Wie heeft dit ? Trailer achter peugeot 206

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 20:00

ik heb zelf een ford focus station en die zou ik niet snel voor een trailer zetten, op papier kan de combi net maar het heeft echt niets over. Helaas voor mij, want nu moet ik steeds de bus van mijn vader lenen en die is vaak op vakantie...

Heb ook de Citroen van een vriendin meegehad, mocht 1600kilo trekken maar met een 2paards trailer met 1 paard erin was het echt niet fijn rijden en dat was en 2.0

Nee, hier alleen nog maar dikke auto's ervoor, ik gooi alleen een lege trailer achter mijn auto; je grote trots zit er mooi wel in he, vergeet dat niet!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 20:01

Als je je text verandert geef dat dan ook aan ;)
Als mensen een reactie geven op jou text en jij die dan vervolgens weg haalt word het allemaal een raar verhaal.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 20:03

opisop_shop schreef:
ik heb zelf een ford focus station en die zou ik niet snel voor een trailer zetten, op papier kan de combi net maar het heeft echt niets over. Helaas voor mij, want nu moet ik steeds de bus van mijn vader lenen en die is vaak op vakantie...

Heb ook de Citroen van een vriendin meegehad, mocht 1600kilo trekken maar met een 2paards trailer met 1 paard erin was het echt niet fijn rijden en dat was en 2.0

Nee, hier alleen nog maar dikke auto's ervoor, ik gooi alleen een lege trailer achter mijn auto; je grote trots zit er mooi wel in he, vergeet dat niet!

Vreemd, want onze focus kan het makkelijk trekken. Een 1.6 benzine :).

Elynkwpn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 20:04

rommulus schreef:
Als je je text verandert geef dat dan ook aan ;)
Als mensen een reactie geven op jou text en jij die dan vervolgens weg haalt word het allemaal een raar verhaal.

ik heb de zinnen alleen wat aangepast je antwoorden passen nog prima.
ik heb genoeg antwoorden van jou , nu zijn andere even aan de beurt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 20:09

Vealosz schreef:
opisop_shop schreef:

Ik heb een fors paard van 1.65 dus die zal vast meer wegen dan jouw paard.
Heb hem nog niet eens op de trailer erachter gehad, dat wil ik niet als ik kijk hoe hij trekt met een lege trailer; ik wil wel wat vermogen over hebben voor onvoorziene ingrepen.

edit: hmm we hebben een 1.6 zie ik, ik dacht 1.8

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 20:11

Ik denk dat de foto met de over de kop geslagen trekker goed illustreert waarom je het niet zou moeten doen.
De massa van de trailer en paard trekt heel je auto omver als je hard zou moeten remmen, lijkt me niet iets wat je moet willen.

En net wat hierboven staat, waarschijnlijk is de trailer al zwaarder, dus zit je over het gewicht heen of er enorm tegenaan.
Daarbij komt ook nog een te grote kogeldruk, dus nee, het kan in de praktijk niet. (En al helemaal niet veilig iig)

rommulus

Re: Wie heeft dit ? Trailer achter peugeot 206

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 20:13

Zoals u wenst !

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 20:22

Ik heb een peugeot 206 station en wil er echt geen trailer met paard mee trekken!
Vind dit geen trekauto, met een aanhanger merk je al dat de auto teveel werkt.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 20:57

Vealosz schreef:

Het gaat eigenlijk niet over 'kunnen trekken', zelfs niet over 'mogen trekken'.. het gaat over kunnen remmen, kunnen controleren en risico's willen nemen of niet. Ik denk dat iedereen met wat gezond verstand wel inziet dat die combinatie meer risico inhoudt als dezelfde trailer met iets dubbel zo zwaar er voor wat op een vracht afremmen gebouwd is. Waarom zou je zo op het randje gaan lopen als het over veiligheid van jezelf, je paard en de andere weggebruikers gaat? Geen goed plan vind ik..

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:03

Dit is het grootste dat ik achter een 206 zou hangen:

Afbeelding

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:06

Wij hadden achter een golf een 2 paards trailer hangen met inhoud, paard was zo'n 600 kg. Maar dat mocht ie wel trekken en mijn vriend heeft alle rijbewijzen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:08

ik zou t uit me hoofd laten om met een 206 welk type dan ook een trailer te gaan trekken..
dit omdat je autootje het waarschijnlijk niet eens kan berremmen als je flink in de remmen moet of wat dan ook

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 08:39

Ik heb al eens een noodstop moeten maken met een trailer achter de auto, toen hadden we een grote zware bus, we schoven toch nog een flink eind door..
(was op de ringweg van Alkmaar, waar je bij 70km/u groene golf hebt wbt stoplichten, ik reed netjes 65km ongeveer, stoplicht voor ons springt op oranje en de auto die er al ongeveer onder reed ging op zijn rem..... Tja er stond een camera voor als je door rood licht rijd.)

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 08:52

Wij hebben een 2 paards trailer van 760 kilo en een paard van ongeveer 550 kilo erin getrokken tijdelijk met een Alfa Romeo 147 1.6 V op gas maar deden vaak rijden op benzine. Fijn trekken omdat je echt bijna aan het max van het trekgewicht zit zeker niet;) Als je een heuvel op reedt dacht je soms kan beter mijn paard de heuvel op laten lopen. Ook met draaien of achteruit rijden had hij moeite met het duwen ervan. Je auto krijgt flinke klappen ervan. En veel slijtage. Je trekt aan je bijna max trekgewicht en dat is voor een auto echt zwaar altijd;) En drinken aan benzine doen ze dan goed;)

Nu hebben we een Ford Station Ghia die mag 1800 kilo trekken en merk je niet eens dat er met 1 paard in staat zo makkelijk gaat het. En een diesel. Diesel is met trekautoos nog altijd het fijnste.

En er staat in de garage nog een jeep Mitsubshi Pajero uit 1986 diesel. klaar die 2580 mag trekken dan hoef ik nooit meer te denken en kan ik nog met 2 paarden weg;)

Let wel je hebt ook al snel Rijbewijs E erbij nodig...je zit snel aan je max wat je mag op B

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 08:56

Wat betreft gewicht kom je et misschien wel mee weg. Ik zou vooral even de kogeldruk controleren. Ik vraag me af of je met een 206 dan nog wel legaal bezig bent. Ook die mag je niet overschrijden.

Elynkwpn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 09:00

66996236 schreef:
Ik zou vooral even de kogeldruk controleren.

Waar is die op te meten ?

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 09:11

Ik zou het echt Niet doen...

Zelf hebben we 4 jaar geleden mijn Tinker van toen net 3 jaar verhuisd in een 2 paards trailer met daarvoor een goede sterke renault Station.

We reden in een straatje en uit het niets komt er een wielrennen om de hoek die ook lekker de binnenbocht pakt.
mijn schoenvader moest erg op de rem ook al reden we maar 30km pu.

gevolg was dat mijn tinker 1 voetje naar voor zette en vervolgens heel de voorkant van de auto omhoog kwam !

moet er niet aan denken dat dit bij een 206je gebeurd !

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 09:12

Geen haar op mijn hoofd die eraan moet denken om met een 206 een trailer te trekken. Er kunnen de meest vreselijke dingen mee gebeuren, maar dat is al meer als eens aangegeven.

De kogeldruk kun je vaak nazien op het plaatje naast je trekhaak of in het boekje van de auto.

hakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 09:47

wij hebben sinds kort een Peugeot 206 sw, zelf weegt de auto nog 1056kg (als ik het goed heb) dus moet ik de trailer weer omlaag laten keuren naar 1050kg max massa. omdat anders de auto minder weegt dan de max massa van de trailer en je een E rijbewijs moet hebben.
de trailer zelf weegt 550kg (1,5 paards trailer, maar kan geen groot paard in, dus meer voor de pony's) heb een pony van 1.44m die zo'n 350-375kg weegt.

voor heen hadden we een ford focus station die mocht 1200kg trekken en woog zelf 1250kg geloof ik.

officieel was de max massa van onze trailer 1600kg, kan je bij de rdw naar beneden laten keuren.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 18:10