op sluitingsdag manege, is manege verboden toegang......

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:59

ik zou vrijwillig men biezen pakken als ik niet dagelijk bij mijn paard mag komen! krankzinnig!

idsie

Re: op sluitingsdag manege, is manege verboden toegang......

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:00

andere stal zoeken per direct. jij hebt namelijk alle recht om je eigen paard te zien. het is en blijft alleen wel hun terrein!

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:01

troi schreef:
merkwaardig! Enige waardoor het voor mij acceptabel zou zijn is dat zij de zorg op die dag op zich nemen: dus de emmers legen in jouw geval, katten eten geven, medicatie geven en paard naar buiten laten en weer binnen halen. Anders zou ik het nooit accepteren.

Nou, zelfs dit zou voor mij nog niet bijna acceptabel zijn. Je wilt toch zelf met eigen ogen zien of iets er vandaag beter of slechter uitziet dan gisteren. Je betaald kei veel geld, en mag niet eens bij je paard. Stel je voor dat je zondagochtend naar stal gaat, en pas dinsdag avond weer zou kunnen, dan ben je dus gewoon 2,5 dag niet bij je paard geweest! Dat slaat helemaal nergens op. Ik zou per direct op zoek gaan naar een andere stal.

Ik moet eerlijk bekennen, ik verbaas me er altijd over dat mensen veel geld betalen en dan akkoord gaan met het feit dat ze op een bepaalde dag gewoon niet mogen komen.
Dat in het weekend een stal bijv. om 8 uur savonds dicht gaat, oke, daar zou ik nog mee kunnen leven. Maar weigeren dat betalende klanten niet komen? ik vind het te gek voor woorden.
(mijn mening ;) ik begrijp dat er mensen niet beter weten en er geen problemen mee hebben)

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:01

troi schreef:
merkwaardig! Enige waardoor het voor mij acceptabel zou zijn is dat zij de zorg op die dag op zich nemen: dus de emmers legen in jouw geval, katten eten geven, medicatie geven en paard naar buiten laten en weer binnen halen. Anders zou ik het nooit accepteren.

Precies. Zo denk ik er ook over!

Staan de paarden anders de hele dag op stal zonder uitgemest te worden??

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:03

Ik zou een goed gesprek aangaan en mocht dat niet helpen verhuizen naar een andere stal.

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 16:04

Sky_As schreef:
troi schreef:

Nou, zelfs dit zou voor mij nog niet bijna acceptabel zijn. Je wilt toch zelf met eigen ogen zien of iets er vandaag beter of slechter uitziet dan gisteren. Je betaald kei veel geld, en mag niet eens bij je paard. Stel je voor dat je zondagochtend naar stal gaat, en pas dinsdag avond weer zou kunnen, dan ben je dus gewoon 2,5 dag niet bij je paard geweest! Dat slaat helemaal nergens op. Ik zou per direct op zoek gaan naar een andere stal.

Ik moet eerlijk bekennen, ik verbaas me er altijd over dat mensen veel geld betalen en dan akkoord gaan met het feit dat ze op een bepaalde dag gewoon niet mogen komen.
Dat in het weekend een stal bijv. om 8 uur savonds dicht gaat, oke, daar zou ik nog mee kunnen leven. Maar weigeren dat betalende klanten niet komen? ik vind het te gek voor woorden.
(mijn mening ;) ik begrijp dat er mensen niet beter weten en er geen problemen mee hebben)

Heb nooit, maar dan ook nooit in 37 jaar problemen gehad met de vorige uitbaters....en nu ineens worden er absurde wetten gesteld....

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 16:05

AnnemiekvM schreef:
Ik zou een goed gesprek aangaan en mocht dat niet helpen verhuizen naar een andere stal.

Ik GA verhuizen....

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:06

dandir schreef:
Ik GA verhuizen....

Verstandig!

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:06

Ik vind het een hele rare regel... Heb ook bij een manege en een pensionstal gestaan, maar daar kon je op elke dag terecht. Stel dat je in een winkel werkt en juist op maandag je vrije dag hebt, dan wil je toch lekker naar je paard kunnen? En zeker medische verzorging, maar ook buiten dat vind ik niet kunnen.
(en zeker niet voor 300 euro in de maand)

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:07

dandir schreef:
Dora88 schreef:
Ik snap niet dat je daar nog staat als het dak zo lekt. Een regel dat je op een bepaalde dag niet mag rijden kan nog best, maar vind dat daar voor normale verzorging of het geven van medicijnen uitzondering voor gemaakt moet worden.

edit: zinsopbouw |o

wat bedoel je met "edit; zinsopbouw" ?

Dat ze een fout maakte in haar zinsopbouw....
Mooi dat je gaat verhuizen,ik vindt het belachelijk dat je niet een smedische verzorging mag doen.

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:08

Rare regels inderdaad. Dat je een dag niet naar je paard kan. En als je concours hebt o.i.d.?

Als je een manege begint weet je gewoon dat je 7 dagen in de week 24 uur alert moet zijn er met een pensionstal erbij dus ook dagelijks mensen bij je huis hebt lopen.

En helemaal als er een wat mankeert maar sowieso, als jij elke dag je paard/pony wilt rijden .. lijkt me helemaal raar als ze op zondag dicht zijn..? Dan gaan de meeste mensen sowieso heen..

Ik zou andere stal zoeken

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:08

dandir schreef:
AnnemiekvM schreef:

Ik GA verhuizen....

Goede keuze denk ik.
Ik vind het belachelijk geld te betalen voor een maand terwijl je 1 dag in de week zelf niet mag komen.
Als eigenaar van een paard heb je ten allen tijden het recht bij jouw paard te gaan vind ik :j

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 16:09

pinto_1 schreef:
Ik vind het een hele rare regel... Heb ook bij een manege en een pensionstal gestaan, maar daar kon je op elke dag terecht. Stel dat je in een winkel werkt en juist op maandag je vrije dag hebt, dan wil je toch lekker naar je paard kunnen? En zeker medische verzorging, maar ook buiten dat vind ik niet kunnen.
(en zeker niet voor 300 euro in de maand)

Dit is nu niet in mijn geval, maar we hebben enkele pensionklanten die dus inderdaad op ma hun vrije dag hebben.....stel je maar voor !

moonshine88 schreef:
Rare regels inderdaad. Dat je een dag niet naar je paard kan. En als je concours hebt o.i.d.?

Als je een manege begint weet je gewoon dat je 7 dagen in de week 24 uur alert moet zijn er met een pensionstal erbij dus ook dagelijks mensen bij je huis hebt lopen.

En helemaal als er een wat mankeert maar sowieso, als jij elke dag je paard/pony wilt rijden .. lijkt me helemaal raar als ze op zondag dicht zijn..? Dan gaan de meeste mensen sowieso heen..

Ik zou andere stal zoeken

Sluitingsdag is MAANdag.... :)
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 09-10-12 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:10

dandir schreef:
AnnemiekvM schreef:

Ik GA verhuizen....

Denk dat ik dit ook had gedaan.
Jammer, dat het zo moet gaan na 40 jaar ergens gestaan te hebben.
Ik zelf zou ook niet op een stal willen staan waar ik een dag in de week niet bij mijn paard mag komen.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:11

Ik zou per direct (het liefst op maandag :P ) mijn spullen en paarden pakken en wegwezen daar.
Dit is toch niet normaal

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:11

Mijn manege is ook op maandag gesloten. Voor iedereen die geen paarden heeft, eigenare zijn gewoon welkom.
Nou begrijp ik dat ze niet willen dat je uitgebreid een uur in de kantine wijntjes gaat drinken met de bups, maar zelfs daar wordt niks van gezegd.
Je hebt het recht om je paard dagelijks te verzorgen!
Wie zegt dat hun het doen, of dat hun het op de manier doen zoals JIJ dat wilt?
als het niet uit te praten valt, zou ik mijn bieze pakken :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:12

Wat als je paard de dag ervoor koliek krijgt of iets anders spoedeisend.

Inderdaad slim om een andere plek te zoeken waar ze wel redelijke eisen stellen.
Jammer dat het zo moet gaan na zoveel jaar tijd.

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 16:12

quote]
Denk dat ik dit ook had gedaan.
Jammer, dat het zo moet gaan na 40 jaar ergens gestaan te hebben.
Ik zelf zou ook niet op een stal willen staan waar ik een dag in de week niet bij mijn paard mag komen.[/quote]

Vind het gewoon vreselijk ; heb NOOIT elders gestaan en beschouw die plaats als mijn tweede thuis.....echt erg vind ik het... |(

Furbie11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:13

Verstandig dat je gaat verhuizen en ik zal proberen de kat ook mee te nemen.

LadyMadonna

op het moment dat een stalhouder tegen mij zegt: En anders pak je je boeltje maar (maw: er valt niet over te praten niks), dan pak ik mn boeltje :j

Ik snap je dilemma wel, maar kom, de eisen die gesteld worden zijn belachelijk.

Loetie84

Idd lekker weg gaan daar... Ik hoop dat je snel een ander plekje vindt waar je het weer naar je zin krijgt.

Anoniem

dandir schreef:
Vind het gewoon vreselijk ; heb NOOIT elders gestaan en beschouw die plaats als mijn tweede thuis.....echt erg vind ik het... |(
Misschien een hele domme vraag, maar wat doen ze als je toch langs komt? Of zit het hek ook echt op slot.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:15

Dat je een sluitingsdag hebt prima, daar kan ik nog inkomen maar compenseer dat door dit op bijvoorbeeld zondag te doen en dan maar van 12.00 tot 16.00 uur open te gaan. :) Dat gebeurt hier ook in het zuiden.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:16

Ik heb ooit bij een oude man achter het huis gestaan en degene die zijn stallen beheerde was streng gelovog en kwam nooit op zondag, dat mochten anderen dus ook niet.
Ik ben toen het gesprek met de oude man aangegaan en die vond het geweldig dat ik lekker wel kwam, of ik dan ook ff z'n kippies water gaf :)

Ik kom zelf niet dagelijks bij mijn paard maar hij krijgt wel zijn dagelijkse verzorging, komt binnen en buiten dus dat is geen punt. We hebben geen regels wanneer we wel en niet mogen komen alleen als je absurt laat komt bel ik altijd even.

Ben benieuwd hoeveel klanten jouw stal vast gaat houden..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:16

Goed dat je gaat, ik zou hier ook niet meer akkoord gaan
Dat het gesloten is voor manege klanten is begrijpelijk, maar als je je eigen paard wilt rijden of verzorgen moet je er gewoon heen kunnen gaan.
Zeker met de reactie erbij, als het niet bevalt kun je je boeltje pakken.
Voor dat stalgeld al helemaal

heb je al een ander plekje gevonden?