Verzekering, wat betalen ze nou wel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:55

liedjuh2 schreef:
Juist niet in 1x per jaar betalen. Als je per maand betaald en je paard blijkt bijvoorbeeld in Februari blijvend ongeschikt en je koopt hem terug van je verzekering. Dan stopt het betalen ook. Als je net in Januari voor een heel jaar betaald hebt, dan is dat dus weggegooid geld. Iemand in mijn omgeving had dat ook. Die heeft en haar paard terug moeten kopen en is dus eigenlijk een heel jaar aan premie kwijt.

Bij overname door ongeschiktheid moet de jaarpremie gewoon voldaan worden en deze wordt ingehouden op het uit te keren bedrag, dus dat gaat niet op.

EstherMe

Re: Verzekering, wat betalen ze nou wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:43

Was het bij bierum niet zo dat zij maar 2 keuzes geven bij afkeuren?afmaken of rusthuis.. Ik heb daar liever zelf zeggenschap in :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:44

EstherMe schreef:
Was het bij bierum niet zo dat zij maar 2 keuzes geven bij afkeuren?afmaken of rusthuis.. Ik heb daar liever zelf zeggenschap in :-)

Nee hoor je kan hem ook terugkopen.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 23:09

Bij blijvende ongeschiktheid en je koopt je paard terug van de verzekering, dan stopt je premie gewoon en hoef je niet de rest van het jaar verder te betalen hoor, als je per maand betaald.....

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:11

liedjuh2 schreef:
Bij blijvende ongeschiktheid en je koopt je paard terug van de verzekering, dan stopt je premie gewoon en hoef je niet de rest van het jaar verder te betalen hoor, als je per maand betaald.....

:n , niet bij HippoZorg/EquineRisk in ieder geval. Ik heb twee maanden terug nog een paard over laten nemen ivm ongeschiktheid en terug gekocht en de jaarpremie wordt gewoon ingehouden op het uit te keren bedrag en dat was bij de andere twee die we hebben staan idem dito. Staat ook in de voorwaarden.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:15

effe vraagje. onze haf hebben we nu 1 jaar in ons bezig
hij is net 4 kan ik deze nog verzekeren.
en zo ja moet hij gekeurd ect worden he.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 10:49

Je kan tot 12 jaar verzekeren bij de meeste verzekeringen, dus ja dat kan. Bij de meeste verzekeringen vragen ze wel om een keuringrapport van maximaal 3 weken oud. Keuren is in onze regio helaas niet goedkoop..

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 19:13

Ladyson schreef:
Je kan tot 12 jaar verzekeren bij de meeste verzekeringen, dus ja dat kan. Bij de meeste verzekeringen vragen ze wel om een keuringrapport van maximaal 3 weken oud. Keuren is in onze regio helaas niet goedkoop..

HippoZorg/EquineRisk tot en met 15 jaar en keuren tot 4500 euro is niet nodig, inspecteur komt langs.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:21

Bij mij vroeg Hippo zorg toch echt een keuringsrapport.. Anders zijn beengebreken niet meeverzekerd las ik toen.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:23

Klinisch keuren is (vaak) wel nodig, rontgenologisch vaak vanaf een bepaald bedrag.
Daarnaast komt er vaak wel een inspecteur langs.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:56

EstherMe schreef:
Bij mij vroeg Hippo zorg toch echt een keuringsrapport.. Anders zijn beengebreken niet meeverzekerd las ik toen.

Het staat in flinke letters op de homepage van hun website. Ze zijn daar een jaar of wat terug mee begonnen als actie en hebben het zo gehouden.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:21

Ok netjes :-) ik zat nog bij de oude lichting..