Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dientje_Yara schreef:Verzorger zou ik eerder voor kiezen, contractjes wiebelen ook nog weleens
Ik heb ergens gehoord pin me er niet op vast want weet niet of het daadwerkelijk zo is dat degene die een paard betaald en dus verzorgd enz enz na zoveel maanden recht heeft op het paard omdat hij/zij de zorg ervoor heeft
geen flauw idee of dit ech zo is maar dan kun je dus tramalant krijgen als je leaser hem toch wil houden
Rider01 schreef:Bovendien TS, op die leeftijd kan er nog zo veel verpest worden
Verleasen betekend toch dat je dat stukje controle/eigen opvoeding uit handen geeft..wil je dat wel?
myk_en_shant schreef:Sizzle, een twe jarige begin je wel met de basis dingen zoals het leren voetje geven (voor de hoefsmid), aan de hand meelopen, leren wat borstelen is. of te wel de pure basisverzorging.
myk_en_shant schreef:met verzorgsters heb ik inderdaad slechte ervaringen, heb nu gelukkig voor mijn andere 3 paarden wel goede verzorgsters kunnen vinden, dit is wel een proces geweest van jaren en jaren en jaren.
de doorgewinterde verzorgsters zijn erg schaars.
Sizzle schreef:Heeft hij dat als veulen niet geleerd dan?
En anders kan dat met 4 ook wel hoor, geen probleem.
Bovendien, geen enkele grote fokker heeft 2 jarigen regelmatig in handen en dat worden ook gewoon brave rijpaarden. Ik kwam vroeger veel bij een fokker die ze tot 4,5 amper aanraakte behalve binnen/buiten zetten.
Niets mis mee.