Transportkosten betalen bij verkochte pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Quinn

Re: Transportkosten betalen bij verkochte pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:38

Eerlijk gezegd als die mensen zeker wilden weten dat de pony in de D maat zat dan hadden zij hem bij de koop moeten meten. Onderzoeksplicht. Een 5 jarige kan altijd uit de D maat groeien anders hadden zij een oudere pony moeten kopen.
Persoonlijk zou ik geen transportkosten gaan betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 08:16

hannico09 schreef:
Het ging idd over hun vervoerskosten. Maar ze willen d'r ook wel houden, maar dan willen ze wel wat geld terug.
Maar dan haal ik haar liever terug. Dat ik daarvoor kosten moet maken, snap ik wel.

Dan lijkt het mij simpel, pony blijft daar en geld blijft bij jou ;)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 18:06

Is er al nieuws?

hannico09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 14:35

nee, nog niet. Heb al bijna drie weken niets gehoord, maar ga er zelf ook niet achteraan....

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 16:10

hannico09 schreef:
nee, nog niet. Heb al bijna drie weken niets gehoord, maar ga er zelf ook niet achteraan....

verstandig, zal me niks verbazen als het overwaait!

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 16:26

Dat is wel lef hebben van de kopers! Ze nemen niet eens de moeite om de pony te komen bekijken en willen nu een deel van het geld terug en de pony wel houden.
Waar ze over klagen, daarin ben jij eerlijk geweest. Dan hebben ze dus geen poot om op te staan.
Niet wat betreft transportkosten (ze besluiten zelf ook om een pony in het buitenland te kopen en ook om de pony niet zelf te gaan halen, maar door een bedrijf te laten vervoeren) en geen deel van de aankoop terug.
Terugnemen zou ik ook niet doen. Ze zijn immers verder tevreden over het dier.
Dat wij hier E-pony's hebben en dat deze niet in het buitenland blijken te bestaan lijkt mij ook hun eigen probleem. ZIJ besluiten in ons land een pony te kopen en moeten zich dan ook voldoende laten informeren. Bovendien heb je de stokmaat gegeven.
Ik zou mij er verder niet druk om maken.
Wie weet wilden ze gewoon even proberen of ze alsnog wat van de prijs af konden krijgen? Veel mensen krijgen wel dingen gedaan als ze bluffen..
Lekker laten gaan!