten gevuld worden. Veeg netjes aan. Ruim poep en troep op.
Maar dit vindt ik gewoon vreemd!