Bit alwéér te laat op de deurmat!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyoo

Re: Bit alwéér te laat op de deurmat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 16:27

Adamootje, ik heb abonnementsgeld retour ontvangen!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 18:18

Adamootje schreef:
Soraya, heb jij de speciale editie van de olympische spelen al ontvangen, of weet jij wanneer wij deze zullen ontvangen?

Speciale olympische editie was toch gewoon met paardenkrantje met startlijst e.d.? Interview met William Fox-Pitt? Dat is de laatste die ik heb gehad, en die ligt hier toch al een paar weken

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 19:02

Er zat een brief bij dat ik nog een olympisch krantje kreeg met geloof ik ook de starttijden. De paardenkrant zat wel bij de Bit, maar is dat dan die speciale editie? Want in dit pakket zat dit briefje... Snap er maar weinig van.. :z

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 21:12

Ja bij de Bit zat er een paardenkrant en een week later kwam er nog een olympisch krantje met wat interviews (niet heel bijzonder) en tijdschema en invulschema van de verschillende onderdelen.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 16:22

Ik had een zelfde abonnement afgesloten met zo'n EJ-bon. Omdat ik eigenlijk de eerste 3 nummers al vond tegenvallen, direct abbo opgezegd, met de vraag of ze een bevestiging konden sturen dat mijn abbo opgezegd was. Nooit meer wat gehoord..

Tot een week of 2 geleden. Toen belden ze ineens of ik niet toch lid wilde blijven etc. Dus ik heb aangegeven dat ik daar even over wilde nadenken. Dat was prima en ze zouden de week erna erop terugkomen. Nooit meer wat gehoord..

Lijkt een beetje Bit eigen te zijn om niets meer te laten horen denk ik..

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 19:40

ik heb maar weer de volgende mail gestuurd....

Beste Eisma,

Ik heb mijn bit uiteindelijk binnen gekregen zoals jullie beloofd hebben. Echter zat hier een brief bij waarin stond dat er een special kwam van de olympische spelen (een krantje of iets dergelijks met de starttijden etc.). Ook deze heb ik helaas nooit mogen ontvangen. Ik ben hier best wel een beetje teleurgesteld over want ik moet er zelf weer achteraan om hem te kunnen ontvangen en ik betaal toch wel een aardige prijs om abonnee van 'Bit' te zijn. Helaas zijn de olympische spelen (althans, de paardensport) bijna afgelopen dus heb ik nu weinig aan dat krantje...

mvg 'naam'

trouwens... Heb het terug kunnen vinden: De Bit verschijnt 11 x per jaar (stond op de Eisma site).

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 19:52

Wat vervelend dat het steeds zo slordig loopt met jouw exemplaren van de Bit! Ik heb er zelf gelukkig geen last van. Ik wil graag vanuit mijn ervaring even wat toelichten op hoe zo'n verzendproces werkt. De uitgeverij (Eisma in dit geval) kan echt niets doen aan de bezorging. Zij huren daar een ander bedrijf voor in (ik begrijp uit dit topic dat dat Sandd is) en die is verantwoordelijk voor de verzending. Ik werk zelf op een communicatieafdeling van een instelling en we brengen ook een magazine uit (weliswaar niet een magazine waar mensen voor hoeven te betalen maar het proces is gelijk) en je hebt dus echt geen invloed op de bezorging. Wat je wel kunt doen is een klacht indienen of overstappen naar een andere bezorgdienst, en wanneer de klacht binnenkomt zelf een extra exemplaar opsturen (wat dan vaak via de 'gewone' post gaat naar 1 persoon en niet in een partij naar weetikhoeveel abonnees ze hebben). Daarom krijg je die dan wel binnen, omdat dat via een andere weg wordt verstuurd. Het ligt dus hoogstwaarschijnlijk echt aan Sandd en niet aan Eisma. Die doen er denk ik slim aan om over te stappen op een ander verzendbedrijf als ik dit zo lees!

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 19:58

Bella, hoe doe je eigenlijk zoiets dan, overstappen naar een andere bezorgdienst? Eisma heeft al een klacht gestuurd naar Sandd maar hier is verder niets mee gedaan. De laatste keer dat ik mijn Bit niet heb ontvangen was het wel de fout van Eisma trouwens. Er zat een fout in het systeem waardoor ik de bit niet opgestuurd kreeg. Eisma heeft meerdere keren de Bit via de gewone post moeten versturen omdat ik gewoon mijn Bit niet of te laat kreeg.

Weet jij hoe het zit met het aantal exemplaren dat je per jaar ontvangt? Ik heb op de site gelezen dat het er 11 zijn.

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 20:13

Ik geloof inderdaad elf, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Moet eerlijk zeggen dat ik er nooit op let :o
Eisma kan zelf het contract opzeggen met Sandd en een contact aangaan met een andere bezorger, bv PostNL. Erg veel keus is er niet in Nederland hoor, met Sandd en PostNL heb je de grootste alweer gehad...

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 20:16

.. Maar dat kan ik dus niet zelf gaan bepalen. :P Ik vind het vervelend om iedere keer een mail naar ze te sturen. Over het algemeen ben ik helemaal geen zeur ofzo en zo wil ik ook niet overkomen.... Maar ik betaal toch best veel om abonnee te worden, dus ik wil ook gewoon die magazines op tijd ontvangen. Ik heb het abonnement genomen zodat ik niet iedere keer weer naar de winkel moet om het blad te kopen. Maar tot nu toe moet ik er dus zelf iedere keer achteraan... :+

Dankjewel trouwens Bella, voor de informatie. :D

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 10:07

Bella123 schreef:
Wat vervelend dat het steeds zo slordig loopt met jouw exemplaren van de Bit! Ik heb er zelf gelukkig geen last van. Ik wil graag vanuit mijn ervaring even wat toelichten op hoe zo'n verzendproces werkt. De uitgeverij (Eisma in dit geval) kan echt niets doen aan de bezorging. Zij huren daar een ander bedrijf voor in (ik begrijp uit dit topic dat dat Sandd is) en die is verantwoordelijk voor de verzending. Ik werk zelf op een communicatieafdeling van een instelling en we brengen ook een magazine uit (weliswaar niet een magazine waar mensen voor hoeven te betalen maar het proces is gelijk) en je hebt dus echt geen invloed op de bezorging. Wat je wel kunt doen is een klacht indienen of overstappen naar een andere bezorgdienst, en wanneer de klacht binnenkomt zelf een extra exemplaar opsturen (wat dan vaak via de 'gewone' post gaat naar 1 persoon en niet in een partij naar weetikhoeveel abonnees ze hebben). Daarom krijg je die dan wel binnen, omdat dat via een andere weg wordt verstuurd. Het ligt dus hoogstwaarschijnlijk echt aan Sandd en niet aan Eisma. Die doen er denk ik slim aan om over te stappen op een ander verzendbedrijf als ik dit zo lees!

Dat verhaal kreeg ik iedere keer ook als ik weer belde omdat ik de Bit niet had ontvangen. Eerlijk gezegd heb ik daar geen boodschap aan. Ik heb een overeenkomst afgesloten met Eisma. Ik voldoe aan mijn verplichting, namelijk het abonnementsgeld betalen. Eisma voldoet niet aan zijn verplichting, namelijk de Bit bij mij afleveren. Zij hebben daar een bedrijf voor ingehuurd, maar met dat bedrijf heb ik geen overeenkomst afgesloten, wel met Eisma.
In de tien jaar voordat de Bit naar Eisma ging heb ik nooit een probleem met de bezorging gehad. Het probleem is dus makkelijk voor Eisma op te lossen, namelijk weer gebruik maken van het verzendbedrijf wat in het verleden de Bit rondstuurde.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 10:11

Sammyoo schreef:
Bella123 schreef:

Dat verhaal kreeg ik iedere keer ook als ik weer belde omdat ik de Bit niet had ontvangen. Eerlijk gezegd heb ik daar geen boodschap aan. Ik heb een overeenkomst afgesloten met Eisma. Ik voldoe aan mijn verplichting, namelijk het abonnementsgeld betalen. Eisma voldoet niet aan zijn verplichting, namelijk de Bit bij mij afleveren. Zij hebben daar een bedrijf voor ingehuurd, maar met dat bedrijf heb ik geen overeenkomst afgesloten, wel met Eisma.
In de tien jaar voordat de Bit naar Eisma ging heb ik nooit een probleem met de bezorging gehad. Het probleem is dus makkelijk voor Eisma op te lossen, namelijk weer gebruik maken van het verzendbedrijf wat in het verleden de Bit rondstuurde.

helemaal mee eens. De schuld afschuiven op het bezorgbedrijf helpt mij niet om mijn blad op tijd te krijgen. Ik ben abonnee, dus hoor gewoon het blad op tijd (en überhaupt) te krijgen.

Trouwens, na een mail heb ik uiteindelijk ook mijn olympische uitgave gekregen. Gisteren dus. :')

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 10:23

En welke was dat dan? Die met het interview van William Fox-Pitt? Ik hou het eerlijk gezegd ook niet zo in de gaten wanneer ik hem binnen krijg, maar vlgs mij ook niet 1x per maand. Toch maar eens in de gaten gaan houden.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 10:34

deze dus:

Afbeelding

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 10:39

Hier hetzelfde probleem. Heb eergisteren eindelijk BIT ontvangen,een maand te laat. Toen ik nog in Noorwegen woonde vond ik het 'normaal' dat BIT altijd later kwam,maar nu woon ik net over de grens in DL! Een nummer heb ik nooit ontvangen,dus ik ga ze maar weer een mailtje sturen (waar ik bijna nooit antwoord op krijg) Ik zit er idd hard over na te denken om op te zeggen.Kan hem dan beter gewoon in de winkel kopen....