Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
friesiszwart schreef:wat maak jij je druk om een klusje van nog geen 10 muniten.
ponyparadijs schreef:Zo zeg praat me er niet over. Loop al sinds 13 september in de ziektewet.
En dit doet me geen goed.
Ga zo maar mijn bed opzoeken dan zakt de pijn wel weer weg.
danamuts schreef:ponyparadijs schreef:ff 1 tip compleet off topic, bovenstaande is wellicht niet zo slim om op het net te vermelden. Zeker niet in combinatie met een stal mesten.Zo zeg praat me er niet over. Loop al sinds 13 september in de ziektewet.
En dit doet me geen goed.
Ga zo maar mijn bed opzoeken dan zakt de pijn wel weer weg.
Agossie schreef:danamuts schreef:ff 1 tip compleet off topic, bovenstaande is wellicht niet zo slim om op het net te vermelden. Zeker niet in combinatie met een stal mesten.
Hier wil ik even op reageren.
Ik zie nergens staan waarom TS in de ziektewet loopt, dus je kunt geen oordeel vellen over dat ze het niet hier neer mag zetten. Misschien loopt ze niet in de ziektewet ivm haar rug, maar vanwege iets heel anders dat niets met wel of niet kunnen/mogen mesten te maken heeft.
TS, ik blijf bij mijn mening dat jij dit niet had hoeven doen. Sterkte met je rug en ik hoop dat je nu wel met plezier staat!
Gini schreef:Ik moet zeggen dat ik met 1 stal leegtrekken en volledig opvegen toch wel een dik halfuur bezig ben, vaak langer. Maar goed, ik heb dan ook altijd superdikke bedden in de stallen liggen, die haal je er niet met 3 schepjes uit.
Als het een volpensionstal is waar het uitmesten gewoon bij de prijs berekend is, dan moet TS zelfs geen mestvork aanraken. Dat het leuk zou zijn dat ze dat in dit geval wel had gedaan, maakt het nog geen verplichting waarover aangesproken moet worden. Dat de stalhouder zijn eigen regels verzint as he goes along, is frustrerend. TS voelt zich nu slecht over iets waar makkelijk afspraken over gemaakt hadden kunnen worden.
Ik vraag me ook af waarom men hier altijd zo coulant doet tegenover staleigenaren 'het is toch zijn stal, dus hij bepaalt'. He mensen, zo werkt het wel niet he. Je hebt als huurder en verhuurder wel een contract opgesteld (in het beste geval schriftelijk en gehandtekend), daar mogen beide partijen niet zomaar ineens regels aan bijvoegen of weglaten.
Misschien dat er daarom zoveel stalperikelen zijn en de goede pensionhouders schaars. Omdat we pensionhouders als koningen behandelen en er absoluut niet tegenin moeten gaan.
3 V's zijn belangrijk (zowel bij huurder als verhuurder): vriendelijkheid, vertrouwen, verdraagzaamheid.
ponyparadijs schreef:Gini schreef:
Als het een volpensionstal is waar het uitmesten gewoon bij de prijs berekend is, dan moet TS zelfs geen mestvork aanraken.
Dat bedoel ik nou.
ben blij dat ik niet de enige ben die op deze manier denkt!
Leffroi schreef:Je moet trots zijn op zo'n instelling. Gátver wat klinkt dat bekakt zeg. Halen jullie dan nooit even de drollen uit de box als je bij je paardje bent? Trekken jullie nog even de stal recht, indien 'nodig'? Je mag toch ook wel een béétje zorg voor je paard dragen ipv alleen maar rijden? Vegen jullie wel aan na het rijden of hoeven uitkrabben?
Gini schreef:Leffroi schreef:Je moet trots zijn op zo'n instelling. Gátver wat klinkt dat bekakt zeg. Halen jullie dan nooit even de drollen uit de box als je bij je paardje bent? Trekken jullie nog even de stal recht, indien 'nodig'? Je mag toch ook wel een béétje zorg voor je paard dragen ipv alleen maar rijden? Vegen jullie wel aan na het rijden of hoeven uitkrabben?
Haha, bekakt, ikke. Mijn paarden staan momenteel op een modderlandje achter mijn huis. Sta iedere dag vier keer op die wei te ploegen in weer en wind.
Hou beledigingen en vooroordelen dus maar voor je, dank je wel.
Bij volpension geef je juist de zorg uit handen TEGEN betaling. Geen pensioneigenaar die van mij maandelijks 300 euro krijgt en mij dan als een klein kind op de plaats zet omdat ik niet gemest heb. Wat is er met normaal praten en normaal afspraken maken gebeurt? Maar goed, daarom heb ik de paarden ook aan huis, heb ik al dat gemiep niet.
Hoeveel baasjes wiens paarden in volpension staan nemen de mestvork zelf in handen? Ik denk dat het bitter weinig zijn. Maarja, op Bokt.nl moet je heiliger zijn dan de paus, want stel je voor dat je de drollen van je eigen paard niet uit de stal haalt. Dan ben je zo een rijkeluiskindje dat niet weet wat zwoegen en werken is. Goh, in de 19de eeuw was dat misschien zo.
Gini schreef:Als het een volpensionstal is waar het uitmesten gewoon bij de prijs berekend is, dan moet TS zelfs geen mestvork aanraken.
Leffroi schreef:Je moet trots zijn op zo'n instelling. Gátver wat klinkt dat bekakt zeg. Halen jullie dan nooit even de drollen uit de box als je bij je paardje bent? Trekken jullie nog even de stal recht, indien 'nodig'? Je mag toch ook wel een béétje zorg voor je paard dragen ipv alleen maar rijden? Vegen jullie wel aan na het rijden of hoeven uitkrabben?