Hoeveel is slachtprijs?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 17:14

xvanny schreef:
Dan zou ik nogsteeds gaan voor inslapen. Een paard voelt het aan hoor als er iets engs gaat gebeuren..
En
Ja ik Ben vegetarisch.

Dus ook als die enge DA weer eens op de stoep komt met zijn naalden ;) .
Die van mij ruikt de DA al als hij alleen nog maar in zijn auto zit. Sluipt ie stiekum weg :D

Verder is er niks cru aan een paard laten slachten. Gebeurd elke dag en is gewoon de realiteit.
Maar misschien dat je in de loop der jaren nog wat zult uitharden. Ik vond vroeger slacht ook zielig maar nu wens ik soms dat en paard geslacht word om ze maar te bevrijden uit die handjes die maar doorgaan met een leven rekken wat niet meer paardwaardig is.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 17:16

xvanny schreef:
Dan zou ik nogsteeds gaan voor inslapen. Een paard voelt het aan hoor als er iets engs gaat gebeuren..
En
Ja ik Ben vegetarisch.

Eerst even verdiepen in inslapen en afschieten voor je doet voorkomen alsof je er iets vanaf weet :) Maargoed, dit is nog altijd geen discussie topic, anders moet je een nieuw topic voor dit onderwerp aanmaken ;)

StalNollie

Re: Hoeveel is slachtprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 17:18

neee niet nog een topic daarover haha zijn er al zooo veel

xvanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 17:19

StalNollie schreef:
xvanny schreef:
En
Ja ik Ben vegetarisch.

inslapen is pijnlijker voor een paard als schieten. verdiep je daar eerst eens in voordat je dingen roept,
en ach het smaakt goed

Lijkt me sterk..

cp112Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 17:21

xvanny schreef:
StalNollie schreef:

inslapen is pijnlijker voor een paard als schieten. verdiep je daar eerst eens in voordat je dingen roept,
en ach het smaakt goed

Lijkt me sterk..

Wel eens het inslapen van een paard meegemaakt? Eerst worden ze verdoofd. Gaan dan dus om (spierverslapper) en smakken tegen de grond, en nee dan zijn ze nog niet dood. De 2e injectie komt later pas.

Slachten is met een pen, 1 pin door het hoofd. Weg paard, krijgt nergens wat van mee.

Zoals andere al zeggen, ga je eens even verdiepen in de beide onderwerpen voor je hier zomaar wat komt blaten.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 17:24

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek om de discussie slachten vs inslapen ergens anders te voeren zodat dit topic on topic kan blijven. Bedankt alvast.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 17:26

xvanny schreef:
Lijkt me sterk..

De hersenen worden door de pin volledig aan moes geslagen. Al is er nog een hartslag of theoretisch 'leven', er is niets meer aanwezig dat voor 'waarneming' van de pijn kan zorgen. Zelfs onthoofding is in theorie een langere lijdensweg, omdat de hersenen dan nog waarnemen zolang er zuurstof aanwezig is.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 17:27

Marga schreef:
Hierbij het verzoek om de discussie slachten vs inslapen ergens anders te voeren zodat dit topic on topic kan blijven. Bedankt alvast.

TS heeft toch antwoord? :) Ca 1 euro per bruikbare kilo, en grofweg de helft is bruikbaar. Dus met 550kg is dat grofweg 225 euro.

(ARGH wat steekt Bokt/PHPBB toch klungelig in elkaar. Als bepaalde codes niet gebruikt mogen worden, negeer ze dan of neem ze in elk geval niet over in quotes -O- )

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 17:42

LHO schreef:
Marga schreef:

TS heeft toch antwoord? :) Ca 1 euro per bruikbare kilo, en grofweg de helft is bruikbaar. Dus met 550kg is dat grofweg 225 euro.

(ARGH wat steekt Bokt/PHPBB toch klungelig in elkaar. Als bepaalde codes niet gebruikt mogen worden, negeer ze dan of neem ze in elk geval niet over in quotes -O- )

Dat is wel heel veel. Mijn merrie van rond de 550 kilo is vorig jaar naar Nijkerk gegaan en ik heb daar 140,- voor gekregen. Ik denk niet dat je op veel meer moet rekenen op dit moment.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 23:27

waarschijnlijk weet je het ondertussen al maar op het moment is het voor jonge paarden 0,95 - 1,45 euro, voor oudere paarden geldt 0,95 - 1,65 euro per kilo geslacht gewicht.

lauratje90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 21:16

(ARGH wat steekt Bokt/PHPBB toch klungelig in elkaar. Als bepaalde codes niet gebruikt mogen worden, negeer ze dan of neem ze in elk geval niet over in quotes -O- )[/quote]

Dat is wel heel veel. Mijn merrie van rond de 550 kilo is vorig jaar naar Nijkerk gegaan en ik heb daar 140,- voor gekregen. Ik denk niet dat je op veel meer moet rekenen op dit moment.[/quote]

Zo weinig nog? Ik had zelf het idee dat het nog iets hoger lag. (niet dat ik nu direct de paarden laat slachten ;-) )

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 21:49

triest hier hoor

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 21:52

tiny_tiger schreef:
triest hier hoor

Wat bedoel je?

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 21:56

zo als ik het zegt

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 21:58

tiny_tiger schreef:
zo als ik het zegt

Maar wat vind je triest dan?

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 22:02

hoe hier gepraat word over levende dieren alsof je een gouden armband inlevert bij de
juwelier voor de sloop prijs . bah ,......

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 22:06

2a54z6e45r6r schreef:
Haha, ja maar moet het weten omdat m'n paard door medische redenen nu niet meer waard is dan de slachtprijs. En moet om juridische redenen weten hoeveel die dan werkelijk bedraagd. Ik draai hem niet in de worst hoor :)

Dit is de reden dat TS het graag wil weten, zie niet in wat hier verkeerd aan is. De discussie slachten/inslapen mag/hoeft hier niet gevoerd te worden.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 22:06

Gut gut gut. Wat kunnen mensen toch overdrijven.

Wees blij dat er voor dieren euthanasie bestaat. Voor mensen is dit er niet.
En ja mits die van mij vervoerd kunnen worden en het staat te gebeuren worden ze geslacht.
Mijn merrie mag niet meer geconsumeerd worden dus die zal naar de destructor gaan en mijn ruintje levert wellicht nog een tientje op ;).

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 22:07

Anoeska27 schreef:
LHO schreef:

Dat is wel heel veel. Mijn merrie van rond de 550 kilo is vorig jaar naar Nijkerk gegaan en ik heb daar 140,- voor gekregen. Ik denk niet dat je op veel meer moet rekenen op dit moment.

Slachtkosten gaan nog van het bedrag af, en die zijn dacht ik ook iets van 150-200 euro. Bruikbaar deel is dacht ik 60%.

Ook de reden dat kleine pony's geld kosten om te slachten.

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 22:09

maar wat wil je er mee doen dan

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 22:11

Moderatoropmerking:
Nogmaals het verzoek om voor de discussie over slachten vs inslapen een nieuw topic te openen en deze discussie niet in dit topic te voeren. Bedankt alvast.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 22:12

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 08:26

xvanny schreef:
En
Ja ik Ben vegetarisch.

jup, daarom ben ik anti inslaap, heb er nu al te veel tegen het in slaap vallen zien knokken...best klote als ze helemaal over de mik gaan, steigeren, gillen en omvallen etc en je met drie volwassenen bij een pony zit te janken omdat het zo een drama was ...

alles heeft voor en nadelen, beide opties kunnen goed gaan, maar ook minder soepel gaan ....

maar in dit topic gaat het over de slachtprijs ivm juridische zaken, niet omdat ts haar paard laat slachten... dus het emo gezever lijtk me er in dit geval niet echt toe doen

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 08:51

tiny_tiger schreef:
maar wat wil je er mee doen dan

even topic doorlezen daar staat het al in,
en wat dan nog al laat de ts haar paard slachten het hoort er gewoon bij,
niks zieligs aan of wat dan ook

biggen, varkens,koeien,kalveren,konijnen,kippen etc worden toch ook gewoon geslacht. way not

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 18:12

tiny_tiger schreef:
hoe hier gepraat word over levende dieren alsof je een gouden armband inlevert bij de
juwelier voor de sloop prijs . bah ,......

TS is niet van plan haar paard naar de slacht te brengen, dus kunnen alle dramaqueens hier weer weg? :z