Toch cornage, wat is mijn recht?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 07:21

soort gelijk iets meegemaakt.
Paard bleek naar aankoop ook cornage te hebben.
Tijdens de klinische keuring kwam dit niet naar voren. Met vrijspringen 3wk na de aankoop en keuring kwam ik erachter. endoscopisch laten onderzoeken en dit paard had het in dusdanige vorm, dat ie niet geschikt was voor springen, terwijl ik hem daarvoor gekocht had.
Oude eigenaren gebeld. Toen begon de ellende! Werd voor alles uitgescholden ik was zelf zo kundig in hun ogen, dat ik verder had moeten kijken dan mijn neus lang was. JAJA. Dus heb uiteindelijk een advocaat gecontacteerd. Deze heeft me verder geholpen en 2weken later heb ik het paard teruggebracht en mijn centen terug gekregen. De DA kosten heb ik uiteraard niet vergoed gekregen.

Maar als je een paard koopt, zet dan altijd in het koopcontract dat je hem voor die en die data keurt.
Mocht er dan wat mis zijn tijdens de keuring, kun je daarop terug vallen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 08:01

Je geeft aan dat er een oude DA verklaring is voor de verzekering en dat je die ook gehad hebt. Kan dus best zijn dat de verkopers echt van niets wisten. Als het goed is staat er een naam op en kan je met die DA contact opnemen.

Gowlan

Re: Toch cornage, wat is mijn recht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 10:51

Bedankt allemaal!
Had toevallig gelezen dat de oude eigenaren nu even door een moeilijke periode heen gaan.
Ga ze daarom al helemaal niet lastigvallen (ja zal zeggen wat er is gebeurd maar niks vragen) en neem de kosten voor lief. Ik had de pony anders wel moeten keuren ja, dat is nu de pech die ik heb.
Het heeft gelukkig geen spoed dus ik ga sparen.. Mijn eigen dierenarts zegt dat het tussen de 1000-1500 euro kosten zal, maar het ook minder kan zijn omdat het een pony betreft.
Weet iemand hier meer over? Welke klinieken behalve utrecht en bodegraven voeren deze operatie uit en zijn aan te raden?

Groetjes, Patricia :)

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 10:52

in belgie 800 euro

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 16:41

piewie schreef:
in belgie 800 euro

Waar exact als ik vragen mag? En is dit allemaal betrouwbaar? :o

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:36

c_alsemgeest schreef:
Was het filmpje ook al te zien toen je het paard ging kopen?
Dan zouden ze het er zelfs nog op kunnen gooien dat je het wel kon weten...

Je wist er vanaf, want je zei dat het duidelijk hoorbaar was.

Ik zou het gewoon hierbij laten, en de operatie laten uitvoeren en genieten van je nieuwe paardje.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 22:39

Ragdollcat schreef:
c_alsemgeest schreef:
Was het filmpje ook al te zien toen je het paard ging kopen?
Dan zouden ze het er zelfs nog op kunnen gooien dat je het wel kon weten...

Je wist er vanaf, want je zei dat het duidelijk hoorbaar was.

Ik zou het gewoon hierbij laten, en de operatie laten uitvoeren en genieten van je nieuwe paardje.

Zie mijn vorige bericht :)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:43

Bij een klinische keuring wordt er wel degelijk op een volte gegaloppeerd en als de DA het niet vertrouwd dan volgt er een bronchoscopie om te kijken of het cornage is of niet.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:58

Apple schreef:
Bij een klinische keuring wordt er wel degelijk op een volte gegaloppeerd en als de DA het niet vertrouwd dan volgt er een bronchoscopie om te kijken of het cornage is of niet.

Zei ik ook al...Maar maakt nu volgens mij niet meer uit..TS laat de pony volgens mij opereren als ik me niet vergis..