Verzorger gezocht, maar met veel eisen.. kan dit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:18

Tja, het is maar net hoe je het brengt.

Als jij het zo brengt:
Ik zoek een gezellige meid die 2x per week samen met mij wil rijden op mijn paarden. Ik heb een haf ter beschikking. Ivm de afgelegen plek en voor de gezelligheid zal het rijden eerst samen gebeuren.
DAN, kom het al heel anders over.

Mijn verzorgster gaat altijd samen met mij. Ze mag wel alleen als ze dat zou willen en doet dit bv in de vakanties van mij ook wel maar we vinden het veel te leuk en gezellig samen dus vandaar dat we samen gaan. Toen ik vroeger de paarden aan huis had staan kwam ze ook altijd als wij thuis waren.
Het kan dus wel maar dan moet het tussen jou en de verzorgster wel klikken en moet je daarbij ook duidelijke afspraken maken dat je ieder je ding doet (borstelen/opzadelen enz) maar wel tegelijk rijdt.

Als jij van plan bent ook bij het 'verzorgen' er met je neus boven op te gaan staan, haar telkens gaat 'corrigeren' in het rijden enz dan zou ik er ook voor passen.
Qua verantwoordelijkheid, vallen en ongelukjes kunnen ook gebeuren waar je bij bent.

Tussen samen en samen zit voor mij dus nog wel een groot verschil.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:18

Voor mij zou het niets zijn omdat ik niet op vaste tijdstippen naar een verzorgpaard kan. Waar woon je?

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:22

MarliesV schreef:
Tja, het is maar net hoe je het brengt.

Als jij het zo brengt:
Ik zoek een gezellige meid die 2x per week samen met mij wil rijden op mijn paarden. Ik heb een haf ter beschikking. Ivm de afgelegen plek en voor de gezelligheid zal het rijden eerst samen gebeuren.
DAN, kom het al heel anders over.

.

Maar dit klopt niet helemaal, want de ts wil altijd samen gaan. Kunt beter duidelijk & eerlijk zijn in je advertentie, des de groter de kans dat er meteen een blijvertje op af komt. Anders valt het misschien tegen als 'eerst samen rijden' 'altijd samen rijden' blijkt te zijn.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:23

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar ik zou ZEKER NIET zo'n bijrijdpaard willen. Wat iemand al schreef ik zou het gevoel hebben dat je me niet vertrouwd en ik zou ook helemaal onzeker worden als continue de eigenaar erbij is. Een band zou ik dan al niet op kunnen bouwen, (alhoewel ik me afvraag of je dat al zou willen en of je het leuk zou vinden als je pony als jullie samen zouden komen, dat hij naar je verzorgster loopt en niet naar jouw.. ;) ) het is gewoon heerlijk om alleen met een paard te zijn vind ik..
Om dan ook nog eens een vergoeding te vragen vind ik echt not done.. :n Zou dan eerder verwachten dat jij de bijrijdster een vergoeding geeft. Zij moet zich aan jouw aanpassen en wss ook wanneer, hoe laat etc.
Ik snap helemaal dat je wil dat er niks met je pony gebeurd, maar beeld je ook eens in hoe het zou zijn als jij de verzorgster was.

Dobel

Re: Verzorger gezocht, maar met veel eisen.. kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 17:29

Het gaat om buitenrijden in de wei maakt het me niet zo veel uit, dat kan gerust alleen. (heb geen bak dus rijd vaak buiten of in de weide) bedankt voor jullie reacties, heb nog meer als een half jaar maar ben al rustig aan het oriënteren omdat ik nogal 'op mezelf ben'

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:31

Het komt mij een beetje over als liefde van 1 kant en weinig vertrouwen. Een bijdrage vragen is war mij betreft echt not done. Diegene gaat jou immers helpen met jouw 3 jarige mak maken door mee te rijden! Dagen afspreken en afspraken maken is normaal. Het is altijd nog iemand zijn eigen keuze om te komen. Ik zou iets minder veeleisend zijn het is toch juist fijn dat de bijrijdster op haar gemak is en niet gevoel heeft van op haar tenen te lopen? Missch is het beter om een rijmaatje te zoeken en gewoon je haflinger beschikbaar te stellen. Komt heel anders over....

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:32

Maar dat maakt het al héél anders! Als ze wel alleen in de wei mogen rijden, zijn daar vast wel gegadigden voor. Op buitenrit zou ik ook voorzichtig zijn. Sterker nog, vriendin van me waarvan ik weet dat ze voorzichtig is, heeft een tijdje een paar dagen in de week mijn Fries gereden. Paard zelf was buiten super braaf. Maar ze mocht er van mij niet mee naar buiten, dat risico wilde ik niet aangaan.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:33

Ben ik dan de enige die het niet zo'n probleem zou vinden? Misschien komt het omdat ik ook zo'n muts ben die vind dat alleen ik goed voor mijn paarden kan zorgen( overbezorgt moedercomplex zullen we het maar noemen :P )

Wat is er mis met deze afspraak? 2 x p/w beetje prutsen en rijden,al is dat altijd samen.Als het in de loop van de tijd blijkt te klikken kan de TS alsnog besluiten om de bijrijder wat meer vrijheid te geven.
Neuh zou geen probleem mee hebben hoor :)

Daphnm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:33

ik vind dat normaal hoor! en het is ook gezelliger.
je moet blij zijn als je een verzorgpony kan vinden en erop mag rijden

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:39

Het is toch juist gezellig om met twee een buitenrit te doen? Het hangt er idd van af hoe je het brengt, als je gewoon een adv zet dat je iemand zoekt om gezellig met jou 2x per week een buitenrit te rijden, denk ik zeker dat je geïnteresseerden zou vinden!

Ik snap je probleem, ik heb ook twee paarden en los het op door een vriendin mee te vragen als ik met twee wil gaan rijden :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:45

Zo nu wel alles gelezen :D Ik ga wel mee in hoe je het brengt, zoals je het in je beginpost schrijft komt het over op continue controle hebben, boven haar staan, precies doen zoals jij het doet, aanpassen aan jouw.. Maar later schrijf je ook voor jouw gezelligheid en dat is al anders. Ik heb sinds nog niet zo lang een vz pony waarmee ik ook buitenritten maak regelmatig met de eigenaresse en dat is gezellig en voel me ook helemaal niet ongemakkelijk. Maar bij jouw krijg ik een beetje stagebegeleider/stagiaire idee, opzich niet erg in het begin maar je moet ook loslaten. :j

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:45

Voor buitenritten kan ik mij voorstellen dat jij zeker niet in het begin iemand alleen wilt laten weggaan. Ik denk dat jij het overige moet laten afhangen van degene die uiteindelijk de bijrijder wordt, is het een meisje van 14 of een vrouw van 24 (of misschien nog ouder) dat maakt soms al een heel verschil ongeacht de ervaring met paarden.

Verzekeringstechnisch ben jij altijd aansprakelijk en zou ik toch een contract(je) opmaken waarin heel duidelijk staat dat de bijrijder niet alleen van het erf mag met de pony, mocht er dan iets gebeuren omdat de bijrijder toch op eigen houtje op pad gaat sta jij juridisch sterker en kan jij (soms) een deel van de schade op de bijrijder verhalen aangezien zij verwijtbaar heeft gehandeld. Voor 2 dagen in de week buitenritje zou ik niet laten betalen maar idd een vriendin een plezier doen door haar mee te vragen.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 17:59

bedankt! Zoek inderdaad meer een rijmaatje maar wel met wat vastigheid (dus niet een rijmaatje die 1x in de 3 maanden een keer zin heeft om een x te rijden) en rond mijn leeftijd is denk ik wel het leukste voor beide.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 18:07

Dobel schreef:
bedankt! Zoek inderdaad meer een rijmaatje maar wel met wat vastigheid (dus niet een rijmaatje die 1x in de 3 maanden een keer zin heeft om een x te rijden) en rond mijn leeftijd is denk ik wel het leukste voor beide.

Succes met je zoektocht, ik heb hem uiteindelijk opgegeven omdat je idd eerder iemand zoekt die ook met jou klikt, en dat zou al toevallig zijn als je net zo iemand tegenkomt via internet :) Vandaar dus de vriendin-oplossing bij mij :D Ik heb gelukkige wel enkele fanatieke paardenvriendinnen dus die krijg ik wel wekelijks mee :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 18:16

Dobel schreef:
Lieffiefi schreef:
Sorry, ik in mijn rol als verzorgster zou passen.
Ik ben heel erg een loner, maar als de baas er continue zelf bij wil zijn heb ik het idee niet vertrouwd te worden, en als je er bent kunt je het net zo goed zelf doen.

Ik kan niet op 2 paarden gelijk zitten }:0

Bedankt voor de overige reacties, kan hier zeker wel iets mee :)

Dat had je toch kunnen bedenken, 2 paarden = 2 x rijden, toch, je kan heel goed om de beurten om de dag rijden hoor, op de dagen dat je op de ene niet rijdt kan je gaan longeren.

Probleem opgelost.

Nee ik zou geen geld voor vragen, want ze komt voor jou werken onder toezicht en verder mag ie helemaal niks. Eigenlijk moet je ze betalen omdat ze jou helpt.

En ik begrijp iets niet: je zegt ivm privacy en op jouw erf/pad blabla, maar nu zeg je opeens dat ze op een afgelegen plek staan waar rare lui komen??????????????? ik zou mijn paarden daar niet eens willen laten staan. Dus een verzorgster moet wel onder jouw toezicht, maar jouw paarden staan wel zonder toezicht op een afgelegen plek met al die rare vieze mensen, die er komen kroelen enzovoorts?????????????

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 18:19

ik heb ook bijrijder maar ze mag niet zonder mijn nog maar komt dat me paard nu net 8 maanden onderzadel is de klik tussen hun is er gewoon domweg nog niet, ik vertrouw niet als ik er niet ben maarja is wel makkelijk als je op vakanti eben enz

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 18:24

@ Ragdollcat misschien als ik geen school en werk had en alle tijd van de wereld had kon ik ze om de dag rijden ja. Nu kan ik meestal maar 2 a 3 keer per week rijden en in de winter vaak nog niet eens ivm geen verlichting en ook geen mogelijkheid tot verlichting. Vandaar dat ik het belangrijk vind dat mijn paarden beide minstens 2x per week even onder het zadel komen. Ook is landbouwgrond voor de hobby niet oneindig dus ben ik blij dat we een stuk hebben kunnen kopen na een zoektocht van JAREN! en toen we het kochten was er wat meer activiteit door kleine moestuinen in die doodlopende weg wat de afgelopen jaren is afgenomen en dus er plaats is gekomen voor meer 'rare activiteit zoals in mijn OP beschreven' dat hebben wij dus niet voor het kiezen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 18:34