is er vraag naar om een 2 jarige ruin te leasen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:35

Paard staat aan huis, dus geen tijd lijkt me iet wat onwaarschijnlijk. Een 2-jarige hoeft nog niet zoveel te doen.

Ik denk eerder dat je een koper vindt dan iemand die voor een paard gaat betalen terwijl er weinig mee gedaan kan worden.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:36

:)* op je eigen wei laten lopen tot hij 4 is.

een leaser ga je hier niet voor vinden,zowel dikke kans dat dat dan iemand is die er met 2 jaar al opkruipt.

lekker laten staan en laten uitgroeien,mocht dat thuis niet lukken ergens in de opfok.
ben ik ook niet kapot van maar 100% beter dan in lease.

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:36

Nee er gaat echt niemand betalen voor een paard waar je kort om de bocht niks mee kunt doen.. Poets en knuffelpaarden staan overal op de wei.
Daarnaast gaat niemand betalen voor het zadelmak maken etc voor een paard, daar hoor je voor betaald te worden..

Verzorgers zul je wel weer vinden, zo kun je lekker je paard thuis houden en krijgt hij ook zijn verdiende aandacht.

Neem aan dat je er ook niet persé geld aan wilt verdienen, zo wel dan zul je hem het best kunnen verkopen.. :)

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 21:36

Froukjesloves, misschien noem je het verzorgen, maar het gebeurd dan wel met een door beide ondertekent contract. zodat het voor beide partijen duidelijk is.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:37

furious schreef:
Nee ga er maar niet van uit dat iemand een 2 jarige wil leasen.
Poetsen en knuffen kan gratis op een manege.

:j
Bovendien TS, op die leeftijd kan er nog zo veel verpest worden
Verleasen betekend toch dat je dat stukje controle/eigen opvoeding uit handen geeft..wil je dat wel?

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:37

Misschien kun je hem in een kudde jonge paarden zetten? Blijft hij nog lekker een paar jaar op de wei en dat kost je niet veel.

Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:39

Oke, draai het eens om. Zou jij het zelf doen als je de keuze had? Zou jij het 2 jarige paard van een ander leasen, terwijl je er nog niets mee kunt?

Is het geen optie om een van de 3 andere ponys te laten leasen, evt voor 3 dagen zodat je ze de andere 4 dagen zelf kunt gebruiken voor les etc. Zo krijg je extra inkomen en kun je de 2 jarige toch houden zonder met geldproblemen te zitten...

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 21:41

hij komt nu net uit een periode van 3 maanden uit de opfok en dit doen we niet weer, a koste het ontzettend veel geld en b er gebeuren toch dingen in een kudde wat je liever niet hebt. paarden zijn niet zachtzinnig tegen elkaar en vooral niet op 2 jarige leeftij.
Sachet, volgens mij heb je over mijn antwoord gelezen, maar heb duidelijk gezegd door een prof laten beleren en kosten eventueel delen of geheel voor mij.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:41

Dientje_Yara schreef:
Verzorger zou ik eerder voor kiezen, contractjes wiebelen ook nog weleens

Ik heb ergens gehoord pin me er niet op vast want weet niet of het daadwerkelijk zo is dat degene die een paard betaald en dus verzorgd enz enz na zoveel maanden recht heeft op het paard omdat hij/zij de zorg ervoor heeft

geen flauw idee of dit ech zo is maar dan kun je dus tramalant krijgen als je leaser hem toch wil houden

Klopt, zo kan je je paard kwijtraken. En darnaast, je weet dat jij aansprakelijk blijft als het dier schade veroorzaakt ook al ben jij er niet bij?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:42

Rider01 schreef:
Bovendien TS, op die leeftijd kan er nog zo veel verpest worden
Verleasen betekend toch dat je dat stukje controle/eigen opvoeding uit handen geeft..wil je dat wel?

Ik denk dat je je eerder zorgen moet maken wat er gebeurt als het paard en de leaser een ongelukje krijgen waarbij de leaser gewond raakt...

Ik denk dat ik hem ook gewoon in de opfok zou doen.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 21:42

geld is het probleem echt niet en de ruimte opzich ook niet. het gaat mij erom dat er iemand met deze knul aan de slag gaat. en er de tijd in kan steken die ik hem op dit moment niet kan bieden.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:43

Ik denk dat er geen 'leasemarkt' is voor 2 jarige paarden als ik eerlijk ben.

Je geeft aan dat verkopen nog geen optie voor je is. Verzorger ook geen goede ervaringen mee.

Dan zou ik hem een jaar of wat langer de opfok in doen en daarna naar een prof brengen om te beleren. Op deze leeftijd is een keertje borstelen en een touwtje er aan voor een stukje wandeling eigenlijk het enigste wat ze nodig hebben. Verkeersmak maken kan makkelijk zijn maar hoeft nog niet een.s

Als dat allemaal gedaan is kan je hem zelf weer oppakken of denk je dat je over zeg anderhalf jaar de tijd ook nog niet hebt? Hoe zie je dat zelf?

Edit: zie dat opfok ook geen optie is. Als ik alles zo tegen elkaar weg streep lijkt mij toch een verzorger de beste optie. Niemand van je lesklanten die bv 2x per week een half uur aan hem wil besteden?
Laatst bijgewerkt door MarliesV op 04-08-12 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:44

@ts ik snap je redenatie trouwens volledig. Ik heb daarom vorig jaar mijn twenter verkocht. Vond het sneu dat het dier te weinig aandacht kreeg.

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:45

Oke, daar heb ik inderdaad even over heen gelezen..

In jouw geval zou ik hem lekker thuis laten staan met een verzorger erbij.. Jij kan mooi een oogje in het zeil houden en je maakt natuurlijk weer iemand blij die helemaal gek is op paarden..

Ik kan me ook voorstellen dat je niet elke keer een oogje in het zeil wilt houden en liever niet elke keer iemand op je erf hebt. In dat geval lijkt me de beste optie om je paard te verkopen..

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 21:45

nogmaals we brengen hem niet meer naar de opfok, wie wil er nou dik 200 euro voor gaan betalen als we er zelf land voor hebben. we hebben hem toen naar de opfok gedaan omdat hij toen we hem erbij kregen noog hengst was. en met 6 merie op de dam is dat geen succes.
hij is bijna direct geruind en naar de opfok gegaan om het hormonen huishouden van hem de tijd te gunnen om rustig te worden. en dat is hij dus nu ook.
staat nu naast alle 6 merries en taalt er op die manier niet na.

met verzorgsters heb ik inderdaad slechte ervaringen, heb nu gelukkig voor mijn andere 3 paarden wel goede verzorgsters kunnen vinden, dit is wel een proces geweest van jaren en jaren en jaren.
de doorgewinterde verzorgsters zijn erg schaars.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 05-08-12 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:49

Waarom moet iemand een 2 jarige verzorgen :?
Gewoon laten staan tot je wel tijd hebt, ik mag aannemen dat je wel tijd hebt voor een hoefsmid zo nu en dan, verder gewoon zo nu en dan een kriebel op zijn hoofd, meer hoeft toch niet?
Met niets doen wordt hij niet slechter, met onwetende verzorgers loop je meer risico tot verprutsen.

Mistic

Re: is er vraag naar om een 2 jarige ruin te leasen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:52

Ik heb even naar jouw advertentie gekeken. Ik vind de prijs redelijk aan de hoge kant voor de huidige markt. Daarnaast staat er in jouw advertentie dat je hem eventueel wil ruilen voor een kinderpony. Zou je daar dan wel tijd voor hebben? Daar moet meer mee gebeuren dan een 2-jarige.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 21:52

Sizzle, een twe jarige begin je wel met de basis dingen zoals het leren voetje geven (voor de hoefsmid), aan de hand meelopen, leren wat borstelen is. of te wel de pure basisverzorging.

een kinderpony kan ik zeker wel gebruiken, sta eigenlijks op punt om 1 van mijn shetjes te laten beleren voor mijn kinderen. en daarnaast zou ik die in mijn lessen kunnen gebruiken voor de kleinere ruiters die ik heb.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 05-08-12 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:55

myk_en_shant schreef:
Sizzle, een twe jarige begin je wel met de basis dingen zoals het leren voetje geven (voor de hoefsmid), aan de hand meelopen, leren wat borstelen is. of te wel de pure basisverzorging.

Ehm, normaal gesproken kent een 2 jarige dat al (lang) en dat vergeten ze echt niet meer hoor...Ik zie ook het probleem niet van hem gewoon lekker in de wei laten staan.

Verder denk ik dat het punt waar mensen over vallen, is dat je voor het leasen van een paard normaal moet betalen. Ik denk ook niet dat iemand geld wil betalen voor het verzorgen van een 2-jarige. Wil je hem verleasen puur omdat je er een contract bij wil en hoef je er niets voor te hebben, dan kan het misschien wel. Maar ook in dat geval hield ik hem liever thuis dat er niets mee gebeurt, dan dat ik niet zou weten wat iemand anders er mee doet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:56

Heeft hij dat als veulen niet geleerd dan?
En anders kan dat met 4 ook wel hoor, geen probleem.
Bovendien, geen enkele grote fokker heeft 2 jarigen regelmatig in handen en dat worden ook gewoon brave rijpaarden. Ik kwam vroeger veel bij een fokker die ze tot 4,5 amper aanraakte behalve binnen/buiten zetten.
Niets mis mee.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 04-08-12 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Sachet

myk_en_shant schreef:
met verzorgsters heb ik inderdaad slechte ervaringen, heb nu gelukkig voor mijn andere 3 paarden wel goede verzorgsters kunnen vinden, dit is wel een proces geweest van jaren en jaren en jaren.
de doorgewinterde verzorgsters zijn erg schaars.

Dat kan ik me goed voorstellen, heb daar zelf ook slechte ervaringen mee.. Kunnen de verzorgsters die je nu hebt niet deels mee helpen met de verzorging?

Mistic

Ik ben er van overtuigt dat je een kinderpony kan gebruiken, maar daar moet je wel meer tijd in steken dan in de 2-jarige.
Ik zou toch de knoop doorhakken en een goed plekje voor hem zoeken.

Thats_Me

Als je er over 2-3 jaar wat mee wilt gaan doen dan doe je hem nu toch lekker de opfok in? Hoef je er eerst lekker niets mee te doen. Is je paardje goed uitgegroeid en kun je hem daarna (laten) oppakken.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 21:57

mistic wat jij te hoog vind, ik zie mensen nog veel meer vragen voor een kruizing. dan moet je denken in een 1 met 3 nullen.
met meerdere mensen die in de handel zitten over gehad, hij is dit echt wel waard, daarnaast staat er ook dat de prijs nog onderhandelbaar is.

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:58

Sizzle schreef:
Heeft hij dat als veulen niet geleerd dan?
En anders kan dat met 4 ook wel hoor, geen probleem.
Bovendien, geen enkele grote fokker heeft 2 jarigen regelmatig in handen en dat worden ook gewoon brave rijpaarden. Ik kwam vroeger veel bij een fokker die ze tot 4,5 amper aanraakte behalve binnen/buiten zetten.
Niets mis mee.

Hoe vroeger je er mee begint hoe meer profijt je er van hebt! Het is altijd makkelijk als ze het al kennen.