Mowoah schreef:Wat leuk dat je iets gevonden hebt!Heb je hem nu geleast of gekocht? Wat is het voor een paardje?
Nee, ben niet nieuwsgierig hoor.
Mowoah, ik heb nog niets gevonden
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Patty91 schreef:hesterve schreef:Als je gaat voor kopen denk dan ook aan laten keuren door je EIGEN! dierenarts. Aangezien je nu nog geen eigen paard hebt : Laat hem keuren door de dierenarts die je ook zou bellen mocht er iets zijn met je nieuwe paardje. Laat ook bloed afnemen! Hier moet je vaak extra om vragen, Stel een goed koopcontract op waarin staat beschreven met welk doel je het paard koopt en waaraan hij moet voldoen(bijv, braaf bij beginners/verkeersmak enz,) Zoek hier maar op bokt naar verhalen waarbij een paard na de koop wat mankeerde ,daar staan vaak goede tips bij in de reacties die gegeven zijn in die topics.
Of je gelijk zou moeten kopen of juist leasen kan ik niet echt antwoord op geven. Wat is er bij jullie in de buurt te lease en wat voor regels gelden daar?
Hi Dess,
Bedankt voor je bericht. Ik zou denk ik gaan voor een dierenarts die vrijwel iedereen gebruikt op de manege/pensionstal aangezien ik daar sowieso nog geen ervaringen mee heb. Dat koopcontract is inderdaad erg slim, bedankt! Het is inderdaad erg lastig om te weten of je degenen waarvan je een paard koopt kunt vertrouwen..
Wat betreft leasen bij ons in de buurt is op een andere manege dan waar we een paard zouden stallen.
Leasen op manege:
- geen binnenbak
- Leasekosten + hoefsmid + inentingen
- 7 dagen per week
- verder mag je alles met het paard doen
) Patty91 schreef:hesterve schreef:Als je gaat voor kopen denk dan ook aan laten keuren door je EIGEN! dierenarts. Aangezien je nu nog geen eigen paard hebt : Laat hem keuren door de dierenarts die je ook zou bellen mocht er iets zijn met je nieuwe paardje. Laat ook bloed afnemen! Hier moet je vaak extra om vragen, Stel een goed koopcontract op waarin staat beschreven met welk doel je het paard koopt en waaraan hij moet voldoen(bijv, braaf bij beginners/verkeersmak enz,) Zoek hier maar op bokt naar verhalen waarbij een paard na de koop wat mankeerde ,daar staan vaak goede tips bij in de reacties die gegeven zijn in die topics.
Of je gelijk zou moeten kopen of juist leasen kan ik niet echt antwoord op geven. Wat is er bij jullie in de buurt te lease en wat voor regels gelden daar?
Hi Dess,
Bedankt voor je bericht. Ik zou denk ik gaan voor een dierenarts die vrijwel iedereen gebruikt op de manege/pensionstal aangezien ik daar sowieso nog geen ervaringen mee heb. Dat koopcontract is inderdaad erg slim, bedankt! Het is inderdaad erg lastig om te weten of je degenen waarvan je een paard koopt kunt vertrouwen..
Wat betreft leasen bij ons in de buurt is op een andere manege dan waar we een paard zouden stallen.
Leasen op manege:
- geen binnenbak
- Leasekosten + hoefsmid + inentingen
- 7 dagen per week
- verder mag je alles met het paard doen

).