Dees schreef:Leuk dat je een handelaar hebt gesproken en daar veel waarde aan hecht omdat hij 'aan de andere kant van de streep' heeft gestaan, maar dat is niet waar. Hij heeft altijd te maken gehad met de situatie 'professional vs leek' waarbij hij de professional was. Jij daarentegen hebt met een heel andere situatie te maken, namelijk 'leek vs leek'. Of beter 'particulier vs particulier'. En dan gelden hele andere wetten en die zijn echt niet te vergelijken met de situatie van de handelaar. Waar zijn klanten terug konden vallen op de Consumentenwet, kan jij dat niet.
Daarnaast: Gelijk hebben (en het is eerlijk gezegd nog maar de vraag of je dat ook hebt) en gelijk krijgen is heel vaak niet hetzelfde.
Die verkoopster wil hem kennelijk niet terugnemen en ik vind dat je nogal wat verondersteld als je aanneemt dat zij hier allemaal van af zou hebben geweten. Je voelt je bedrogen, maar is dat wel terecht? Of beter: kun je objectief bewijzen dat het ook zo is geweest?
Ik denk dat je verlies nemen nu wellicht een verstandigere weg is. Dat scheelt je een heleboel energie, geld en frustratie..... Niet leuk, maar de weg die je nu in dreigt te slaan is nog veel minder leuk.
Maar goed, zelf weten.
Ik denk dat Dees hier idd de spijker op zijn kop slaat..want het dier zal ongetwijfeld al langer KS hebben maar dat wil niet zeggen dat iedere leek dit ook door zal hebben. Dus jij kan zeggen: dit had hij al toen ik hem kocht, true, maar de verkoopster kan dit wellicht niet gemerkt hebben? Sterker nog, bewijs jij maar eens dat ze dit wel gemerkt heeft. Haar woord tegen het jouwe, welles, nietes.

... 

.
...
Verder ben ik de derde of vierde persoon die dit zegt.