paard ingeslapen geld terug van je rijvereniging

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoos

Re: paard ingeslapen geld terug van je rijvereniging

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 23:29

Als je dat jaar ook niet gestart hebt en je zegt ook je startkaart op, hoor je het terug te krijgen van de Knhs

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 13:49

kevje06 schreef:
Knhs heb ik hoop gezeur mee gehad, paard overleed plots op 11-12, startkaart gelijk opgezegd maar hele nieuwe jaar gewoon moeten betalen.
Heb ze er over gemaild en gebeld maar niets...

En nu gezeur over betalen startkaart, endurance, nog maar 3 wedstrijden dit jaar maar moet wel volledig bedrag betalen, had ergens gelezen dat als je na 1-7 aanvraagt helft moest betalen maar niet dus.

Dat is altijd na 1 oktober geweest en nu dus weer.

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 18:49

vanaf 1 oktober is 55,50 voor een onbeperkte startkaart

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 18:59

ik had het met de rijvereniging ook mijn verzorgpaard werd verkocht in begin december... te laat dus om optijd op te zeggen voor het nieuwe jaar.. kon toen dus gewoon betalen en dat was een half jaar lidmaatschap en ook de lessen..

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:39

dat verschilt per ruiterclub.
toen mijn paard in april afgekeurd werd zouden ze me alleen het gedeelte van januari tot april laten betalen. Eigen besluit van de ruiterclub.
Echter besloot ik toen om met de dochter van me vorige paard te gaan rijden en kon ik gewoon lid blijen

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 21:10

Christiene schreef:
ik had het met de rijvereniging ook mijn verzorgpaard werd verkocht in begin december... te laat dus om optijd op te zeggen voor het nieuwe jaar.. kon toen dus gewoon betalen en dat was een half jaar lidmaatschap en ook de lessen..

Dat vind ik niet meer dan logisch.

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 21:19

Ik vind het logisc dat je om dat soort redenen dan niet hoeft te betalen.
Je betaald voor lessen voor het volgend die je nooit kunt volgen doordat je geen paard hebt? Dat hadden ze bij mijn niet klaar gekregen

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 18:10

Bij de voorwaarden van het lid worden staat dat opzeggen voor een bepaalde datum moet gebeuren. Zowel bij verenigingen als bij de KNHS.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 18:18

Maar een heel jaar moeten betalen voor je startpas als je je paard in december hebt verkocht of in hebt laten slapen? Dat is toch gewoon geldklopperij? Die 55,50 voor de laatste 3 maanden is net zo hard geldklopperij.

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:01

eerlijke lijn trekken kunnen ze blijkbaar niet. Ik heb me geld terug gekregen van de startpas waarvan t paard in april afgekeurd is, en ik het pas in sept nagevraagd heb.
Van de ruiterclub zou k alleen moeten btalen voor januari februari en maart. omdat paard in april afgekeurd werd.
Erg netjes

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 08:53

Ik vind het wel een interessant stuk om aan de consumentenbond voor te leggen... Als ik lees op consuwijzer.nl is het voor mij niet helemaal duidelijk hoe een en ander precies in elkaar zit. Er zit namelijk verschil in lidmaatschappen van verenigingen, (rijverenigingen en lidmaatschap KNHS) abonnementen (abonnement Paard en Sport) en contracten en hoe een en ander opgezegd moet worden en of kosten wel of niet doorberekend mogen worden. Ik vraag mijn bijvoorbeeld ook af waar de startpas onder valt. Dat is geen lidmaatschap van een vereniging iig, maar is het dan een abonnement of is het een contract? En is er sprake van stilzwijgende verlenging in dit geval? Antwoorden op deze vragen geven ook antwoord op de vraag of de KNHS juist handelt.

Ik krijg nu het gevoel dat de KNHS maar gewoon wat doet, en of niet terug betaald of rekeningen stuurt. Mensen betalen uiteindelijk dan vaak toch en ondernemen geen verdere stappen. Lekker makkelijk verdiend zou ik zeggen... De KNHS heeft gewoon een zeer grote macht. Zonder hun medewerking kun je gewoon geen wedstrijden rijden. Klaar!