Problemen met koper van mijn (ex)paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Boschher1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 15:34

Ik zou het paard ophalen en het de aanbetaling houden. Je paard is nu immers kreupel en daardoor in waarde gedaald.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 15:36

Gewoon paard meenemen en nooit meer contact opnemen. Zulke mensen zijn letterlijk en figuurlijk geen knip voor hun neus waard.

Misschien handig als je hulp wilt om te vermelden om wat voor een paard het gaat, leeftijd/ras/stokmaat etc. Dan kan een potentiële koper zich meteen opwerpen :)
En voor vervoerhulp is een provincie misschien handig.

Heel veel succes TS.

Boschher1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 15:36

Heb je ontbindende factoren opgenomen in het contract?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 15:40

Ze verdienen zeker geen paard dat voorop gesteld!
En ik haal hem ook op mijn paarden staan op nummer 1 en krijgen kosten wat het kost wat ze nodig hebben
Ik geef elke maand mn laatste cent aan de paarden uit
Heb ook dagen gehad dat als ik niet genoeg les had gegeven om de een of andere reden dat ik de laatste week van de maand bij mn ouders kon gaan eten omdat er weer eens iets was met een van de paarden
En me de paarden altijd voor zijn gegaan

Ik wou hem juist verkopen omdat het dan voor mezelf wat makkelijker was om rond te komen dat ik ook nog ns n dag weg kon om even alles op 0 te zetten....

Ik zou dan 200 euro ''over hebben'' van de ''Aanbetaling''
Maar ik heb ook net een nieuw zadel gekocht

Je kunt ook niet bij een auto handelaar een betalings regeling treffen en volgende maand kun je het niet betalen en dan de auto terug brengen en het geld terug eisen

Aangezien hij kreupel gekapt is (waar ik vanuit ga het kan ook iets anders zijn)
en ik die 200 euro ook terug moet geven dan kan ik er weer geld in steken en dus nog meer zeik krijgen

het contract word ontbonden als ze op 23sept geen 350 euro betalen dit kunnen ze niet betalen dus dan word het automatische ontbonden er staat ook vermeld dat ze het aanbetaalde deel niet terug krijgen

Het vervoer doen we gewoon zelf maar dan moeten we allebij vrij vragen maargoed dit is on zo verre geen probleem
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 11-09-12 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 15:41

De aanbetaling die ze hebben gedaan was 400 euro? Die zou ik ook mooi houden hoor!
200 euro kosten om hem weer op te halen + wat je een vrije dag kost (én die van je vriend), dan zou je eigenlijk nog geld toe moeten krijgen.
Ophalen en geen woorden meer vuil maken over geld. Desnoods schuif je ze een berekening onder de neus, wat het jou kost.

Edit: wat een leuk aansprekend dier om te zien!
Laatst bijgewerkt door 050206051012 op 11-09-12 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 15:44

Wanneer heeft ze gezegd dat je hem uiterlijk moet komen ophalen?

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 15:44

Zij hebben geldgebrek, begreep ik uit je OP. Dan gaan ze toch vragen naar die 200,00 euro (of 400,00 euro als ze echt denken dat je de goede tandenfee bent).

sabrina1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 15:47

Mareng schreef:
Ik was persoonlijk al helemaal niet ingegaan op deze mensen, als je een paard wil kopen omdat je een fotootje hebt gezien... En de eerst helft aanbetalen? Nope, hele bedrag of anders toedeloe! Wijze les voor de volgende keer!

Hier ben ik het mee eens. Neemt niet weg dat het een vervelende situatie is, natuurlijk.
Als ze het bedrag voor je paard, nu al in twee keer moeten betalen, dan kun je er ook niet echt van uit gaan dat ze de boel financieel op orde hebben, lijkt mij.

Wat betreft je relatie; ga idd eens met je vriend rond de tafel zitten en stel paal en perk. Het lijkt mij goed dat jullie hier goede afspraken over gaan maken!

Heel veel succes ermee!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 15:50

Ophalen dus, en je aanbetaling houden, dag vrij nemen en benzine zijn niet meer dan 400- euro lijkt me of wel? Verder paard zo proberen te verkopen

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 15:54

Ze hebben tot de 23ste de stalling betaalt dus daarvoor moet hij weg

Maar ik wil hem dan ook weer zsm hier hebben
Word met een beetje geluk aankomend weekeind

Een goede tandenfee ben ik geweest ik heb nooit ergens moeilijk over gedaan

Imker

Re: Problemen met koper van mijn (ex)paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 15:58

Ook ik zou hem zeker op gaan halen en de aanbetaling houden. Het is toch van de zotte dat ze hun aanbetaling terug willen, jij hem op moet komen halen en dan stalling moet betalen én een kreupel paard terugkrijgt?
Korte metten mee maken.

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 15:59

Als je met je koopcontract in je recht staat: politie van tevoren bellen, situatie uitleggen, dan weten ze dat je kunt bellen om hulp. Misschien wil er zelfs een agent met je mee.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 16:04

Dat vraag ik me af. Wat staat er in het koopcontract want ze zegt dat als ze voor de 23ste niet heeft betaald dat dan de koop wordt ontbonden.
Dat is duidelijk maar wat staat in het contract hierover?

Goed dat je hem gaat halen! Zou ik ook doen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 16:06

Ik heb ook even je oude advertentie bekeken maar wat een leuk paard! Ik dacht 500 euro aan een beetje een "kneusje" maar niet aan dit! Mocht ik nog iemand weten die een braaf paard zoekt hoor je het direct!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 16:10

wat een leuk paard zeg....als je deze niet snel kwijtraakt dan weet ik het niet meer...ik hou mijn ogen en oren open :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 16:11

Wat een moeilijke situatie, ik zou niet zomaar wat doen maar even.contact opnemen met de advocaat die het contract heeft opgesteld. Vraag aan hem wat je het beste kan doen voordat je iets doet wat volgens het.contract niet mag. Voor je het weet meten die mensen jou nog een proces aan je broek ook.
Maar ik snap wel dat je je paard wilt ophalen, leg het uit aan je vriend en stel een oplossing voor dan moet hij dat toch wel kunnen begrijpen toch?
En bel voordat je actie onderneemt je advocaat alsjeblieft.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 16:19

Gentlegiant schreef:
Balou_k schreef:
Jeetje wat een verhaal..

Maar dit snap ik niet go
Toen vermelde ze dat ik 20 euro van het al aanbetaalde bedrag mocht afhouden want ze hadden de smid laten komen Toen had ik het even niet meer dat heb ik nog nooit gehoord...
Willen ze het geld terug incl. 20 euro??

Nee ze willen het geld terug excl 20 euro
Die 20 euro maken me ook geen drol uit

Maar hij is voor 500 euro verkocht en ik heb mijn goed kiefferzadel voor 250 euro mee verkocht omdat ik niet wou dat er een zadel van 200 euro nieuw op kwam

In mijn ogen heb je voor weinig geld n paard
En dat maakt me ook niet uit ik heb lieverd weinig geld en dat hij het goed heeft

Ik heb dus 400 euro van hun gekregen
Ik heb van dat geld en zelf nog wat erbij gelegd een nieuw zadel gekocht

Ik kom en zit niet in de problemen maar het kost mij ook 250 euro per maand meer als hij terug is en dat geld heb ik wel maar dan kan ik op het einde van de maand bekijken hoe ik rond kom en dat wil ik niet

Mareng ik heb zelf zoiets ik wil iedereen die kans geven en het kwam allemaal heel betrouwbaar over
Ik heb wel vaker paarden zo verkocht en tot nu toe is dat ook altijd goed gegaan

Ook ik heb een paard vanaf de foto en filmpjes gekocht hoeft niet fout te gaan

Ik vind het maar een raar verhaal.
Paard verkopen voor 500 euro met een zadel van 250 euro.
een advocaten kontrakt opstellen, wat kost dat niet ?
400 euro aanbetaald.
Dan breng je het paard voor 200 euro brandstof kosten ??
Moest je helemaal naar Groningen ??
en als ze de rest niet betalen dan wordt het kontrakt ontbonden ??

Raar verhaal

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 16:20

Gentlegiant schreef:
het contract word ontbonden als ze op 23sept geen 350 euro betalen dit kunnen ze niet betalen dus dan word het automatische ontbonden er staat ook vermeld dat ze het aanbetaalde deel niet terug krijgen

Maar zij willen dus nu al het contract (wat ze zelf ondertekent hebben) ontbinden. Ik zou idd even met rechtshulp ed bellen, want volgens mij sta je volkomen in je recht die aanbetaling zelf te houden. Zij willen van het contract af, of heb je daar nog iets van op papier staan dat ze dan niet hoeven te betalen??

Overigens ik vind em gaaaaaaaafffffffff <3 Precies wat ik in een paard zou willen. En tis dat IK dus gegarandeerd oorlog krijg met wederhelft, maar anders hoefde jij echt geen koper meer te zoeken.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 16:22

Klinkt vrij duidelijk inderdaad en logisch dat je je paard op gaat halen. Je hebt natuurlijk altijd de mogelijkheid hem opnieuw te koop te zetten (en dit keer vooraf ALLES laten betalen).

Met je vriend zou ik me niet te druk om maken, als je relatie goed genoeg is, overleeft de relatie dit wel als het weer eenmaal rustig is.

Enja, het bedrag terug, ik zou er wel op rekenen dat ze die gaan vragen/eisen. Maar wat ik begrijp sta jij in je recht, heb je ene contract en zodra je paard en zadel terug zijn, is dat dan weer hun probleem... Daar hadden ze overna moeten denken voor ze een paard aanschafte.

Het is inderdaad ondoordacht geweest als je in 2 weken erachter komt dat je een paard niet kan betalen, dan heb je echt niet verder gekeken dan je neus lang is.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 16:27

Ik ga morgen even opnieuw naar mijn advocaat
Dat is wat handiger dan telefonische

Ik wou morgen ook ''even'' naar Nijmegen rijden
En daar met deze mensen praten dat ze het paard terug gegeven hebben en ze hebben er gelukkig via de telefoon mee ingestemt dat ze het geld niet terug krijgen

Dan ga ik met de stal eigenaar praten (al voor de verkoop mee gesproken enz)
Dan de koop ontbinden en daar iemand zoeken die zorg kan dragen voor hem tot ik hem op kan halen dat word op zn laatst volgend weekeind

In mijn contract staat
Even vertaalt naar het nederlands
Het onder 1 beschreven dier blijft eigenaar van de verkoper tot dat het volledige bedrag van 750,00 euro voldaan is

en

Wanneer de koper zijn verplichtingen niet nakomt, heeft de verkoper het recht om nakoming van alle verplichtingen te eisen, dan wel deze koopovereenkomst zonder nadere ingebrekestelling of zonder gerechtelijke tussenkomst te ontbinden.
Mocht dit het geval zijn heeft de verkoper ook het recht op het al aanbetaalde bedrag van 400,00 voor het maken van kosten
Hiertoe is slecht een aan de koper gerichte aangetekende brief van de verkoper nodig.

Maar aangezien ze zelf al aangeven dat ze het dier niet kunnen betalen en mij dus ook niet en dat ik het dier zsm moet komen halen
word de koop dus ontbonden

Advocaat is niet goedkoop maar ik ben blij dat ik dit gedaan heb :))
Plus dat deze advocaat normaliter voor mijn vader werkt

Het paard is met een paarden taxi daar heen gegaan
En aangezien mijn jeep 1 op 4 loopt met een trailer erachter
Benzine is niet goedkoop

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 16:36

Normaal gesproken ben ik niet iemand die anderen snel zal wijzen op ondoordachte beslissingen, waar nu toch niks meer aan te veranderen valt, maar als mensen al € 750 in delen willen betalen om een paard te kunnen kopen, zou ik me toch wel even achter de oren krabben hoor!

Maargoed, sommige mensen kunnen mooi praten, zo ook deze mensen waarschijnlijk...

Succes met het terughalen!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 16:42

Normaal zou ik dit ook doen

Maar dit was weer een ander geval haar man was ziek
Had epileptici en een spierziekte het zou een soort therapie paard worden
Ze konden na zeggen super voor dit paard zorgen

Ik ben dus met mn poten in dit stinkende verhaal getrapt
Ik kan mezelf wel voor mn kop slaan echt ik ben zo enorm kwaad!

Ik ben dr gewoon slecht van aan
Het gezeik wat ik er van heb omdat ik alleen maar alles goed wil doen en dat ik weer eens te goed van vertrouwen ben geweest
Ik kan wel de hele dag lopen schelden maar daar bereik ik ook niets mee
Het liefst smijt ik met alles wat om me heen staat maargoed daar heb ik niets aan en ik houd me in

Ik ben maar gaan opruimen en poetsen dat leid een beetje af

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 16:44

Nu kreeg ik net een berichtje
Ik snap er niets van...
Ik ben ze al 2 dagen via whatsapp aan het vragen om foto's van Rain's
Net reageerde ze

ja heb ik maar staat ook op een van je bokt berichten dat zijn de foto's en nog een paar wie ik gemaakt heb maar foon is niet 100 meer

Ik heb helemaal niets van foto's op mn bokt berichten (is denk pb) gezien ik weet niet eens hoe ze heten op bokt...

Ik krijg steeds meer twijfels :(

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 16:54

Snel terughalen en geef ze die rottige 200,- euro retour..bedrag wat over blijft na aftrek van jouw kosten. Je bent verder van huis als 'ie ineens doorverkocht (of verdwenen) blijkt te zijn !!!!!!

ansje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 16:54

Wat een vervelende situatie!!.
Ik Zal zo snel mogelijk het paard ophalen.
En alles wat ze jou betaald hebben houden.
Je paardje weer te koop zetten.
Weet verder niet wat voor paardje het is enz..maar volgens mij verkoop je hem best snel als ik zo de bedragen hoor.
Ik denk dat je dan maar even het risico moet nemen niet makkelijk rond te komen.
Er valt wat over te zeggen hoe die mensen zich gedragen,maar het is idd van jou ook niet heel slim;)
zo zie je maar niet iedereen is te vertrouwen.
Heb je inmiddels wel al een datum dat je het paard ophaalt?, ik zou er persoonlijk niet te lang mee wachten