Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Soms zijn paarden slimmer dan de bazen, ken sowieso al twee gevallen waar het paard in één keer niet meerde trailer in wilde, na onderzoek bleken de bodems compleet verrot. Ze kwamen er achter omdat deze paarden zonder problemen wel op een andere trailer gingen dus meteen verder gezocht en ze schrokken behoorlijk.
barbaras schreef:Ik breng mijn trailer elk jaar weg maar nu heb ik een ander probleem.
Onze auto heeft een trekhaak die te laag gemonteerd is, dus de trailer hangt iets voorover met rijden.
Volgens de man die mijn trailer zijn beurten geeft vangt de vering dit wel op.
Is dit zo? Hebben de banden niet te veel te lijden en blijft de trailer tijdens het rijden goed aangekoppeld?
Ik heb er namelijk erg mijn twijfels over, het is niet zo dat de achterste banden de grond niet raken maar toch...
Prisca schreef:Jullie zouden dan ook de combinatie of het mag moeten controleren daar zitten ook een hoop gevaarlijke combinaties tussen.
Zoals een oude peugeot 206 met een 1.5 trailer er achter dit kan toch niet?.
barbaras schreef:Ik breng mijn trailer elk jaar weg maar nu heb ik een ander probleem.
Onze auto heeft een trekhaak die te laag gemonteerd is, dus de trailer hangt iets voorover met rijden.
Volgens de man die mijn trailer zijn beurten geeft vangt de vering dit wel op.
Is dit zo? Hebben de banden niet te veel te lijden en blijft de trailer tijdens het rijden goed aangekoppeld?
Ik heb er namelijk erg mijn twijfels over, het is niet zo dat de achterste banden de grond niet raken maar toch...
plientjedres schreef:ik heb nue een peer keer een trailer geleend omdat we naar de DA moesten of lekker naar bos of wedstrijd, maar er is eigenlijk altijd wat.
laats reden we op de snelweg deed mijn vriend zijn knipperlicht aan werd zo alle vermogen uit de auto weggeslurpt.
reden we dan 40 met trailer op de snelweg, gelukkig was het maar heel kort want voor we de vluchtstrook op waren deed hij het alweer.
wij bedrading van de auto na laten meten, dat was allemaal goed.
bleek de stekker van de trailer kortsluiting te maken.
maar alleen als wij de rechter knipperlicht aan deden en alleen als hij reed.
dat zijn ook echt enge dingen.
wij hebben nu dan ook besloten om van de winter zelf een trailer te gaan kopen, en inderdaad ieder jaar te laten keuren.
smileydees schreef:wij hebben 2 maanden geleden een trailer gekocht. Ik heb eerst alles op marktplaats afgesnuffeld, maar durfde het toch niet aan. Heb nu een keurige trailer, bij een trailerdealer vandaan met Bovag garantie. Het was misschien wat duurder maar daarvoor wel de zekerheid van een goede trailer, 4 nieuwe banden, technisch gedeelte en bodem alles in orde. We hebben in het verleden eens een ongeluk gehad met de caravan en zijn daarom ook extra alert op de combinatie auto-trailer.
Goede aktie dus! Mensen zouden zich ook meer moeten verdiepen in de combinatie, niet alleen op papier want er staat genoeg op papier dat de auto bv 1500 mag trekken terwijl de auto in het echt maar 1200 aankan.
gap schreef:Bij ons kost de Bovag onderhoudsbeurt € 100,- inclusief Btwbewust een laag bedrag zodat mensen sneller besluiten dit onderhoud te laten doen, het voorkomt gewoon zoveel, ik kan er nu al een boek van volschrijven